Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleINTRODUCTION TO ADULT EDUCATION: THEORETICAL AND PRACTICAL APPROACHES
Course Unit CodeADE102
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να γνωρίζουν βασικές έννοιες και παραδοχές του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
  2. Να κατανοούν τις βασικές θεωρίες, μοντέλα και τυπολογίες εκπαίδευσης ενηλίκων.
  3. Να συσχετίζουν τις φιλοσοφικές επιδράσεις, ιδεολογικές παραδοχές και επιστημολογικές αναζητήσεις του πεδίου.
  4. Να διεξάγουν διερεύνηση αναγκών, σχεδιασμό και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων, τόσο για τον γενικό πληθυσμό όσο και για ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
  5. Να υιοθετήσουν κριτική στάση απέναντι στις παραδοχές, στις τάσεις και στις πρακτικές στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
•Εννοιολογικές προσεγγίσεις & Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευομένων
•Tυπολογίες και μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων
•Φιλοσοφικές βάσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
•Ιστορική εξέλιξη του πεδίου
•Τάσεις, προκλήσεις και αντιφάσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων στο σύγχρονο κοινωνικο-οικονομικό πλαίσιο
•Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής ενηλίκων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες
•Ευρύτερα οφέλη από τη συμμετοχή των ενηλίκων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες
•Διάγνωση Μαθησιακών Αναγκών και ζητήματα διευκόλυνσης της μάθησης στους ενηλίκους, με έμφαση σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες
•Σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων
•Επαγγελματικό προφίλ του Εκπαιδευτή Ενηλίκων
•Επαγγελματισμός στην Εκπαίδευση ενηλίκων: ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
•Επαγγελματική ανάπτυξη και επαγγελματοποίηση του εκπαιδευτή ενηλίκων

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Bohlinger, S., Haake U., Jørgensen C.H., Toiviainen H. & Wallo A. (2015). Working and Learning in Times of Uncertainty: Challenges to Adult, Professional and Vocational Education. The Netherlands: Sense Publishers
  • Cross, J. (2014). Motives and barriers affecting participation in lifelong learning activities by older adults. California State University: Fullerton.
  • Cross, K. P. (1981) Adults as Learners: Increasing Participation and Facilitating Learning, San Francisco: Jossey‐Bass.
  • De la Fuente, A., & Ciccone, A. (2002). Human Capital in a Global and Knowledge-Based Economy. Final Report. Brussels: European Commission.
  • Evans, R., Kurantowicz, E. & Lucio-Villegas, E. (2016). Researching and Transforming Adult Learning and Communities: The Local/Global Context. The Netherlands: Sense Publishers.
  • Egetenmeyer, R. and Nuissl, E. (Eds.) (2010) Teachers and Trainers in Adult and Lifelong Learning Asian and European Perspectives. Frankfurt am Main: Peter Lang.
  • Jarvis, P. (2004). Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Θεωρία και Πράξη. (μτφρ. Αλεξάνδρα Μανιάτη). Αθήνα : Μεταίχμιο.
  • Καραλής, Θ. (2013). Κίνητρα και εμπόδια για τη συμμετοχή των ενηλίκων στη δια βίου εκπαίδευση. Αθήνα: ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕ
  • Κοντάκος, Α.& Γκόβαρης, Χ. (2006). Θεωρίες και μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και ΘρησκευμάτωνLivingstone, D.W. & Guile, W. (2012).The Knowledge Economy and Lifelong Learning: A Critical Reader. The Netherlands: Sense Publishers.
  • Lattke, S. & Jütte, W. (2014), Professionalisation of Adult Educators, International and Comparative Perspectives. Frankfurt am Main: Peter Lang
  • Usher, R. & Edwards, R. (1994). Education and post modernism. London: Routledge.
References
    Planned learning activities and teaching methodsΣυνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.
    Assessment methods and criteria
    Written report30%
    Discussion forum10%
    Final Exam50%
    Journal Club10%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο