BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleINTRODUCTION TO PSYCHOPATHOLOGY
Course Unit CodePPSY202
Course Unit DetailsBSc Psychology (Required Courses ) -
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Αναλύουν την προβληματική του ορισμού της ψυχοπαθολογίας και τις διάφορες προσεγγίσεις που αφορούν τον προσδιορισμό του ψυχοπαθολογικού.
  2. Αναγνωρίζουν τους πολιτισμικούς και κοινωνικούς παράγοντες που εμπλέκονται στις απόπειρες ορισμού της ψυχοπαθολογίας.
  3. Προσδιορίζουν τα κυριότερα συστήματα που χρησιμοποιούνται για την ταξινόμηση των ψυχικών διαταραχών και αναγνωρίζουν τους περιορισμούς των σύγχρονων ταξινομικών συστημάτων της ψυχοπαθολογίας.
  4. Επεξηγούν τις απόψεις που επικράτησαν ιστορικά σχετικά με τα αίτια των ψυχολογικών διαταραχών.
  5. Αναγνωρίζουν τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις στην Ψυχοπαθολογία.
  6. Περιγράφουν τα διαγνωστικά κριτήρια των κυριότερων διαταραχών τους άγχους.
  7. Επεξηγούν τους διάφορους παράγοντες που εμπλέκονται στην αιτιολογία αυτών των διαταραχών.
  8. Προτείνουν μεθόδους αντιμετώπισης των διαταραχών αναγνωρίζοντας τη διαφορετικότητα του ατόμου.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesIPSY100Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Ορισμός μη φυσιολογικής συμπεριφοράς, Ορισμός Ψυχικής Υγείας (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας)/ Ψυχολογικής Διαταραχής, Ψυχοπαθολογίας, Συστήματα ταξινόμησης ψυχολογικών διαταραχών (DSM-V, ICD-10), Πολιτισμικές και κοινωνικές διαστάσεις.

Ιστορική αναδρομή της Ψυχοπαθολογίας και Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσειςστην ψυχοπαθολογία.

Διαταραχές του Άγχους: Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή, Κρίση Πανικού,Ψυχοτραυματικό Στρες, Αγοραφοβία, Ιδεοληπτική Ψυχαναγκαστική Διαταραχή, Φοβίες,Επιδημολογία, Αιτιολογία-Βιολογική, Συμπεριφοριστική-Γνωσιακή, ΨυχαναλυτικήΠροσέγγιση.

Διαταραχές της διάθεσης: Μείζων Κατάθλιψη, Δυσθυμική Διαταραχή, ΔιπολικήΔιαταραχή Ι & ΙΙ, Κυκλοθυμική Διαταραχή ,Λοχειακή Κατάθλιψη, Αυτοκτονία,Προειδοποιητικά Σημάδια, Επιδημιολογία, Αιτιολογία και παρέμβαση, Βιολογική,Συμπεριφοριστική-Γνωσιακή, ΨυχαναλυτικήΠαρέμβαση, Παρέμβαση στην Αυτοκτονία.

Ψυχώσεις: Σχιζοφρενικές Διαταραχές, Κλινικοί Τύποι Σχιζοφρένειας, Πορείατης Σχιζοφρένειας, Αιτολογία-Βιολογικές καιΨυχολογικές Προσεγγίσεις, ΠροειδοποιητικάΣημάδια.

Διατροφικές Διαταραχές: Νευρογενής Ανορεξία, Νευρογενής Βουλιμία,Ψυχοκοινωνικές Εξηγήσεις, Αντιμετώπιση.

Ψυχοσωματικές Διαταραχές: Στρες, Βιολογική Προσέγγιση, Κοινωνικοί Παράγοντες, Προσωπικότητα και Ψυχοσωματική, Συμπεριφοριστική, Γνωσιακή,Ψυχαναλυτική Προσέγγιση.

Διαταραχές συνδεόμενες με τη χρήση ουσιών: Χαρακτηριστικάτης Ψυχολογικής και Σωματικής Εξάρτησης, Κατασταλτικά του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (Αλκοόλ, Οπιοειδή, Βαρβιτουρικά, Βενζοδιαζεπίνες), Διαταραχές από τη χρήση διεγερτικών (Αμφεταμίνες, Κάνναβης, Κοκαΐνη, Ηρωίνη, Κωδεϊνη),Ψευδαισθησιογόνες ουσίες, Αναβολικές ουσίες, Αιτιολογία, Παρέμβαση.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Χριστοπούλου, Α. (2008). Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία του Ενήλικα. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.
  • Lynda-Heiden & Michel Hersen (1997). Εισαγωγή στην Κλινική Ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Εσαγιάν, Γ. (2000). Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία. Αθήνα: Μαστορίδης.
  • Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχιατρικών Διαταραχών-V (2013). Αμερικάνικη Ψυχιατρική Εταιρεία.
References
    Planned learning activities and teaching methods
    • Διαλέξεις-Ανάλυση θεωρητικού υλικού.
    • Συζητήσεις (Επεξεργασία υλικού με συμμετοχή των φοιτητών)
    • Χρήση οπτικό-ακουστικών μέσων
    Assessment methods and criteria
    Midterm Exam30%
    Final report20%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO