Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleDEVELOPMENT OF LEARNING ENVIRONMENTS IN ADULT EDUCATION
Course Unit CodeADE203
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Elective courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Συζητούν την εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων και για τα διάφορα περιβάλλοντα μάθησης στα οποία συντελείται.
  2. Εξετάζουν θεωρίες μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων και να τις συνδέουν με τη δημιουργία κατάλληλων μαθησιακών περιβαλλόντων.
  3. Εξετάζουν και αναλύουν μαθησιακά περιβάλλοντα με επίκεντρο το άτομο-εκπαιδευόμενο και τις ανάγκες του.
  4. Εξηγούν το αποτελεσματικό περιβάλλον μάθησης και σχετικές έννοιες στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσα από τον φακό των αναλυτικών προγραμμάτων.
  5. Επιλέγουν παραδείγματα προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων που αναδεικνύουν τη σπουδαιότητα ποικίλων περιβαλλόντων μάθησης.
  6. Συνθέτουν τη δική τους φιλοσοφία ανάπτυξης περιβάλλοντος μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
Το μάθημα γίνεται με την ανάπτυξη των εξής διδακτικών ενοτήτων:
1.Τα θεμέλια της εκπαίδευσης ενηλίκων και περιβάλλοντα μάθησης.
2.Θεωρίες μάθησης και περιβάλλοντα μάθησης.
3.Διατομικές διαφορές εκπαιδευόμενου (διαφορετικά γνωστικά στιλ και διαφορετικά μαθησιακά στιλ). Διατομικές διαφορές εκπαιδευτών (διαφορετικά διδακτικά στιλ)
4.Άτομο και αξιολόγηση αναγκών σε ένα περιβάλλον μάθησης.
5.Τα περιβάλλοντα μάθησης μέσα από τον φακό των αναλυτικών προγραμμάτων. 
6.Ανάπτυξη αναλυτικού προγράμματος στο μικροεπίπεδο και στο μακροεπίπεδο. Ο ρόλος του κρυφού αναλυτικού προγράμματος στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
7.Υπαίθριοι, σύγχρονοι και άτυποι χώροι ως περιβάλλοντα μάθησης.
8.Ενσωματωμένη προσωπική φιλοσοφία ανάπτυξης περιβαλλόντων μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Rogers, A. (1999). Η εκπαίδευση ενηλίκων (μτφ. Μ. Κ. Παπαδοπούλου & Μ. Τόμπρου, επιμ. Α. Κόκκος). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Illeris, K. (Επιμ.). (2009). Σύγχρονες θεωρίες μάθησης: 16 θεωρίες μάθησης…με τα λόγια των δημιουργών τους (μτφ. Γ. Κουλαουζίδης, επιμ. Α. Κόκκος). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Χριστοδούλου, Ν. (2015). Κατανοώντας το αναλυτικό πρόγραμμα ως πεδίο μελέτης και έρευνας. Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Ζαρίφης, Γ. Κ. (Επιμ.). (2009). Ο κριτικός στοχασμός στη μάθηση και εκπαίδευση ενηλίκων: Θεωρητικές προσεγγίσεις & πρακτικές προεκτάσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Σιπητάνου, Α. Α. (2011). Πάολο Φρέιρε 1921-1997: Η εκπαίδευση ενηλίκων ως πράξη απελευθέρωσης. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη Αφοί.
References
  • Knowles, M. S., Holton, E. F., & Swanson, R. A. (Επιμ.). (2011). Ο ενήλικας μαθητής: Το απόλυτο εγχειρίδιο στην εκπαίδευση των ενηλίκων και την ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων (μτφ. Α. Χατζηπαναγιωτίδη & Θ. Αθανασίου). Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • Βεργίδης, Δ., & Κόκκος, Α. (Επιμ.). (2010). Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Παπασταμάτης, Α. Ι. (2010). Εκπαίδευση ενηλίκων: Θεμέλια της διδακτικής πράξης. Αθήνα: Εκδόσεις Ι. Σιδέρης.
  • Rogers, C. R. (1991). Ομάδες συνάντησης: Αυτογνωσία, ψυχολογία των ομάδων, επικοινωνία (μτφ. Α. Ντούργα). Αθήνα: Δίοδος.
  • Rogers, C. R. (2006). Ένας τρόπος να υπάρχουμε (μτφ. Μ. Τσούμαρη). Αθήνα: Ερευνητές.
  • Rogers, C. R. (2006). Η γένεση του προσώπου: Η ψυχοθεραπεία με τη ματιά ενός θεραπευτή (μτφ. Χ. Βόντα & Γ. Μουλαδούδης, επιμ. Α. Β. Κοσμόπουλος). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Rogers, C. R. (2006). Το γίγνεσθαι του προσώπου: Η ματιά του θεραπευτή στην ψυχοθεραπεία (μτφ. Ζ. Μ. Ρηγοπούλου). Αθήνα: Ερευνητές.
  • Freire, P. (2006). Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν (μτφ. Μ. Νταμπαράκης, επιμ. Τ. Λιάμπας). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Freire, P. (1977). Η αγωγή του καταπιεζόμενου (μτφ. Γ. Κρητικός). Αθήνα: Κέδρος – Ράππα.
  • Freire, P. (1977). Πολιτιστική δράση για την κατάκτηση της ελευθερίας (μτφ. Σ. Τσάμης, επιμ. Ν. Μπαλής). Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Planned learning activities and teaching methodsΟι ενότητες του μαθήματος είναι δομημένες γύρω από τη διεκπεραίωση συγκεκριμένων εργασιών, την ατομική και ομαδική εργασία, τους χώρους συζητήσεων για αποσαφήνιση εννοιών και ζητημάτων και τη μελέτη πηγών από βιβλία, άρθρα και το διαδίκτυο.
Assessment methods and criteria
5 short creative reports50%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο