Course Unit Title | EVALUATION AND QUALITY ASSURANCE IN ADULT EDUCATION |
Course Unit Code | ADE205 |
Course Unit Details | MEd Adult Education (Elective courses) - |
Number of ECTS credits allocated | 10 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- επιχειρηματολογούν για την ανάγκη έμφασης στην ποιοτική εκπαίδευση
- διακρίνουν και να αναλύουν τις διαφορές ανάμεσα σε εκπαίδευση και παιδεία
- δικαιολογούν την ανάγκη για ποιοτική εκπαίδευση στη βάσει των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ισότητας ευκαιριών μάθησης
- Επεξηγούν τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ομαδικών εργασιών στην εκπαίδευση
- αναφέρουν τις βασικές “παραδόσεις” ή “θεωρίες” που σχετίζονται με την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
- εξηγούν το περιεχόμενο της έννοιας “ποιότητα” στην εκπαίδευση
- συγκρίνουν τις διάφορες παραδόσεις που σχετίζονται με την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
- αξιολογούν τα θετικά και τα αρνητικά της κάθε παράδοσης και να εντοπίζουν τη χρησιμότητα της κάθε μίας για το σύγχρονο κοινωνικό, πολιτιστικό και εκπαιδευτικό συγκείμενο
- αναλύουν τις βασικές παραμέτρους της ποιότητας στην εκπαίδευση (μαθητές, περιεχόμενο, περιβάλλον, διαδικασίες και αποτελέσματα).
- αξιολογούν τα επιχειρήματα υπέρ και εναντίον της αξιολόγησης υψηλών συνεπειών
- περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης υψηλών συνεπειών
- αναλύουν προσπάθειες ή πολιτικές τέτοιας αξιολόγησης με βάση την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
- γνωρίζουν τα βασικά συστατικά στοιχεία της αξιολόγησης προσωπικού στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο
- εντοπίζουν τις βασικές αδυναμίες των συστημάτων αυτών
- συγκρίνουν τα μοντέλα αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται με αντίστοιχες ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις
- κατανοούν τις βασικές αρχές σχεδιασμού συστημάτων αξιολόγησης προσωπικού
|
Mode of Delivery | Face-to-face |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | NONE |
Course Contents | Η έννοια της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση
Η έννοια της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Η έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση και μαθησιακά αποτελέσματα
Αξιολόγηση διδακτικού προσωπικού - εκπαιδευτών
Διεθνείς διαστάσεις στην αξιολόγηση
Διαφορετικές μορφές αξιολόγησης. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Μορφές που συνάδουν με τους στόχους και επιδιώξεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Τα διοικητικά χαρακτηριστικά ενός οργανισμού εκπαίδευσης ενηλίκων ή τμήματος εκπαίδευσης οργανισμού.
Τα στάδια επιλογής ανθρώπινου δυναμικού και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε έναν οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων
Ποιοτική κατάρτιση εκπαιδευτικών - εκπαιδευτών
Ποιοτική διδασκαλία
Η ποιότητα στην διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διασφάλιση ποιότητας, δείκτες και πρακτικές
|
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - Βεργίδης, Δ. (1999). Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση. Στο Α. Κόκκος (Επιμ). Εκπαίδευση Ενηλίκων: Σχεδιασμός, Οργάνωση και Αξιολόγηση Προγραμμάτων (113-127). Πάτρα: ΕΑΠ.
- Καραλής, Θ. (2001). Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ). Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραρμμάτων του Σχολείου (290-299). Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Κασσωτάκης, Μ. (2003). Η αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών (11η ed.). Αθήνα Εκδόσεις Γρηγόρη.
- Νικολαίδου , Μ. (2012). Εκπαιδευτική Ηγεσία: Χαρτογραφώντας το πεδίο της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Ιων.
- Dessler, G. (2012). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Αθήνα: Κριτική
- Mazin, R. & Smith, S. (2005). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, Κέρκυρα: Economia Publishing.
- Shaun, T. & York A. (2004). Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Αθήνα: Εκδόσεις Γκιούρδας.
- Baker, E. L., Barton, P. E., Darling-Hammond, L., Haertel, E., Ladd, H. F., Linn, R., Shephard, L. (2010). Problems with the use of student test scores to evaluate teachers: Economic Policy Institute.
- Blase, J., & Blase, J. (2004). Handbook of Instructional leadership (2nd ed.). Thousand Oaks,CA: Corwin Press.
- Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (Eds.). (2005). Preparing teachers for a changing world: What teachers should learn and be able to do. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
|
References | |
Planned learning activities and teaching methods | Συνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων. |
Assessment methods and criteria | Assignments during the semester | 30% | Review article analysis | 10% | Participation | 10% | Final Exam | 50% |
|
Language of instruction | Greek |
Work placement(s) | NO |