Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleHEALTH PROMOTION THROUGH THE ARTS
Course Unit CodeHEP559
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να επεξηγούν τρόπους με τους οποίους οι τέχνες μπορούν να συμβάλουν στην υγιή σωματική, συναισθηματική, κοινωνική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού και του ενήλικα.
  2. Να εντοπίζουν τις ευκαιρίες και να αναγνωρίζουν τα εμπόδια στη χρήση των τεχνών στην αγωγή και προαγωγή της υγείας.
  3. Να αναγνωρίζουν και να διατυπώνουν ζητήματα αγωγής και προαγωγής υγείας και να σχεδιάζουν/προτείνουν και οργανώνουν σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία θα εντάσσουν τις τέχνες για την επίλυσή τους.
  4. Να εντάσσουν τη χρήση των τεχνών στα προγράμματα της αγωγής και προαγωγής της υγείας.
  5. Να αποτιμούν κριτικά την αποδοτικότητα της αξιοποίησης των τεχνών στην αγωγή και προαγωγή της υγείας.
  6. Να είναι σε θέση να συνεργάζονται με επαγγελματίες από τους χώρους της υγείας, της εκπαίδευσης και των τεχνών στην ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής της υγείας σε σχολεία και στην κοινότητα.
  7. Να γνωρίζουν σε βάθος και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις τεχνικές του δράματος ως δημιουργική δραστηριότητα στην ομάδα (drama in education): υπόδυση ρόλων, αυτοσχεδιασμός, δραματοποίηση
  8. Nα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν με συναφείς δραστηριότητες μια στοχευμένη θεατρική παράσταση (theatre-in-education)
  9. Να εφαρμόζουν τις τεχνικές της δραματοποιημένης αφήγησης (storytelling) και της δημιουργικής γραφής (creative writing) και να εντάσσουν τεχνικές της μουσικής και του χορού/κίνησης σε θεατρικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στη αγωγή και προαγωγή της υγείας.
  10. Να κατανοήσουν και να εντοπίσουν την αποτελεσματικότητα της χρήσης της εικαστικής έκφρασης για την προαγωγή της συναισθηματικής υγείας και να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους μέσα από βιωματικά εργαστήρια με σκοπό την επικοινωνία στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.
  11. Να ασκήσουν δεξιότητες έκφρασης του συναισθηματικού τους κόσμου μέσα από την εικαστική έκφραση με διαφορετικές τεχνικές και υλικά.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Το μάθημα παρέχει το θεωρητικό υπόβαθρο και καλλιεργεί δεξιότητες και στάσεις μέσα από προτάσεις και δοκιμές ποικίλων εφαρμογών σε σχέση με τη χρήση των τεχνών, με έμφαση στις εικαστικές τέχνες και το θέατρο, ως μεθοδολογία ενδυνάμωσης και ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής της υγείας στο σχολείο  και στην κοινότητα.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
    No specific textbook required
References
  • Θέατρο:
  • Ball, S. (1993). Theatre in Health Education, in Tony Jackson (ed.). Learning through theatre: New perspectives on theatre in education, Routledge: 227-238.
  • Ball, S. (1994). Theatre and health education: meeting of minds or marriage of convenience?. Health Education Journal, 53 (2): 222-225.
  • Cousins, H. & Somers, J. (2001). The Role of Theatre in Education in Health Education: did something important happen?. Εκπαίδευση και Θέατρο, 1: 50-72.
  • Joronen, K., Rankin, S.H., Astedt-Kurki, P. (2008). School-based drama interventions in health promotion for children and adolescents: systematic review. Journal of Advanced Nursing. 63(2): 116-31.
  • Wooster, R. (2010). Theatre in education: More than just a health message, Journal of Applied Arts & Health, 1 (3).
  • Τέχνες:
  • Adams L., Smithies, J. (1990). Community Participation and Health Promotion. London: Health Education Authority
  • Dose, L. (2006). National Network for the Arts in Health: lessons learned from six years of work. The Journal of the Royal Society for the Promotion of Health, 126 (3), 110-112.
  • Everitt, A. & Hamilton, R. (2003). Arts, Health and Community. Durham: University of Durham. Access from: https://www.dur.ac.uk/resources/cahhm/reports/Arts%20Health%20%26%20Community.pdf
  • Mills, D & Brown, P (2004). Art and Wellbeing. Sydney: the Australia Council for the Arts. Access from: http://www.australiacouncil.gov.au/resources/ reports_ and_publications/subjects/community_arts/art_and_wellbeing2/entire_document.pdf
  • Irwin, R., Cosson, A. (2004). a/r/tography. Vancouver: Pacific Educational Press. Malchiodi, C. (2001). Κατανοώντας τη Ζωγραφική των παιδιών (μετ. Ξενάκη Χ. Παπαδοπούλου). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Planned learning activities and teaching methods

Διαλέξεις, μέθοδοι συνεργατικής και συμμετοχικής μάθησης, βιωματικές

τεχνικές διδασκαλίας και εργαστήρια.
Assessment methods and criteria
Participation10%
Assignment25%
Midterm Exam25%
Final Project40%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο