BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleSTATISTICS IN PSYCHOLOGY II
Course Unit CodePDIS202
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να σχεδιάζουν και υλοποιούν σχέδιο συλλογής και ανάλυσης δεδομένων με βάση συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα ή ερευνητικές υποθέσεις.
  2. Να εφαρμόζουν βασικές μεθόδους ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων, όπως η αναλυτική επαγωγή, η συνεχής σύγκριση και η ανάλυση περιεχομένου, για να καταλήγουν σε εμπειρικά θεμελιωμένες θεωρίες.
  3. Να εφαρμόζουν τεχνικές ελέγχου στατιστικών υποθέσεων αξιοποιώντας διάφορες αναλύσεις διασποράς (π.χ., ANOVA, ANCOVA, MANOVA) καθώς και τους αντίστοιχους μη παραμετρικούς ελέγχους.
  4. Να ελέγχουν την εγκυρότητα και την αξιοπιστία εργαλείων μέτρησης.
  5. Να εφαρμόζουν διερευνητική παραγοντική ανάλυση και να μελετούν τα αποτελέσματα επιβεβαιωτικής παραγοντικής ανάλυσης.
  6. Να αναλύουν κριτικά ερευνητικές εργασίες και να τις αξιολογούν βασισμένοι σε αντικειμενικά κριτήρια που σχετίζονται με τις επιμέρους δραστηριότητες μιας έρευνας, όπως η βιβλιογραφική ανασκόπηση, η διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, η μεθοδολογία, και η ανάλυση των δεδομένων και των συμπερασμάτων.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents1.Σύντομη επανάληψη δεικτών περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής ανάλυσης που διδάχτηκαν στο PDIS201. 2.Σχεδιασμοί Ανάλυσης Διασποράς μονής και διπλής κατεύθυνσης. Σχεδιασμοί ανάλυσης διασποράς με ανεξάρτητα δείγματα, επαναλαμβανόμενες μετρήσεις και μικτοί σχεδιασμοί. Χρήση λογισμικού στατιστικής ανάλυσης για εφαρμογή σχεδιασμών (M)AN(C)OVA.
3.Ανάλυση παλινδρόμησης.
4.Έλεγχος εγκυρότητας και αξιοπιστίας
5.Διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση. Μελέτη δομικών και αναπτυξιακών μοντέλων.
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Dancey, C. P., & Reidy, J. (2008). Statistics without maths for psychology: Using SPSS for Windows. New York: Pearson Education.
  • Δαφέρμος, Β. (2005). Κοινωνική στατιστική με το SPSS. Θεσσαλονίκη: Ζήτη.
  • Μακράκη, Β. (2005). Ανάλυση Δεδομένων στην Επιστημονική Έρευνα με τη Χρήση του SPSS. Αθήνα: Gutenberg.
References
  • Γναρδέλης, Χ. (2003). Εφαρμοσμένη στατιστική. Αθήνα: Παπαζήσης.
  • Δαμιανού Χ. & Κούτρα Μ. (2000). Εισαγωγή στη Στατιστική. Αθήνα: Συμμετρία.
  • Ρούσσος, Π., Τσαούσης, Γ. (2002). Στατιστική εφαρμοσμένη στις Κοινωνικές Επιστήμες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Clarke, G. & Cooke, D. (1983). A basic course in statistics. London: Edward Arnold.
  • Cumming, G. (2011). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals and meta-analysis. New York: Routledge Academic.
  • Hinkle, D., Wiersma, W., & Jurs, S. (1988). Applied statistics for the behavioral sciences. Boston: Houghton Mifflin.
  • Kline, R. B. (2010). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford press.
Planned learning activities and teaching methods

Διαλέξεις και κριτική συζήτηση στην τάξη

Εφαρμογή διαφόρων μορφών ανάλυσης δεδομένων στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών για αξιοποίηση του στατιστικού πακέτου SPSS.

Assessment methods and criteria
SPSS individual report20%
Individual/Group assignments20%
Midterm exam20%
Final Exam40%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO