Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleADULT LEARNING THEORIES AND ADULT COUNSELING
Course Unit CodeADE103
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να γνωρίζουν και να ταξινομούν τις βασικές Θεωρίες Μάθησης Ενηλίκων και Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΣΥΠ).
  2. Να αναγνωρίζουν τα κίνητρα και τα εμπόδια στη μάθηση των ενηλίκων καθώς και της συμμετοχής σε υπηρεσίες ΣΥΠ.
  3. Να σχεδιάζουν και να οργανώνουν εξ αρχής συστηματικές διαδικασίες (προγράμματα, υπηρεσίες, παρεμβάσεις κ.λπ.) συμβουλευτικής, και προσανατολισμού.
  4. Να εφαρμόζουν τις αρχές της μάθησης και της συμβουλευτικής ενηλίκων, ώστε να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τόσο εμπόδια μάθησης, όσο και συμμετοχής σε υπηρεσίες ΣΥΠ.
  5. Να κινητοποιηθούν σχετικά με τους παράγοντες μου επηρεάζουν το συναισθηματικό κλίμα και τη δυναμική στην ομάδα, τόσο σε εκπαιδευτικές όσο και συμβουλευτικές δραστηριότητες.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
•Ενηλικίωση και ανάπτυξη 
•Αναπτυξιακές-Ψυχολογικές, Γνωστικο‐Εξελικτικές και Ανθρωπιστικές Προσεγγίσεις στη Μάθηση Ενηλίκων
•Ο ρόλος των συναισθημάτων – Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και ευρήματα  νευροεπιστημών και γνωστικής ψυχολογίας 
•Η εκπαιδευτική ομάδα και ο ρόλος της – Η θεωρία του Δυναμικού Πεδίου, Φάσεις ανάπτυξης & ρόλοι που αναδύονται στην ομάδα, Κοινωνική μάθηση 
•Ο Ρόλος και τα Χαρακτηριστικά του Εκπαιδευτή Ενηλίκων - Ο διευκολυντικός του ρόλος, Σχέση εκπαιδευτή‐εκπαιδευόμενου, Η σημασία του κριτικού στοχασμού για τον εκπαιδευτή ενηλίκων
•Μικροδιδασκαλίες - Σχεδιασμός, πραγματοποίηση & αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας 
•Βασικές Θεωρίες Συμβουλευτικής & προσανατολισμού (Λογικο-θυμική Προσέγγιση (Ellis), Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Βerne), Ψυχαναλυτική Θεωρία (Freud), Προσωποκεντρική Θεωρία (Rogers),Moρφολογική Θεωρία (Gestalt), Συμπεριφορισμός (Skinner, Bandura) 
•Ρόλος και προσωπικά γνωρίσματα του Συμβούλου ΣΥΠ
•Η Συμβουλευτική Διαδικασία
•Συμβουλευτική και Προσανατολισμός ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
•Πρακτικές Εφαρμογές – Διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης και αξιολόγησης ενός προγράμματος παρέμβασης (συμβουλευτικής και προσανατολισμού, γενικής ή ειδικής εφαρμογής) 

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Amundson, N.E. & Harris-Bowlsbey J. & S.G. Niles (2008). Βασικές Αρχές Επαγγελματικής Συμβουλευτικής. Διαδικασίες & Τεχνικές. Αθήνα: ΕΚΕΠ.
  • Athanasou, J. (2008). Adult Educational Psychology.Sense Publishers, Netherlands
  • Athanasou, J.A. & Esbroeck R.V. (2008). International Handbook of Career Guidance. New York: Springer.
  • Brookfield, S. (1987) Developing critical thinkers: challenging adult to explore alternate ways of thinking and acting, San Francisco: Jossey‐Bass.
  • Brookfield, S. D. (1986). Understanding and facilitating adult learning. Milton Keynes:
  • Brown D.S. & R.W. Lent (2005). Career Development and Counseling. Putting Theory and Research to Work. Hoboken, New Jersey: J. Wiley & Sons.
  • CEDEFOP (2008). From policy to practice: A systemic change to Lifelong Guidance in Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
  • CEDEFOP (2009). Professionalizing career guidance. Practitioner competences and qualification routes in Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
  • Corey, G. (2005). Θεωρία και Πρακτική της Συμβουλευτικής και της Ψυχοθεραπείας. Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην.
  • Cote, J., & Levine, C. (2002). Identity Formation, Agency and Culture: A social
  • Courau, S. (2000). Τα Βασικά Εργαλεία του Εκπαιδευτή Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Courtney, S. (1992) Why adults learn: Towards a theory of participation in adult education. London: Routledge.
  • Cranton, P. (1994) Understanding and promoting transformative learning: a guide for educators of adults, San Francisco: Jossey Bass.
  • Cross, J. (2014). Motives and barriers affecting participation in lifelong learning activities by older adults. California State University: Fullerton.
  • Darkenwald, G. G. Merriam, S. B. (1982). Adult Education: Foundations of Practice. London: Harper & Row.
  • Dewey, J. (1933) How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Boston: Heath & Co.
  • Δημητρόπουλος, Ε. (1999). Συμβουλευτική-Προσανατολισμός. Μέρος δεύτερο: Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας. (Θ’ εκδ.). Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Δημητρόπουλος, Ε. (2005). Συμβουλευτική-Προσανατολισμός. Μέρος πρώτο: Συμβουλευτική και Συμβουλευτική Ψυχολογία (Ε’ εκδ.). Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Feltham, C., & Horton, I., (2000). Handbook of Counselling and Psychotherapy. London: Sage.
  • Findsen, Β. & Formos, Μ. (2011). Lifelong Learning in Later Life: A Handbook on Older Adult Learning. The Netherlands: Sense Publishers.
  • Fine, S.F, Glasser, P. H. (2008). Η επιβοηθητική συνέντευξη κατά την πρώτη συνεδρία. Αθήνα: Gutenberg.
  • Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Herder & Herder.
  • Freire, P. (1973). Education for Critical Consciousness. New York: Seabury Press.
References
    Planned learning activities and teaching methodsΣυνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.
    Assessment methods and criteria
    2 written reports30%
    Participation and discussion10%
    Final Exam50%
    Journal club10%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο