Course Unit Title | THE USE OF TECHNOLOGY IN HEALTH EDUCATION AND HEALTH PROMOTION |
Course Unit Code | HEP564 |
Course Unit Details | MSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) - |
Number of ECTS credits allocated | 10 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- Να περιγράφουν τη σημαντική, αποτελεσματική και πολύπλευρη χρήση των νέων τεχνολογιών στη ζωή μας γενικά, αλλά ειδικότερα στην αγωγή και προαγωγή υγείας.
- Να επεξηγούν τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, αντιλήψεις, αρχές και μοντέλα μάθησης που υποστηρίζουν το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων ενισχυμένων με την τεχνολογία.
- Να εντοπίζουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικό λογισμικό κατάλληλο για αξιοποίηση στα εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας.
- Να επιδεικνύουν γνώσεις και δεξιότητες χρήσης των νέων τεχνολογιών ως μαθησιακών εργαλείων για την επίτευξη στόχων σχετικών με την Αγωγή και Προαγωγή υγείας.
- Να εφαρμόζουν διάφορες θεωρίες μάθησης για το σχεδιασμό και ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων σχετικών με την Αγωγή και Προαγωγή υγείας ενισχυμένων με νέες τεχνολογίες, εκπαιδευτικά λογισμικά και διαδικτυακές εφαρμογές.
|
Mode of Delivery | Face-to-face |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | Βασικές γνώσεις χρήσης ΗΥ (ανοικτά προγράμματα και διαδίκτυο)
|
Course Contents | - Προαγωγή και Αγωγή Υγείας και ΤΠΕ: Ποια η σχέση τους (θεωρητικό πλαίσιο)
- Κατηγορίες ΤΠΕ (λογισμικά πολυμέσων, ιστοχώροι, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, εκπαιδευτικές πύλες, αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων, εργαλεία χαρτογράφησης εννοιών, περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας.
- Χρήση web 2.0 εργαλείων στην Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας.
- Αξιοποίηση ηλεκτρονικών διαδραστικών παιγνιδιών στην Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας.
- Μετασχηματισμό των διδακτικών πρακτικών της Αγωγής και Προαγωγής Υγείας βάσει των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων.
- Πληροφοριακά συστήματα Υγείας.
- Σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων: Βασικά βήματα σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Αγωγή και την Προαγωγή της Υγείας μέσω των ΤΠΕ – (κατανόηση του προβλήματος, συλλογή πληροφοριών, επιλογή του καταλληλότερου προγράμματος ή/και συσκευής που μπορεί να βοηθήσουν στην υλοποίηση των στόχων, ανάπτυξη της δραστηριότητας, χρήση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, αξιολόγηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας).
|
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - Roblyer. M.D.(2009). Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία. Έλλην: Αθήνα.
- Roblyer. M.D., & Doering, A. H. (2009). Integrating Educational Technology into Teaching, Pearson.
- Παπαστεργίου, Μ. & Θηραίος, Ε . (2010) Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην αγωγή υγείας: Θεωρητικό πλαίσιο, εμπειρικά ευρήματα και ερευνητικές προοπτικές, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 2010, 27, 239-258.
- Ψυχάρης, Σ. (2011). Η μοντελοποίηση και οι θεωρίες μάθησης στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Παπαζήση: Αθήνα.
|
References | - Jonassen, D., Howland, J., Marra, M.R., and Crismond, D. (2011). Ουσιαστική μάθηση με την τεχνολογία. Μέθεξις
- Βλαχόπουλος, Γ & Κλεπετσάνης , Π. (2008). Εισαγωγή στη πληροφορική: Εφαρμογές στις επιστήμες υγείας και στην επεξεργασία δεδομένων, Εκδόσεις: Gotsis.
- Λουμπαρδιά, Ε & Ρετάλης, Σ (2010). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση & Διαδικτυακές Μαθησιακές Τεχνολογίες, Εκδόσεις Γκιούρδας.
- Μακράκης, Β & Δόβρος, Ν. (2009). Σχεδιασμός και ανάπτυξη μιας διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής σε θέματα Αγωγής Υγείας, Συνδιάσκεψη για τον Επαναπροσανατολισμό της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, Κρήτη, 24 Νοεμβρίου 2009.
|
Planned learning activities and teaching methods |
Διάλεξη
Παρουσίαση προγραμμάτων
Μελέτη περιπτώσεων
Πρακτική εξάσκηση σε εργαστήριο |
Assessment methods and criteria | Presentation and analysis of scientific article (individual) | 15% | Presentation and analysis of a website (group) | 15% | Development of a multimedia assignment | 60% | Active participation during the course | 10% |
|
Language of instruction | Greek |
Work placement(s) | NO |