BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleCOUNSELING PSYCHOLOGY
Course Unit CodeSPSY300
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να περιγράφουν και να συζητούν κεντρικές θεωρίες της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας.
  2. Να κατανοούν το ρόλο του συμβούλου γενικά αλλά και του επαγγελματικού συμβούλου και της συμβολής του στην προσωπική και επαγγελματική συμβουλευτική.
  3. Να εξοικειωθούν με τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής και με τις ιδιαιτερότητες και τεχνικές της συμβουλευτικής συνέντευξης
  4. Να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να χρησιμοποιούν επιστημονικό συλλογισμό για την αξιολόγηση διαφορετικών προσεγγίσεων
  5. Να αξιολογούν τις υφιστάμενες ερευνητικές μεθόδους και εφαρμογές της Συμβουλευτικής ψυχολογίας συνεκτιμώντας την πολυπολιτισμικότητα ως προσέγγιση της Συμβουλευτικής.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents• Εισαγωγή Έργο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Ορισμοί, Σκοποί, Στόχοι, Ομάδες Στόχου. Οι χώροι άσκησης της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας / της Επαγγελματικής Καθοδήγηση
• Η εξέλιξη της Συμβουλευτικής. Οι πολιτισμικές και ιστορικές ρίζες της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
• Σύγχρονες Θεωρίες της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας: ποικιλία και σύγκλιση
• Βασικές θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και οι τεχνικές τους: (α) Ψυχαναλυτική Προσέγγιση στη Συμβουλευτική (Freud), Νεοφροϊδικές προσεγγίσεις (β) Λογικο-θυμική προσέγγιση (Εllis) (γ) Συνδιαλεκτική ανάλυση (Berne), (δ) Ο ρόλος της προσωποκεντρικής θεωρίας στη Συμβουλευτική θεωρίες (Rogers), (ε) Γνωσιακή - συμπεριφοριστική θεωρία(Bandura, Beck), (στ) Συστημική προσέγγιση
• Ο ρόλος του Συμβούλου και οι Μέθοδοι της Συμβουλευτικής
• Δεξιότητες Συμβουλευτικής
• Δεοντολογία Συμβουλευτικής
• Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική
Recommended and/or required reading:
Textbooks
    No specific textbook required
References
  • Ασημάκης, Π. (1999). Σύγχρονες Ψυχοθεραπείες στην Ελλάδα. Αθήνα: University of Indianapolis Athens Press.
  • Bor, R., & Watts, M. (Eds.)(1999). The trainee handbook: A guide for counseling and psychotherapy. London: Sage
  • Γεωργίου, Σ. (2003). Εκπαιδεύοντας Ψυχολόγους στη Συμβουλευτική. Αθήνα; Ελληνικά Γράμματα.
  • Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., Αθανασιάδου, Χ., & Στογιαννίδου Α. (Επ. Εκδ.). Συμβουλευτική με την οπτική του φύλου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Ivey, A.E., Gluckstern, N.B. & Bradford Ivey, M. (1996). Βασικές Δεξιότητες Επιρροής. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Κλεφτάρας, Γ. (2009). Πολιτισμική και πολυπολιτισμική συμβουλευτική. Άτομα με ειδικές ανάγκες - μειονότητες - μαθητές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Κοσμόπουλος, Α.Β., Μουλαλούδης, Γ. Α. (2003). O Carl Rogers και η προσωποκεντρική θεωρία για την ψυχοθεραπεία και την εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Μαληκιώση-Λοϊζου, Μ., Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Δ., Κλεφτάρας Γ. (Επ.Εκδ). Η Συμβουλευτική ψυχολογία στις γυναίκες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Παπαδιώτη-Αθανασίου, Β. (2006). Οικογενειακή Συστηματική Θεωρία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Sanders, P. (2002). Fist steps in counselling: A student's companion for basic introductory courses. Ross-On-Wye, UK: PCCSBooks
  • Σταλίκας, Α. & Χαμοδράκα, Μ. (2004). Η Ενσυναίσθηση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Σταλίκας, Α. (2005). Θεραπευτικές Παρεμβάσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Planned learning activities and teaching methods

Διαλέξεις , με την επικουρίαεποπτικών μέσων (παρουσιάσεις PowerPoint, προβολή DVD μικρής διάρκειας ντοκυμαντέρ) Συζήτηση στην τάξη, παρουσιάσεις εργασιώνφοιτητών/τριών.

Assessment methods and criteria
Written report/Presentation50%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO