Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleHEALTH RELATED FITNESS & PHYSICAL ACTIVITY
Course Unit CodeHEP562
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε ποικιλία όρων που έχουν σχέση με την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τη φυσική δραστηριότητα και περιγράφουν, επιλέγουν και εφαρμόζουν μεθόδους διδασκαλίας της φυσικής κατάστασης, της φυσικής δραστηριότητας και της υγείας στην προσχολική ηλικία, δημιουργώντας θετικές στάσεις προς αυτές.
  2. Αναγνωρίζουν τους παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην φυσική κατάσταση για την υγεία και τους χρησιμοποιούν στην διδασκαλία τους έχοντας υπόψη τα τρία επίπεδα μάθησης (γνωστικό, κοινωνικό/ συναισθηματικό και ψυχοκινητικό).
  3. Αναλύουν τις μεθόδους διδασκαλίας του αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την υγεία και ενσωματώνουν την εκπαίδευση της φυσικής κατάστασης και της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία, στο αναλυτικό πρόγραμμα.
  4. Επιλέγουν και εφαρμόζουν αποτελεσματικές αρχές διδασκαλίας για τη δια βίου ατομική φυσική κατάσταση για υγεία και φυσική δραστηριότητα.
  5. Δημιουργούν ένα θετικό και ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον και οργανώνουν το μάθημα με τρόπο ο οποίος επιτρέπει στους φοιτητές να έχουν πολλαπλές θετικές ευκαιρίες για μάθηση.
  6. Εξηγούν και παρουσιάζουν τις αρχές αξιολόγησης της φυσικής κατάστασης και της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία.
  7. Αναγνωρίζουν τα κοινωνικά προβλήματα τα οποία επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα, όπως επίσης και τις απαραίτητες δεξιότητες οι οποίες απαιτούνται για την επιστημονική διερεύνηση προβλημάτων τα οποία αφορούν την ποιότητα ζωής.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents - Φυσική Κατάσταση και Φυσική Δραστηριότητα για Υγεία. Ορολογία, Κίνητρα για Φυσική Δραστηριότητα και Αλλαγή της Κινητικής Συμπεριφοράς, Εκπαίδευση στη Φυσική Κατάσταση για την Υγεία, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης της Φυσικής Κατάστασης και της Φυσικής Δραστηριότητας για την Υγεία, Η Ανάγκη για Συστηματική Φυσική Δραστηριότητα για Καλύτερη Ποιότητα Ζωής. 
- Παράγοντες της Φυσικής Κατάστασης για Υγεία. Βασικές Αρχές της Προπόνησης, Αερόβια Φυσική Κατάσταση, Μυϊκή Δύναμη και Αντοχή,  Ευλυγισία, Σύνθεση του Σώματος, Διατροφή. 
- Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και Μέθοδοι Διδασκαλίας. Ενσωμάτωση της Φυσικής Κατάστασης για Υγεία στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, Αποτελεσματικές Αρχές Διδασκαλίας για τη Δια Βίου Ατομική Φυσική Κατάσταση για την Υγεία. 
- Αξιολόγηση της Εκπαίδευσης της Φυσικής Κατάστασης για την Υγεία.  Αρχές της Αξιολόγησης, Αξιολόγηση της Φυσικής Κατάστασης για τη ν Υγεία, Αξιολόγηση της Γνώσης της Φυσικής Κατάστασης, Αξιολόγηση της Συμμετοχής στη Φυσική Δραστηριότητα για την Υγεία.   
- Δημιουργία Ασφαλούς Μαθησιακού Περιβάλλοντος. Προγραμματισμός Κατάλληλων Περιβαλλόντων Μάθησης στην Προσχολική Ηλικία, Δημιουργία ασφαλών εσωτερικών και εξωτερικών περιβαλλόντων μάθησης, Επιλογή ασφαλών μέσων/υλικών μάθησης.
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • National Association for Sport & Physical Education (NASPE) (2010). Physical Education for Lifelong Fitness (3rd edition). The Physical Best Teacher’s Guide. Human Kinetics.
  • Θεοδωράκης, Γ. (2010). Άσκηση, ψυχική υγεία και ποιότητα ζωής. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις: Χριστοδουλίδη.
  • Κωνσταντινίδης Π. (2009). Η Διδακτική της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Λευκωσία: Καντζηλάρης.
References
  • National Association for Sport & Physical Education (NASPE) (2010). Physical Education for Lifelong Fitness (3rd edition). The Physical Best Teacher’s Guide. Human Kinetics.
  • Κωνσταντινίδης Π. (2009). Η Διδακτική της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Λευκωσία, Καντζηλάρης.
  • Sorte, J, Daeschel, I, & Amador, C. (2011). Nutrition, Health and Safety for Young Children. Promoting Wellness. Pearson.
  • Powers, S., Dodd, S., & Noland, V. (2005). Total Fitness & Wellness (4th Ed.). Pearson Benjamin Cummings.
  • Thygerson, A. (2005). Fit to Be Well. Essential Concepts. Jones & Bartlett Publishers.
  • Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Νέα αναλυτικά προγράμματα στη Φυσική Αγωγή στα πλαίσια της εννιάχρονης εκπαίδευσης (Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση), Λευκωσία, 2011.
  • Constantinides, P. (2008). Urban Elementary Students’ Attitude Towards Physical Education. Proceedings of the 16th International Congress of Physical Education and Sport, Komotini, Greece.
  • Godfrey, A., Conway, R., Meagher, D., & Ólaighin, GM. (2008). Direct measurement of human movement by accelerometry. Medical Engineering & Physics; 30 (10):1364–1386.
  • Haynes, N. M., Emmons, C., & Comer, J. P. (1993). Elementary and middle school climate survey. New Haven, CT. Yale University Child Study Center
  • Healthy people (2010). Understanding and improving health. Washington (DC): US Government Printing Office.
  • Mathie, M. J., Coster, A. C., Lovell, N. H., & Celler, B. G. (2004). Accelerometry: providing an integrated, practical method for long - term ambulatory monitoring of human movement. Physiological Measurement, 25, 1-20.
  • Power, M.; Bullinger, M.; Harper, A. (1999). The World Health Organization Quality of Life .Group Switzerland Health Psychology, 18 :5, 495-505.
  • Spilker, B., Molinek, F. R., Johnston, K. A., Simpson, R. L., & Tilson, H. H. (1990) Quality of life bibliography and indexes. Med Care, 28, 1-77
  • Vanhees, L., Lefevre, J., Philippaerts, R., Martens, M., Huygens, W., Troosters, T., & Beunen, G. (2005). How to assess physical activity? How to assess Physical Fitness? European journal of Cardiovascular Prevention and Rehabilitation, 12, 102-114.
  • World Health Organization (2001). International classification of functioning, disability and health. Geneva, Switzerland.
  • World Health Organization Quality of life Group. (1995). The World Health Organization Quality of life Assessment (WHOQOL): Position paper from the World Health Organization. Social Science and Medicine, 41, 1403-1409.
Planned learning activities and teaching methods

Η διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνει διαλέξεις, εργαστήρια, παρουσιάσεις, μικροδιδασκαλίες και συζητήσεις για να δοθεί στους φοιτητές τοαπαραίτητο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο. Βασικά ζητήματα για τη φυσική κατάσταση και τη φυσική δραστηριότητα, σε σχέση με την υγεία, αναλύονται και συζητούνται διεξοδικά. Επιστημονικά ευρήματα τα οποία άπτονται στον τομέα τηςυγείας παρουσιάζονται στην τάξη. Επίσης, βιντεοσκοπημένα μαθήματα συζητούνται για ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, σε σχέση με την υγεία και τη φυσική δραστηριότητα. Οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να διδάξουν μαθήματα μικρής διάρκειας (μικροδιδασκαλία), για την ανάπτυξη της γνώσης του περιεχομένου καιτης παιδαγωγικής γνώσης της διδασκαλίας της φυσικής κατάστασης και της φυσικήςδραστηριότητας για την υγεία.