Course Details
Course Information Package
Course Unit Title | GENDER AND HEALTH | ||||||||||
Course Unit Code | HEP554 | ||||||||||
Course Unit Details | MSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) - | ||||||||||
Number of ECTS credits allocated | 10 | ||||||||||
Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:
| ||||||||||
Mode of Delivery | Face-to-face | ||||||||||
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE | ||||||||
Recommended optional program components | NONE | ||||||||||
Course Contents |
1. Βιολογικό φύλο / Κοινωνικό φύλο (sex-gender): εννοιολογικές προσεγγίσεις. 2. Το φύλο ως κοινωνικο-πολιτισμική καιοικονομικο-πολιτική κατασκευή και διαπλοκή του φύλου με άλλες όψεις της "ταυτότητας", όπως η ηλικία, η φυλή, η σεξουαλικότητα, η κοινωνικο-οικονομική διαστρωμάτωση, η θρησκεία, κ.λπ. 3. Κοινωνικο-πολιτισμικοί παράγοντες / φύλο και ανισότητες στην υγεία. 4. Φροντίδα υγείας και διακρίσεις φύλου. 5. Ρόλοι των φύλων, στρες και υγεία. 6. Φύλο, φροντίδα υγείας και κοινωνικές αλλαγές 7. Κοινωνικό φύλο, Υγεία και Κοινωνία - Κοινωνικό φύλο και πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας. - Κοινωνικό φύλο και φτώχεια - Κοινωνικό φύλο, εργασία και υγεία. - Κοινωνικό φύλο και ψυχική υγεία. - Κοινωνικό φύλο και σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία. - Κοινωνικό φύλο και προαγωγή της υγείας. - Κοινωνικό φύλο και υγεία ηλικιωμένων - Ενδοοικογενειακή βία. - Σεξουαλική παρενόχληση. 8. Θέματα Ειδικού Ενδιαφέροντος (επιλογή μετά από προτάσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών). 9. Έμφυλη διάσταση στην εκπαίδευση/μετεκπαίδευση των επαγγελματιών στο χώρο της υγείας. 10. Προκατάληψη φύλου στην έρευνα στον τομέα της υγείας. | ||||||||||
Recommended and/or required reading: | |||||||||||
Textbooks |
| ||||||||||
References |
| ||||||||||
Planned learning activities and teaching methods |
Tο θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος προσφέρεται μέσα από διαλέξεις. Οι έννοιες του περιεχομένου γίνονται κατανοητές μέσα από συμμετοχικές δραστηριότητες, ιδεοθύελλα, διερευνήσεις, συζητήσεις (σε ομάδες και στην ολομέλεια), έρευνα από μέρους τωνφοιτητών/τριών και παρουσίασης εργασιών. Η εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών, η υπόδυση ρόλων, τα παιχνίδια και οι συζητήσεις στοχεύουν στην εμπλοκή όλων των φοιτητών/τριών, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, επίλυσης συγκρούσεων, δεξιοτήτων για έρευνα, για κριτική μελέτη και αξιολόγηση της βιβλιογραφίας, ανάλυση και σύνθεση, στην ενθάρρυνση της συνεργασίας καθώς στην ανάπτυξη παιδαγωγικών δεξιοτήτων. | ||||||||||
Assessment methods and criteria |
| ||||||||||
Language of instruction | Greek | ||||||||||
Work placement(s) | NO |