Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleTHE USE OF TECHNOLOGY IN HEALTH EDUCATION AND HEALTH PROMOTION
Course Unit CodeHEP564
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Electives Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να περιγράφουν τη σημαντική, αποτελεσματική και πολύπλευρη χρήση των νέων τεχνολογιών στη ζωή μας γενικά, αλλά ειδικότερα στην αγωγή και προαγωγή υγείας.
  2. Να επεξηγούν τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, αντιλήψεις, αρχές και μοντέλα μάθησης που υποστηρίζουν το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων ενισχυμένων με την τεχνολογία.
  3. Να εντοπίζουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικό λογισμικό κατάλληλο για αξιοποίηση στα εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας.
  4. Να επιδεικνύουν γνώσεις και δεξιότητες χρήσης των νέων τεχνολογιών ως μαθησιακών εργαλείων για την επίτευξη στόχων σχετικών με την Αγωγή και Προαγωγή υγείας.
  5. Να εφαρμόζουν διάφορες θεωρίες μάθησης για το σχεδιασμό και ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων σχετικών με την Αγωγή και Προαγωγή υγείας ενισχυμένων με νέες τεχνολογίες, εκπαιδευτικά λογισμικά και διαδικτυακές εφαρμογές.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program components Βασικές γνώσεις χρήσης ΗΥ (ανοικτά προγράμματα και διαδίκτυο)


Course Contents  - Προαγωγή και Αγωγή Υγείας και ΤΠΕ: Ποια η σχέση τους (θεωρητικό πλαίσιο)
  - Κατηγορίες ΤΠΕ (λογισμικά πολυμέσων, ιστοχώροι, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, εκπαιδευτικές πύλες, αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων, εργαλεία χαρτογράφησης εννοιών, περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην Αγωγή  και Προαγωγή της Υγείας.
  - Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην  Αγωγή  και Προαγωγή της Υγείας.
  - Χρήση web 2.0 εργαλείων στην Αγωγή  και Προαγωγή της Υγείας.
  - Αξιοποίηση ηλεκτρονικών διαδραστικών παιγνιδιών στην Αγωγή  και Προαγωγή της Υγείας.
  - Μετασχηματισμό των διδακτικών πρακτικών  της Αγωγής και Προαγωγής Υγείας βάσει των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων.
  - Πληροφοριακά συστήματα Υγείας.
  - Σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων: Βασικά βήματα σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Αγωγή και την Προαγωγή της Υγείας μέσω των ΤΠΕ – (κατανόηση του προβλήματος, συλλογή πληροφοριών, επιλογή του καταλληλότερου προγράμματος ή/και συσκευής που μπορεί να βοηθήσουν στην υλοποίηση των στόχων, ανάπτυξη της δραστηριότητας, χρήση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, αξιολόγηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας).

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Roblyer. M.D.(2009). Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία. Έλλην: Αθήνα.
  • Roblyer. M.D., & Doering, A. H. (2009). Integrating Educational Technology into Teaching, Pearson.
  • Παπαστεργίου, Μ. & Θηραίος, Ε . (2010) Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην αγωγή υγείας: Θεωρητικό πλαίσιο, εμπειρικά ευρήματα και ερευνητικές προοπτικές, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 2010, 27, 239-258.
  • Ψυχάρης, Σ. (2011). Η μοντελοποίηση και οι θεωρίες μάθησης στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Παπαζήση: Αθήνα.
References
  • Jonassen, D., Howland, J., Marra, M.R., and Crismond, D. (2011). Ουσιαστική μάθηση με την τεχνολογία. Μέθεξις
  • Βλαχόπουλος, Γ & Κλεπετσάνης , Π. (2008). Εισαγωγή στη πληροφορική: Εφαρμογές στις επιστήμες υγείας και στην επεξεργασία δεδομένων, Εκδόσεις: Gotsis.
  • Λουμπαρδιά, Ε & Ρετάλης, Σ (2010). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση & Διαδικτυακές Μαθησιακές Τεχνολογίες, Εκδόσεις Γκιούρδας.
  • Μακράκης, Β & Δόβρος, Ν. (2009). Σχεδιασμός και ανάπτυξη μιας διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής σε θέματα Αγωγής Υγείας, Συνδιάσκεψη για τον Επαναπροσανατολισμό της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, Κρήτη, 24 Νοεμβρίου 2009.
Planned learning activities and teaching methods

Διάλεξη

Παρουσίαση προγραμμάτων

Μελέτη περιπτώσεων

Πρακτική εξάσκηση σε εργαστήριο

Assessment methods and criteria
Presentation and analysis of scientific article (individual)15%
Presentation and analysis of a website (group)15%
Development of a multimedia assignment60%
Active participation during the course10%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο