Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleEVALUATION AND QUALITY ASSURANCE IN ADULT EDUCATION
Course Unit CodeADE205
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Elective courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. επιχειρηματολογούν για την ανάγκη έμφασης στην ποιοτική εκπαίδευση
  2. διακρίνουν και να αναλύουν τις διαφορές ανάμεσα σε εκπαίδευση και παιδεία
  3. δικαιολογούν την ανάγκη για ποιοτική εκπαίδευση στη βάσει των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ισότητας ευκαιριών μάθησης
  4. Επεξηγούν τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ομαδικών εργασιών στην εκπαίδευση
  5. αναφέρουν τις βασικές “παραδόσεις” ή “θεωρίες” που σχετίζονται με την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
  6. εξηγούν το περιεχόμενο της έννοιας “ποιότητα” στην εκπαίδευση
  7. συγκρίνουν τις διάφορες παραδόσεις που σχετίζονται με την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
  8. αξιολογούν τα θετικά και τα αρνητικά της κάθε παράδοσης και να εντοπίζουν τη χρησιμότητα της κάθε μίας για το σύγχρονο κοινωνικό, πολιτιστικό και εκπαιδευτικό συγκείμενο
  9. αναλύουν τις βασικές παραμέτρους της ποιότητας στην εκπαίδευση (μαθητές, περιεχόμενο, περιβάλλον, διαδικασίες και αποτελέσματα).
  10. αξιολογούν τα επιχειρήματα υπέρ και εναντίον της αξιολόγησης υψηλών συνεπειών
  11. περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης υψηλών συνεπειών
  12. αναλύουν προσπάθειες ή πολιτικές τέτοιας αξιολόγησης με βάση την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
  13. γνωρίζουν τα βασικά συστατικά στοιχεία της αξιολόγησης προσωπικού στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο
  14. εντοπίζουν τις βασικές αδυναμίες των συστημάτων αυτών
  15. συγκρίνουν τα μοντέλα αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται με αντίστοιχες ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις
  16. κατανοούν τις βασικές αρχές σχεδιασμού συστημάτων αξιολόγησης προσωπικού
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
Η έννοια της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση
Η έννοια της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Η έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση και μαθησιακά αποτελέσματα
Αξιολόγηση διδακτικού προσωπικού - εκπαιδευτών
Διεθνείς διαστάσεις στην αξιολόγηση 
Διαφορετικές μορφές αξιολόγησης. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Μορφές που συνάδουν με τους στόχους και επιδιώξεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Τα διοικητικά χαρακτηριστικά ενός οργανισμού εκπαίδευσης ενηλίκων ή τμήματος εκπαίδευσης οργανισμού.
Τα στάδια επιλογής ανθρώπινου δυναμικού και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε έναν οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων 
Ποιοτική κατάρτιση εκπαιδευτικών - εκπαιδευτών
Ποιοτική διδασκαλία
Η ποιότητα στην διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διασφάλιση ποιότητας, δείκτες και πρακτικές

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Βεργίδης, Δ. (1999). Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση. Στο Α. Κόκκος (Επιμ). Εκπαίδευση Ενηλίκων: Σχεδιασμός, Οργάνωση και Αξιολόγηση Προγραμμάτων (113-127). Πάτρα: ΕΑΠ.
  • Καραλής, Θ. (2001). Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ). Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραρμμάτων του Σχολείου (290-299). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Κασσωτάκης, Μ. (2003). Η αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών (11η ed.). Αθήνα Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Νικολαίδου , Μ. (2012). Εκπαιδευτική Ηγεσία: Χαρτογραφώντας το πεδίο της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Ιων.
  • Dessler, G. (2012). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Αθήνα: Κριτική
  • Mazin, R. & Smith, S. (2005). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, Κέρκυρα: Economia Publishing.
  • Shaun, T. & York A. (2004). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Αθήνα: Εκδόσεις Γκιούρδας.
  • Baker, E. L., Barton, P. E., Darling-Hammond, L., Haertel, E., Ladd, H. F., Linn, R., Shephard, L. (2010). Problems with the use of student test scores to evaluate teachers: Economic Policy Institute.
  • Blase, J., & Blase, J. (2004). Handbook of Instructional leadership (2nd ed.). Thousand Oaks,CA: Corwin Press.
  • Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (Eds.). (2005). Preparing teachers for a changing world: What teachers should learn and be able to do. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
References
    Planned learning activities and teaching methodsΣυνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.
    Assessment methods and criteria
    Assignments during the semester 30%
    Review article analysis 10%
    Participation10%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο