Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleEDUCATIONAL LEADERSHIP AND HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT
Course Unit CodeADE204
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Elective courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Γνωρίζουν τις βασικές έννοιες που αφορούν την ομαδική εργασία
  2. Αναπτύσσουν με χρήση παραδείγματος τις φάσεις ζωής μιας ομάδας εργασίας
  3. Αναλύουν αποτελεσματικές ομάδες εργασίας και να επεξηγούν τα χαρακτηριστικά τέτοιων ομάδων
  4. Παρουσιάζουν τα στάδια ανάπτυξης μιας ομάδας
  5. Επεξηγούν τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ομαδικών εργασιών στα σχολεία
  6. Διακρίνουν τις διαφορές στους ρόλους που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί στις ομάδες εργασίας στα σχολεία.
  7. Αναπτύσσουν τα σημαντικότερα μοντέλα ηγεσίας ομάδας
  8. Κατανοούν τη σημασία της ηγεσίας για ποιοτική ομαδική εργασία
  9. Κάνουν διάγνωση των πιο συνηθισμένων αρνητικών καταστάσεων στις ομαδικές εργασίες και να προτείνουν λύσεις για επίλυση τους
  10. Εξηγούν με παραδείγματα το μοντελο λειτουργιών ηγεσίας του mcgrath
  11. Αναπτύσσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του εν λόγω μοντέλου .
  12. Γνωρίζουν τις αρχές προετοιμασίας και οργάνωσης των συνεδριάσεων προσωπικού
  13. Επεξηγούν τις αρχές παραγωγικής διεξαγωγής συνεδριάσεων
  14. Αξιοποιούν τις συνεδριάσεις για σκοπούς σχολικής βελτίωσης
  15. Αξιολογούν περιπτώσεις συνεδριάσεων εντοπίζοντας θετικά και αρνητικά στοιχεία και τρόπους βελτίωσης.
  16. Επεξηγούν με δικά τους λόγια τον ορισμό της επαγγελματικής κοινότητας μάθησης
  17. Αναφέρουν σημαντικούς θεωρητικούς που επηρέασαν τα όσα γνωρίζουμε για τις EKM
  18. Περιγράφουν την ιστορική εξέλιξη των ΕΚΜ μέσα από την έρευνα για τη σχολική αποτελεσματικότητα
  19. Επεξηγούν τα βασικά χαρακτηριστικά των ΕΚΜ
  20. Αιτιολογούν τη σημασία τους για τη σχολική βελτίωση
  21. Κρίνουν την μεθοδολογική επάρκεια της έρευνας όσον αφορά την επίδραση των ΕΚΜ σε μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα
  22. Επεξηγούν το θεωρητικό μοντέλο επίδρασης των ΕΚΜ σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες
  23. Αναλύουν τις δυσκολίες στην μέτρηση της επίδρασης των ΕΚΜ
  24. Αναφέρουν παραδείγματα επίδρασης των ΕΚΜ σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες
  25. Επιχειρηματολογούν σχετικά με τη σημασία του διευθυντή σχολικής μονάδας
  26. Διακρίνουν και να επεξηγούν τη διαφορά ανάμεσα στην έμμεση και άμεση επίδραση του διευθυντή
  27. Αναλύουν τα νέα καθήκοντα και ρόλο του διευθυντή στα πλαίσια των ΕΚΜ
  28. Εξοικειωθούν με την έννοια “όραμα” και τους διαφορετικούς ορισμούς
  29. Διατυπώνουν δήλωση οράματος με έμφαση στην μάθηση και βελτίωση της επίδοσης των μαθητών
  30. Επεξηγούν το θεωρητικό μοντέλο επίδρασης του οράματος στα μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα
  31. Αναλύουν τα στάδια διαμόρφωσης του οράματος
  32. Επεξηγούν τις προϋποθέσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του οράματος σε μια σχολική μονάδα
  33. Επιχειρηματολογούν για την ανάγκη ανάπτυξης συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό των σχολείων
  34. Επεξηγούν τη σημασία της συνεργασίας με βάση τα αποτελέσματα από διεθνείς έρευνες και εξετάσεις
  35. Αναλύουν το νόημα της συνεργασίας κάνοντας αναφορά στα χαρακτηριστικά της συνεργασίας όπως αυτά παρουσιάζονται στη σύγχρονη βιβλιογραφία
  36. Αναφέρουν μορφές συνεργασίας
  37. Επιχειρηματολογούν για τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία εκπαιδευτικών
  38. Αναπτύσσουν τις προϋποθέσεις ανάπτυξης συνεργασίας στα σχολεία
  39. Κατανοούν το δεδομένο της συνεχούς αλλαγής στον χώρο της εκπαίδευσης
  40. Επεξηγούν και να ερμηνεύουν τους τρόπους με τους οποίους η αλλαγή επηρεάζει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων
  41. Αξιολογούν τις αιτίες και τις αφορμές της αλλαγής στην εκπαίδευση
  42. Αξιολογούν τους βασικούς παίκτες σε μία πολιτική αλλαγής και τα πιθανά οφέλη για κάθε εμπλεκόμενο μέρος
  43. Ερμηνεύουν πολιτικές αλλαγές με βάσει τα κίνητρα και τις αξίες αυτών που τις προωθούν
  44. Περιγράφουν την έννοια της πραγματικής αλλαγής για τους εκπαιδευτικούς και πως αυτή διαμορφώνεται.
  45. Υπεξάγουν τακτικές και στρατηγικές πετυχημένης εισαγωγής αλλαγής σε σχολεία.
  46. Διακρίνουν διαφορές ανάμεσα σε συγκρούσεις και προσωπικές επιθέσεις
  47. Δίνουν ορισμό για τις συγκρούσεις
  48. Αναφέρουν και να εξηγούν πηγές-αιτίες συγκρούσεων
  49. Κατανοήσουν πως οι συγκρούσεις δεν αποτελούν απαραίτητα προβληματική κατάσταση αλλά μπορεί να αποτελέσουν όχημα ουσιαστικής αλλαγής
  50. Αναλύσουν και να αξιολογήσουν στρατηγικές προσέγγισης συγκρούσεων
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
Εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο της ομαδικής εργασίας στους οργανισμούς
Χαρακτηριστικά πετυχημένης ομαδικής εργασίας σε οργανισμούς
Επαγγελματικές κοινότητες μάθησης στην εκπαίδευση
Διαχείριση συγκρούσεων σε οργανισμούς
Συνεδρίες προσωπικού
Ηγεσία ομάδων στην εκπαίδευση

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Donnellon, A. (2007). Οδήγησε την ομάδα σου στην επιτυχία. Αθήνα: Κριτική.
  • Wheatley, M. (2003). Ηγεσία και Χάος . Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • Yukl (2009). Ηγεσία στους οργανισμούς. Αθήνα : Κλειδάριθμος
  • Barnett, K., & McCormick, J. (2012). Leadership and Team Dynamics in Senior Executive Leadership Teams. Educational Management Administration & Leadership, 40(6), 653-671. doi: 10.1177/1741143212456909
  • DuFour, R., DuFour, R., Eaker, R., & Many, T. (2010). Learning by doing: A handbook for professional communities at work. Bloomington: Solution Tree.
  • DuFour, R., Eaker, R., & DuFour, R. (2008). Revisiting professional learning communities at work: New insights for improving schools. Bloomington: Solution Tree.
  • Easton, L. B. (2011). Professional learning communities by design: Putting the Learning Back Into PLCs. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Feger, S., & Arruda, E. (2008). Professional learning communities:Key themes from the literature. Brown University: The Education Alliance.
  • Jennings, M. (2007). Leading effective meetings, teams and work groups in districts and schools. Alexandria, VA: ASCD.
  • Kotter, J. (1996 ). Leading Change. Cambridge, MA: Harvard Business School Press.
  • Kudd, L., Anderson, L., & Newton, W. (Eds.). (2008). Leading people and teams in education. London: The Open University.
  • Muijs, D., & Harris, A. (2007). Teacher Leadership in (In)action: Three Case Studies of Contrasting Schools. Educational Management Administration & Leadership, 35(1), 111-134. doi: 10.1177/1741143207071387
  • Roberts, S., & Pruitt, E. (Eds.). (2008). Schools as professional learning communities: Collaborative activities and strategies for professional development (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Scribner, J. P., Sawyer, R. K., Watson, S. T., & Myers, V. L. (2007). Teacher Teams and Distributed Leadership: A Study of Group Discourse and Collaboration. Educational Administration Quarterly, 43(1), 67-100. doi: 10.1177/0013161x06293631
  • Somech, A. (2008). Managing Conflict in School Teams: The Impact of Task and Goal Interdependence on Conflict Management and Team Effectiveness. Educational Administration Quarterly, 44(3), 359-390. doi: 10.1177/0013161x08318957
References
    Planned learning activities and teaching methods
    Συνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.

    Assessment methods and criteria
    Assignments during the semester30%
    Review article analysis10%
    Participation10%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο