Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleRESEARCH METHODOLOGY
Course Unit CodeADE101
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Δικαιολογούν το ρόλο και τη σημασία της έρευνας στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων.
  2. Διακρίνουν τις βασικές φιλοσοφικές κατευθύνσεις της έρευνας και τις επιδράσεις τους.
  3. Σχεδιάζουν έρευνα λαμβάνοντας υπόψη τους νομικούς περιορισμούς και τα θέματα ηθικής δεοντολογίας από πλευράς του ερευνητή.
  4. Διατυπώνουν ένα πρόβλημα, αναλύουν το σκοπό της έρευνας και να θέτουν τα ερευνητικά ερωτήματα ή ερευνητικές υποθέσεις.
  5. Διακρίνουν τους περιορισμούς μίας έρευνας και τον τρόπο διατύπωσής τους σε επιστημονικό κείμενο.
  6. Επιλέγουν τις κατάλληλες επιστημονικές πηγές στο πλαίσιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και δομούν τις πληροφορίες που συλλέγουν σε επιστημονικό κείμενο.
  7. Επιλέγουν το κατάλληλο εργαλείο συλλογής δεδομένων λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και τους περιορισμούς του (έμφαση στο ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, παρατήρηση).
  8. Επιλέγουν το κατάλληλο δείγμα για την έρευνά τους και να υπολογίζουν το σφάλμα δειγματοληψίας στην περίπτωση της ποσοτικής έρευνας.
  9. Επιλέγουν τις κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης των δεδομένων τους.
  10. Γνωρίζουν δείκτες περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής ανάλυσης και τα κριτήρια επιλογής κάθε τύπου ανάλυσης με βάση τις κλίμακες μέτρησης που χρησιμοποιούνται (μέσος όρος, διάμεσος, επικρατούσα τιμή, συχνότητα, ποσοστά, διαπινακοποίηση δεδομένων, συντελεστής συσχέτισης, σύγκριση μέσων όρων, παραγοντική ανάλυση, ανάλυση παλινδρόμησης)
  11. Δομούν ολοκληρωμένο επιστημονικό κείμενο ακολουθώντας το APA style.
  12. Είναι σε θέση να παρουσιάζουν μία έρευνα σε επίπεδο ενός επιστημονικού συνεδρίου
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
• Τι  είναι έρευνα. Είδη έρευνας. Τα στάδια διεξαγωγής μιας έρευνας. Βιβλιογραφική ανασκόπηση.APA stlyle. 
• Σκοπός μίας έρευνας. Στόχοι μίας έρευνας. Διατύπωση υποθέσεων και ερευνητικών ερωτημάτων.
• Αναγκαιότητα και σημασία της έρευνας. Πρωτοτυπία
• Είδη μεταβλητών στην έρευνα. Κλίμακες μέτρησης. Πειραματικοί σχεδιασμοί
• Εργαλεία συλλογής δεδομένων . Το ερωτηματολόγιο, η συνέντευξη, η παρατήρηση. 
• Εγκυρότητα και αξιοπιστία
• Πληθυσμός και επιλογή δείγματος. 
• Θέματα ηθικής και δεοντολογίας στην έρευνα. 
• Ποιοτική έρευνα και ποιοτική ανάλυση δεδομένων
• Ποσοτική έρευνα, οργάνωση δεδομένων. Χρήση του SPSS.
• Δείκτες περιγραφικής στατιστικής ανάλυσης. Μέσος όρος, τυπική απόκλιση, διάμεσος, εύρος, συχνότητα, ποσοστά, επικρατούσα τιμή, διαπινακοποίηση δεδομένων. 
• Σύγκριση μέσων όρων. 
• Παραγοντική Ανάλυση
• Συντελεστής συσχέτισης
• Ανάλυση παλινδρόμησης
• Παρουσίαση και ερμηνεία αποτελεσμάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας.  
• Συγγραφή επιστημονικού κειμένου.
• Παρουσίαση κειμένου σε τοπικό επιστημονικό συνέδριο ή επιστημονική διαδικτυακή ημερίδα.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Cohen,L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. (μεταφρασμένο στα ελληνικά).
  • Κριεμάδης, Θ., & Κουρτεσοπούλου, Α. (2010). Οδηγός συγγραφής πρότασης μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών.
  • Πασχαλιώρη, Β. & Μίσελη, Χ. (2005). Η ποιοτική μέθοδος της συμμετοχικής παρατήρησης. Επισημάνσεις και προβληματισμοί. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 10, 20-32.
  • Ρούσσος, Π. & Ευσταθίου, Γ. (2008). Σύντομο Εγχειρίδιο SPSS. Αθήνα.
  • Beins, B. (2012). APA style simplified: Writing in psychology, education, nursing, and sociology. Oxford: Wiley-Blackwell.
  • Σταμοβλάσης, Δ. (2013). Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες: Εξελίξεις. Συμπόσιο με θέμα «Εκπαίδευση και Κοινωνία». Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής.
  • Bryman, A. & Cramer, D. (1997) Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge.
  • Donovan, M., Wigdor, A. & Snow, C. (Editors). Strategic Education research partnership (free online e-book). National Research Council.
  • Foy, P. (1998). Sampling issues in international assessments. International Journal of Educational Research, 29 (6), 555-568.
  • Glogowska, M., Young, P. & Lockyer, L. (2011). Propriety, process and purpose: considerations of the use of the telephone interview method in an educational research study. Higher Education 62, 17-26.
  • Haidkind, P., Kikas, E., Henno, H. & Peets, T. (2011). Controlled drawing observation for assessing a child’s readiness for school and predicting academic achievement at the end of the first grade. Scandinavian Journal of Educational Researcher, 55 (1), 61-78.
  • Lietz, P. (2010). Research into questionnaire design. A summary of the literature. International Journal of Market Research, 52 (2), 249-272
  • Locke, T. & Roley, D. (2009). What happened to educational criticism? Engaging with a paradigm for observation. Educational Action Research, 17 (4), 489-504
  • Lewis, A. (1992). Group child interview as a research tool. British Educational Research Journal, 18 (4), 413-421.
References
    Planned learning activities and teaching methodsΣυνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.
    Assessment methods and criteria
    Written individual report20%
    Group project20%
    Journal10%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο