Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleTHE PROMOTION OF MENTAL HEALTH
Course Unit CodeHEP556
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να κατανοήσουν τη μεθοδολογία και να εντοπίσουν την αποτελεσματικότητα διαφόρων προγραμμάτων που συμβάλλουν στην προαγωγή της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας και στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και της ψυχικής ανθεκτικότητας.
  2. Να γνωρίσουν και να συγκρίνουν διάφορα θεωρητικά μοντέλα, καθώς και προγράμματα πρόληψης και προαγωγής υγείας στα ανήλικα και ενήλικα άτομα και στις οικογένειές τους.
  3. Να γνωρίσουν και να συγκρίνουν διάφορα θεωρητικά μοντέλα καθώς και προγράμματα πρόληψης και προαγωγής υγείας στο σχολείο.
  4. Να γνωρίσουν και να συγκρίνουν διάφορα θεωρητικά μοντέλα καθώς και προγράμματα πρόληψης και προαγωγής υγείας στην κοινότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στους ευπαθείς πληθυσμούς.
  5. Να είναι σε θέση να εφαρμόζουν δραστηριότητες που προάγουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης συναισθημάτων, δεξιοτήτων επικοινωνίας (ακρόασης, διεκδικητικότητας κτλ.), καθώς και επίλυσης προβλημάτων και συγκρούσεων στις διαπροσωπικές σχέσεις.
  6. Να είναι ικανοί να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα συγκροτημένο πρόγραμμα προαγωγής ψυχικής υγείας βάσει ενός θεωρητικού πλαισίου.
  7. Να γνωρίζουν και να κατανοούν την θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές της τέχνης στην προαγωγή της ψυχικής υγείας.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Αυτό το μάθημα, μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις και βιωματικά εργαστήρια,παρέχει γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις αναγκαίες για την προαγωγή της ψυχικήςυγείας στην οικογένεια, σε σχολεία και στην κοινότητα (π.χ. κέντρα νέων, κέντραυγείας κ.ά.). Διερευνά θέματα αυτοεικόνας, αυτοεκτίμησης, διεκδίκησηςδικαιωμάτων, αναπτύσσει δεξιότητες επικοινωνίας, διαχείρισης συναισθημάτων καιεπίλυσης συγκρούσεων στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (2005). Πράσινο Βιβλίο: Βελτίωση της ψυχικής υγείας του πληθυσμού. Προς μια στρατηγική σχετική με την ψυχική υγεία για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Βρυξέλλες.
References
  • Christner R. W. & Mennuti, R. B. (2008). School-Based Mental Health: A Practitioner's Guide to Comparative Practices. Routledge.
  • Dalley T., Case C., Schaverien, J., Weir, F., Halliday, D., Hall, P., Waller D. (Μετ. Σκαρβέλη, Γ.). (1995). Θεραπεία μέσω της Τέχνης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Doll, E. J. & Cummings J. A. (Eds.) (2007). Transforming School Mental Health Services: Population-Based Approaches to Promoting the Competency and Wellness of Children: Corwin Press.
  • Jané-Llopiw, E. & Anderson, P. (Eds). (2006). Mental health promotion and mental disorder prevention across European Member States: a collection of country stories. Luxembourg: European Communities.
  • Landgarten, Η. (Μετ. Καλομοίρης, Γ.). (1997). Οικογενειακή εικαστική Θεραπεία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Weare, K. (2000). Η προαγωγή της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας στο σχολείο: Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς. Επιμέλεια Κατερίνα Σώκου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Planned learning activities and teaching methods

Στο μάθημα θαχρησιμοποιηθούν διάφορες μέθοδοι διδασκαλίας, όπως διαλέξεις, μεθόδοι συνεργατικής και

συμμετοχικής μάθησης, καθώς και άλλες βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας