BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleBRAIN AND BEHAVIOR
Course Unit CodeIPSY100
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να καταλάβουν την Ψυχολογία ως επιστήμη
  2. Να γνωρίζουν την ιστορία της ψυχολογίας
  3. Να αντιλαμβάνονται τους διάφορους τρόπους έρευνας στην ψυχολογία
  4. Να ονομάζουν και κατανοούν τους διάφορους κλάδους της ψυχολογίας
  5. Να ονομάζουν, κατανοούν και συγκρίνουν τις διάφορες θεωρητικές απόψεις στην ψυχολογία
  6. Να σκέφτονται κριτικά σε σχέση με τις διάφορες θεωρητικές απόψεις
  7. Να κατανοούν την λειτουργία του Κεντρικού Νευρικού συστήματος
  8. Να κατανοούν και περιγράφουν τις βασικές γνωστικές λειτουργίες: αίσθηση, αντίληψη, μνήμη, γλώσσα και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις γνωστικές λειτουργίες.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

ΜΕΡΟΣ Α: Ενότητα 1

Ψυχολογία και Θεωρητικές Απόψεις

•           Εισαγωγή στη Ψυχολογία:Ορισμός, Ιστορική Αναδρομή

•           Ψυχολογική Έρευνα:ερευνητικές μέθοδοι στην ψυχολογία.

•           Θεωρητικές Απόψεις:Βιολογική, Ψυχαναλυτική, Συμπεριφοριστική, Γνωστική, Ανθρωπιστική κλπ. (Piaget, Freud, Maslow, Erickson, Pavlov, Skinner, Vygotsky, etc.).

 

ΜΕΡΟΣ Β : Ενότητες 2 –3

Κεντρικό Νευρικό Σύστημα

•           Ψυχονευρολογία καισυμπεριφορά: Οργάνωση του κετρικοί Νευρικού συστήματος, βιολογική βάση τηςσυμπεριφοράς.

Γνωστικές Λειτουργίες

•           Αίσθηση και Αντίληψη

•           Μάθηση

•           Μνήμη

•           Γλώσσα

•           κλπ
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Schacter, D. L., Gilbert, D. T., W. D. M. (2011). Ψυχολογία. Σ. Βοσνιάδου (Επιμ.). Αθήνα: Gutenberg.
  • Hayes, N. (2011). Εισαγωγή στην ψυχολογία, επιμέλεια Αναστασία Κωσταρίδου – Ευκλείδη, Αθήνα: Πεδίο.
References
  • Hilgard’s Introduction to Psychology (2003). Σειρά Α': ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Εκδότης ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ
  • Χέργκενχαν, Μπ. Ρ. (2008). AN INTRODUCTION TO THE HISTORY OF PSYCHOLOGY. (Μετάφραση Καρακατσάνη Ρ.). Εκδότης ΛΙΒΑΝΗΣ.
Planned learning activities and teaching methods

Διάλεξη από τη διδάσκουσα (χρήση Power Point).

Συζήτηση σε ομάδες και στην ολομέλεια της τάξης.

Μελέτη και συζήτηση άρθρου στη τάξη.

Μελέτη και συζήτηση περιπτώσεων.

Παρουσίαση ταινίας με πρωταγωνιστές άτομα με ειδικές ανάγκες.

Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning του Πανεπιστημίου ως υποστηρικτικού διδακτικού μέσου στο μάθημα
Assessment methods and criteria
Tests (2)40%
Project10%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO