Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleTHEORY AND PRACTICE OF COUNSELING: THEORIES OF INDIVIDUAL COUNSELING
Course Unit CodeDGC501
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated8
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να περιγράφει, να συζητεί και να εφαρμόζει κεντρικές θεωρίες της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας.
  2. Να κατανοεί το ρόλο του συμβούλου γενικά αλλά και του επαγγελματικού συμβούλου και της συμβολής του στην προσωπική και επαγγελματική συμβουλευτική.
  3. Να εξοικειωθεί με τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής και τις ιδιαιτερότητες και τεχνικές της συμβουλευτικής συνέντευξης.
  4. Να αναπτύξει κριτική σκέψη και να χρησιμοποιεί επιστημονικό συλλογισμό για την αξιολόγηση διαφορετικών προσεγγίσεων
  5. Να εφαρμόσει τις αποκτημένες γνώσεις στην καθημερινότητα του και ιδιαίτερα να μπορεί να εφαρμόσει τις αποκτημένες γνώσεις για αποτελεσματική Συμβουλευτική και Επαγγελματική καθοδήγηση.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsΔιαλέξεις, συζητήσεις στην τάξη, βιωματικές ασκήσεις. 
Course Contents

1. Έργο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Ορισμοί, Σκοποί, Στόχοι, Ομάδες Στόχου. Οι χώροι άσκησης της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας / της Επαγγελματικής Καθοδήγησης.

2. Βασικές θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και οι τεχνικές τους: Λογικές ενορατικές θεωρίες (Freud), Λογικο-θυμική προσέγγιση (Εllis), Συνδιαλεκτική ανάλυση (Berne), Ενορατικές - συναισθηματικές θεωρίες (Rogers), Γνωσιακή - συμπεριφοριστική θεωρία(Bandura, Beck), Συστημική προσέγγιση.

3. Βασικές έννοιεςστη Συμβουλευτική Ψυχολογία: Αναγνώριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, θεραπευτική σχέση, επικοινωνία (λεκτική, μη-λεκτική), αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση.

4. Δεξιότητες Συμβουλευτικής: Εισαγωγή στη Συνέντευξη.


Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Ασημάκης, Π. (1999). Σύγχρονες Ψυχοθεραπείες στην Ελλάδα. Αθήνα: University of Indianapolis Athens Press.
  • Γεωργίου, Σ. (2003). Εκπαιδεύοντας Ψυχολόγους στη Συμβουλευτική. Αθήνα; Ελληνικά Γράμματα.
  • McLeod, J. (2005). Εισαγωγή στη Συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο.
References
  • Ελληνική :
  • Κοσμόπουλος, Α.Β., Μουλαλούδης, Γ. Α. (2003). O Carl Rogers και η προσωποκεντρική θεωρία για την ψυχοθεραπεία και την εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • McLeod, J. (2005). Εισαγωγή στη Συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Παπαδιώτη-Αθανασίου, Β. (2006). Οικογενειακή Συστηματική Θεωρία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Σταλίκας, Α. & Χαμοδράκα, Μ. (2004). Η Ενσυναίσθηση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Σταλίκας, Α. (2005). Θεραπευτικές Παρεμβάσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Αγγλική:
  • Davis - Pope, D.B., Coleman, Hardin, L.K., MingLiu, W., Toporek, R.L. (2003). Handbook of Counseling and Psychotherapy. California: Sage
  • Feltman, C., & Horton I. (2006). The Sage Handbook of Counseling and Psychotherapy. London: Sage
  • Yalom, I.D. (1985). The Theory and Practice of Group Psychotherapy. Basic books: A Division of Harper-Collins Publishers.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις, Συζητήσεις, Παρουσιάσεις, Γραπτές εργασίες/ μικροέρευνα.
Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του πανεπιστημίου για ανάρτηση των διαλέξεων και εργασιών και για ανοικτές συζητήσεις με τους φοιτητές.
Assessment methods and criteria
Midterm Exam30%
Project20%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο