Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleHIGH RISK CHILDREN AND ADOLESCENTS : COUNSELING FOR RESILIENCE
Course Unit CodeDGC510
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated8
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να κατανοήσουν ψυχολογικές προσεγγίσεις ερμηνείας συμπεριφορών του παιδιού, του έφηβου και του νέου εντάσσονται στο πλαίσιο της ψυχοπαθολογίας.
  2. Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τις αντικοινωνικές συμπεριφορές και την παραβατικότητα των παιδιών / εφήβων και των νέων.
  3. Να οικειοποιηθούν τρόπους προσέγγισης και να συζητούν κριτικά στις δυνατότητες ή και περιορισμούς του Συμβούλου να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα και να παρέχει βοήθεια στο αναπτυσσόμενο άτομο.
  4. Να καταστούν ικανοί να εφαρμόζουν πρακτικά γνώσεις, τεχνικές και δεξιότητες που θα αποκτηθούν.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents 1.  Ειδικά θέματα ψυχοπαθολογίας παιδιού και εφήβου. Φυσιολογικότητα - Παθολογία.  
2.  Κατάθλιψη, Μετατραυματική διαταραχή.
3.  Συμπεριφορές εθισμού : Κατάχρηση απαγορευμένων ουσιών, εθισμός στο διαδίκτυο, αλκολισμός. Συμβουλευτική για πρόληψη και τεχνικές παρέμβασης.
4.  Διατροφικές διαταραχές εφήβων / νέων : Νευρική ανορεξία / βουλιμία.
5.  Αντικοινωνικές συμπεριφορές, νεανική παραβατικότητα
6.  Τρόποι προσέγγισης του παιδιού και του εφήβου

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Δημητρίου, Λ. (2012). Τα έξι πρώτα χρόνια της ζωής. Αθήνα: Πεδίο.
  • Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, Κ. (2002). Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων. Αθήνα: Τυπωθύτω.
References
  • Καλαντζή - Αζίζι, Α., & Μπεζεβέκης, Η. (2000). Θέματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Πολεμικός, Μ Καϊλα & Φ. Καλαβάσης (επιμ.). Εκπαιδευτική, Οικογενειακή και Πολιτική Ψυχοπαθολογία, Τομ.Α' . Αθήνα: Ατραπός.
  • Stanton, M. Dunkan. Οικογενειακή θεραπεία για την κατάχρηση ουσιών και την εξάρτηση - 1η έκδ. - Αθήνα :Ερευνητές, Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
  • Τζωρτζακάκη- Λυμπεροπούλου, Κ. (2012). Τι σημαίνει εφηβεία σήμερα. Αθήνα : Καλέντης
  • Χαράκης, Κ. (2005) (επιμ.). Αντικοινωνική Συμπεριφορά των Νέων της Κύπρου: Ρατσιστικές Τάσεις. Αθήνα: Σάκκουλας
  • American Psychiatric Association. (1987). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (3rd ed., rev.). Washington, DC: American Psychiatric Association.
  • Ashery, R.S., Robertson, E.B., & Kumpfer, K.L. (Eds.). (1998). Drug abuse prevention throughfamily interventions. National Institute on Drug Abuse Research Monograph 177. Rockville, MD: NIDA.
  • Bank, L., Marlowe, J.H., Reid, J.B., Patterson, G.R., & Weinrott, M.R. (1991). A comparativeevaluation of parent-training interventions for families of chronic delinquents. Journal of Abnormal Child Psychology, 19, 15–33.
  • Baumrind, D. (1985). Familial antecedents of adolescent drug use: A developmental perspective. In C.L. Jones & R.J. Battjes (Eds.), Etiology of drug abuse: Implications for prevention (pp. 13–44). National Institute on Drug Abuse Research Monograph 56. Rockville, MD: NIDA.
  • Baumrind, D. (1991). Effective parenting during the early adolescent transition. In P.A. Cowan& E.M. Heatherington (Eds.), Family transitions (pp. 111–164). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Botvin, G.J., & Schinke, S. (Eds.). (1997). The etiology and prevention of drug abuse among minority youth. New York: Haworth
  • Cauce, A. (1987). School and peer competence in early adolescence: A test of domain-specificself-perceived competence. Developmental Psychology, 23, 287–291
  • Chassin, L., Pillow, D.R., Curran, P.J., Molina, B.S.G., & Barerra, M. (1993). Relation of parentalalcoholism to early adolescent substance use: A test of three mediating mechanisms. Journal of Abnormal Psychology, 102, 3–19.
  • Dishion, T.J., & McMahon, R.J. (1998). Parental monitoring and the prevention of child and adolescent problem behavior: A conceptual and empirical formulation. Clinical Child and Family Psychology, 1, 61–75.
  • Harter, S. (1988). Manual for the Self-Perception Profile for Adolescents. Denver, CO: University of Colorado.
  • Parker, J.G., Rubin, K.H., Price, J.M., & DeRosier, M.E. (1995). Peer relationships, child development, and adjustment: A developmental psychopathology perspective. In D. Cicchetti &D.J. Cohen (Eds.), Developmental psychopathology, Vol. 2: Risk, disorder, and adaptation(pp. 96–161). New York: Wiley.
  • Patterson, G.R., Dishion, T.J., Reid, J.BSilverberg, S.B., & Gondoli, D.M. (1996). Autonomy in adolescence: A contextualized perspective. In G.R. Adams, R. Montemayor, & T.P. Gullotta (Eds.), Advances in adolescent development, Vol. 8: Psychosocial development during adolescence (pp. 12–60). Thousand Oaks, CA: Sage.
Planned learning activities and teaching methods Διαλέξεις, Συζητήσεις, Παρουσιάσεις, Γραπτές εργασίες/ μικροέρευνα.
Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του πανεπιστημίου για ανάρτηση των διαλέξεων και εργασιών και για ανοικτές συζητήσεις με τους φοιτητές.

Assessment methods and criteria
Assignment/Presentation30%
Case Study/Presentation30%
Final Exam40%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο