Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleCAREER: THEORIES AND PRINCIPLES OF INDIVIDUAL DEVELOPMENT
Course Unit CodeDGC507
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated8
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να γνωρίζουν το θεωρητικό υπόβαθρο της Συμβουλευτικής για τη Σταδιοδρομία.
  2. Να κατανοήσουν τη σημασία της γνώσης των διαφόρων θεωρητικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής για τη Σταδιοδρομία
  3. Να καταστούν ικανοί να χρησιμοποιούν τις θεωρητικές προσεγγίσεις της συμβουλευτικής με τρόπο συνδυαστικό και κριτικό κατά τη συμβουλευτική τους παρέμβαση.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents1. Θεωρίες χαρακτηριστικών και παραγόντων (Trait and Factor Theory, F. Parsons), Τυπολογική θεωρία (Holland), Θεωρία των Αναγκών (A.Roe), Εξελικτικές θεωρίες (Super), Θεωρία κοινωνικής μάθησης (Krumboltz), Κοινωνιογνωστική Θεωρία (Bandura).  Aνάπτυξη Σταδιοδρομίας και Συστημική θεωρία.

2. Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις (Krumboltz: The Ηappenstance Learning  Theory,  M. Savickas Career Adaptability).

3. Αφηγηματικές προσεγγίσεις της συμβουλευτικής για τη Σταδιοδρομία.

4. Εργασιακές αξίες και συμβουλευτική.

5. Ο ρόλος της Αυτοαντίληψης στην  επιλογή Σπουδών και Επαγγέλματος. Αυτοαντίληψη και Συμβουλευτική.


Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Amundson, Norman Ε (2008) Βασικές αρχές Επαγγελματικής Συμβουλευτικής Διαδικασίες και Τεχνικές, Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
  • Δημητρόπουλος, Ε.Γ. (2000). Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας - Εκπαιδευτικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. (Μέρος Β'). Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Kάντας, Α., Χαντζή Α. (1991) Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Κασσωτάκης, Μ. (2002). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός - εννοιολογικές διασαφηνίσεις, σκοποί και στόχοι. Στο Μ. Κασσωτάκης (επιμ.). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη (σ.σ.43-60). Αθήνα: Τυπωθύτω
References
  • Κασσωτάκης, Μ. (2002). Η πληροφόρηση για τις σπουδές και τα επαγγέλματα και η μεθοδολογία της. Στο Μ. Κασσωτάκης (επιμ.). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη (σ.σ.623-635). Αθήνα: Τυπωθύτω
  • Κατσανέβας, Θ. (2002). Επαγγέλματα του μέλλοντος και του παρελθόντος.Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη
  • Coleman, D. (1999). H συναισθηματική νοημοσύνη στο χώρο της εργασίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) (2001). Εξελίξεις στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό στην αυτή του 21ου αιώνα. Πρακτικά του Α' Διεθνούς Συνεδρίου του ΕΚΕΠ: Αθήνα.
  • Κρίβας, Σ. (2006). Αναζητώντας τον εαυτόν μου και τον κόσμο: Θεωρία και Πράξη της Συμβουλευτικής για τη Σταδιοδρομία στο Δημοτικό Σχολείο. Πάτρα: Πανεπιστημιακές παραδόσεις (Ομότιτλο βιβλίο θα δημοσιευθεί προσεχώς από τις εκδόσεις Gutenberg).
  • Κοσμίδου-Hardy, Χρ. (1996β) «Ένα Κριτικό, Αναπτυξιακό Μοντέλο για το Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό: Πολυτέλεια ή Αναγκαιότητα;». Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου (επιστ. Επιμ: Κοσμίδου-Hardy) 38-39. 25-52.
  • Κρίβας, Σ. (2010). Η αφηγηματική προσέγγιση στη συμβουλευτική για τη σταδιοδρομία: Δυνατότητες, όρια - πρακτικές προοπτικές. Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΛΕΣΥΠ.
  • Nathan, R., Hill, L.,(2006) Επαγγελματική Συμβουλευτική, (μτφρ.-επιμ. Δ.Σιδηροπούλου-Δημακάκου), Μεταίχμιο, Αθήνα
  • Φλουρής, Γ. (2002). Αυτοαντίληψη, αυτογνωσία και επαγγελματικός προσανατολισμός. Στο Μ. Κασσωτάκης (επιμ.). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη (σ.σ.345-366). Αθήνα: Τυπωθύτω
  • Amundson, N. (2003). Active Engagement. RichmondQ Egon Communications
  • Brown, D., & Brooks, L. (1996). Career Choice and Development: Applying Contemporary Theories to Practice. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences. The theory in practice. New York: Basic Books.
  • Kriwas, S. (2009). The social contructionism and constructivism in career conseling intervention: Basic theoretical points and practical implications. Εισήγηση (κατόπιν πρόσκλησης) σε επιστημονικό Συμπόσιο στο Πανεπιστήμιο Wrocklau, Poland.
  • Savickas, M. (1997) . Carrer adaptability: An Integrative Construct for Life – Span, Life-Space Theory . The career Development Quarterly (p.247-259)
  • Krumboltz, J. (2009).Happenstance Learning Theory. Journal of Career Assessment;
  • Sharf, R.S. (2006). Applying Career Development Theory to Counseling. USA: Thomson Books/Cole.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις με ενεργό συμμετοχή των φοιτητών/τριων, / συζήτηση
Δημιουργία ομάδων για Βιωματικές ασκήσεις, μελέτη περιπτώσεων
Assessment methods and criteria
Presentation of Assignments30%
Final Exam70%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο