BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleDEVELOPMENTAL PSYCHOPATHOLOGY
Course Unit CodePPSY203
Course Unit DetailsBSc Psychology (Required Courses ) -
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να γνωρίσουν το φάσμα των εξελικτικών αποκλίσεων από τη γέννηση έως την εφηβεία.
  2. Να κατανοήσουν τη διαδικασία αξιολόγησης των εξελικτικών αποκλίσεων.
  3. Να αναγνωρίσουν τη λειτουργία ατομικών/περιβαλλοντικών παραγόντων που εμπλέκονται στην επίτευξη του αναπτυξιακού αποτελέσματος.
  4. Να επεξηγούν τις καθοριστικές διαδικασίες που αναστέλλουν ή κλιμακώνουν την εμφάνιση δυσπροσαρμοστικών συμπεριφορών.
  5. Να αναγνωρίζουν τα τυπικά χαρακτηριστικά διαταραχών της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
  6. Να εντοπίσουν τη δοκιμότερη κατά περίπτωση θεραπευτική παρέμβαση.
  7. Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της πρόληψης των εξελικτικών διαταραχών.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesPPSY202Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

 Μέθοδοι αξιολόγησης των αναπτυξιακών διαταραχών. Η διαδικασία της αξιολόγησης.Ταξινόμηση και Διάγνωση. Θεωρητικά και διαγνωστικά ζητήματα στην Εξελικτική Ψυχοπαθολογία. Προβληματισμοί σχετικά με τη ταξινόμηση και διάγνωση ψυχοπαθολογίας στην παιδική/εφηβική ηλικία . Διαπολιτισμικές εκφράσεις τηςψυχοπαθολογίας. Βρεφική ηλικία: Συναισθηματικές δυσκολίες και διαταραχές στην προσκόλληση. β) Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Διαταραχές μάθησης. Αποκλίσεις στην επικοινωνία και στην κοινωνικοποίηση. Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), Αυτισμός, Νοητική υστέρηση: Διαγνωστικά κριτήρια και ταξινόμηση της νοητικής υστέρησης. Διαταραχές συμπεριφοράς στην παιδική και εφηβική ηλικία. Κατάθλιψη στην Παιδική ηλικία και στην Εφηβεία, Το πένθος κατά την παιδική ηλικία, Αυτοκτονικότητα, Απόπειρα αυτοκτονίας και αυτοκτονία. Διπολική διαταραχή σε παιδιά και εφήβους. Πρώιμες μορφές Σχιζοφρένειας.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
    No specific textbook required
References
  • Wilmshurst, L. (2011). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Μία αναπτυξιακή προσέγγιση (Επιμέλεια: Η. Μπεζεβέγκης). Αθήνα: Gutenberg.
  • Wenar, C., & Kerig, P. (2008). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Από τη βρεφική ηλικία στην εφηβεία. Αθήνα: Gutenberg.
  • Κάκουρος, Ε. & Μανιαδάκη Κ. (2006). Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Τσιάντης Γ. & Μανωλόπουλος Σ. (1987). Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής, Τόμος Πρώτος. Αθήνα: Καστανιώτης.
  • Τσιάντης Γ. & Μανωλόπουλος Σ. (1987). Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής, Τόμος Δεύτερος. Αθήνα: Καστανιώτης.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις, παρουσίαση περιπτώσεων
Assessment methods and criteria
Midterm Exam30%
Project20%
Final Exam50%
Language of instructionEnglish
Work placement(s)NO