Course Details

Course Information Package

Course Unit TitlePHYSIOLOGY OF THE HUMAN BODY
Course Unit CodeHEP563
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Διαχωρίζει τα διάφορα είδη αξιολόγησης της σύνθεσης του σώματος και παρουσιάζει το καθένα από αυτά, ανάλογα με τον συγκεκριμένο χώρο στον οποίο βρίσκεται και τα διαθέσιμα μέσα.
  2. Περιγράφει την ιδανικότερη διατροφή για την υγεία και συζητά ποικιλία διατροφικών συνηθειών οι οποίες προάγουν την υγεία.
  3. Περιγράφει τον αερόβιο και τον αναερόβιο μηχανισμό ενέργειας και καταδεικνύει τους παράγοντες εκείνους οι οποίοι επηρεάζουν την ανταπόκριση του σώματος κατά την αερόβια δραστηριότητα.
  4. Εξηγεί το ρόλο της τριφωσφορικής αδενοσίνης και της φωσφοκρεατίνης στο σώμα, σημειώνει τη σημαντικότητα της κυτταρικής οξείδωσης και αναγνωρίζει τη συμβολή του οξυγόνου στον ενεργειακό μεταβολισμό.
  5. Αναγνωρίζει τις διαφορές μεταξύ άμεσης ενέργειας, ενέργειας μικρής και μεγάλης διάρκειας και εξηγεί τη σημαντικότητα της καθεμιάς από αυτές.
  6. Συζητά τη δομή του σκελετικού μυός και παρουσιάζει τη λειτουργική ικανότητα του καρδιαγγειακού συστήματος.
  7. Επεξηγεί την πνευμονική δομή και λειτουργία και αναγνωρίζει τη σημασία της αποτελεσματικής πνευμονικής αναπνοής.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents - Σύνθεση του Σώματος, Ενεργειακή Ισορροπία, και Έλεγχος του Σωματικού Βάρους: Αξιολόγηση της Σύνθεσης του Σώματος, Υπέρβαρο, Παχυσαρκία, Παχυσαρκία και Έλεγχος του Σωματικού Βάρους.
- Διατροφή-Η Βάση για την ΧΧ του Ανθρώπου for Human Performance: Ιδανική Διατροφή για καλή υγεία.  
- Αύξηση της Ενεργειακής Ικανότητας: Αναερόβιο και Αερόβιο Σύστημα Ενέργειας, Παράγοντες οι Οποίοι Επηρεάζουν την Ανταπόκριση του Σώματος στην Αερόβια δραστηριότητα. 
- Μεταφορά Ενέργειας στο Σώμα: Τριφωσφορική Αδενοσίνη, Φωσφοκρεατίνη, Κυτταρική Οξείδωση, Ρόλος του Οξυγόνου στον Μεταβολισμό Ενέργειας.
- Μεταφορά Ενέργειας κατά την Φυσική Δραστηριότητα: Άμεση Ενέργεια, Ενέργεια Μικρής και Μεγάλης Διάρκειας.
- Σκελετικός Μυς: Δομή του Σκελετικού μυός, Προσδιορισμός της Ακτίνης και της Μυοσίνης, Είδη Μυϊκών Ινών. 
- Καρδιαγγειακό Σύστημα: Λειτουργική Ικανότητα. 
- Πνευμονική Δομή και Λειτουργία: Επιφανειακή Περιοχή και Ανταλλαγή Αερίων, Ανατομία της Αναπνοής, Πνευμονική Αναπνοή.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Guyton AC (2009). Φυσιολογία του Ανθρώπου. Μετάφραση-Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Ευαγγέλου Α. Ιατρικές εκδόσεις Λίτσας. ISBN: 960-372-012-72
  • Silbernagl S, Despopoulos A (2010). Εγχειρίδιο Φυσιολογίας. Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Αναστασόπουλος Δ, Ανωγειανάκις Γ, Κουτσιλιέρης Μ, Χαραλαμπόπουλος Κ. Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης ΠΧ. ISBN: 978-960-489-042-2.
References
  • www.WHO.int/en/
  • www.pubmed
  • www.mednet.gr
  • www.Un.org
  • www.euro.who.int/hfadb
  • http://epp.eurostat.cec.eu.int
  • www.child.org.cy
  • www.childhealth.ac.cy
  • www.statistics.
  • http://hapweb.org/
  • http://www.ncbi.nim.nih.gov
  • http://www.free.net/sweethaven/science/biology
Planned learning activities and teaching methodsΚατά  βάση θα  χρησιμοποιηθούν οι διαλέξεις για την εμπέδωση του θεωρητικού υπόβαθρου. Μικρές ταινίες θα χρησιμοποιηθούν για την παρουσίαση της μεθοδολογίας και του τρόπο εξαγωγής των αποτελεσμάτων. Ακόμη θα χρησιμοποιηθούν διαφάνειες, χάρτες, και διαγράμματα για την παρουσίαση της εξέλιξης επιδημιολογικών νόσων.
Assessment methods and criteria
Participation10%
Midterm Exam20%
Assignment and Presentation30%
Final Exam40%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο