Course Unit Title | THEORY AND PRACTICE OF COUNSELING: THEORIES OF INDIVIDUAL COUNSELING |
Course Unit Code | DGC501 |
Course Unit Details | |
Number of ECTS credits allocated | 8 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- Να περιγράφει, να συζητεί και να εφαρμόζει κεντρικές θεωρίες της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας.
- Να κατανοεί το ρόλο του συμβούλου γενικά αλλά και του επαγγελματικού συμβούλου και της συμβολής του στην προσωπική και επαγγελματική συμβουλευτική.
- Να εξοικειωθεί με τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής και τις ιδιαιτερότητες και τεχνικές της συμβουλευτικής συνέντευξης.
- Να αναπτύξει κριτική σκέψη και να χρησιμοποιεί επιστημονικό συλλογισμό για την αξιολόγηση διαφορετικών προσεγγίσεων
- Να εφαρμόσει τις αποκτημένες γνώσεις στην καθημερινότητα του και ιδιαίτερα να μπορεί να εφαρμόσει τις αποκτημένες γνώσεις για αποτελεσματική Συμβουλευτική και Επαγγελματική καθοδήγηση.
|
Mode of Delivery | Face-to-face |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | Διαλέξεις, συζητήσεις στην τάξη, βιωματικές ασκήσεις.
|
Course Contents | 1. Έργο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Ορισμοί, Σκοποί, Στόχοι, Ομάδες Στόχου. Οι χώροι άσκησης της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας / της Επαγγελματικής Καθοδήγησης.
2. Βασικές θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και οι τεχνικές τους: Λογικές ενορατικές θεωρίες (Freud), Λογικο-θυμική προσέγγιση (Εllis), Συνδιαλεκτική ανάλυση (Berne), Ενορατικές - συναισθηματικές θεωρίες (Rogers), Γνωσιακή - συμπεριφοριστική θεωρία(Bandura, Beck), Συστημική προσέγγιση.
3. Βασικές έννοιεςστη Συμβουλευτική Ψυχολογία: Αναγνώριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, θεραπευτική σχέση, επικοινωνία (λεκτική, μη-λεκτική), αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση.
4. Δεξιότητες Συμβουλευτικής: Εισαγωγή στη Συνέντευξη.
|
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - Ασημάκης, Π. (1999). Σύγχρονες Ψυχοθεραπείες στην Ελλάδα. Αθήνα: University of Indianapolis Athens Press.
- Γεωργίου, Σ. (2003). Εκπαιδεύοντας Ψυχολόγους στη Συμβουλευτική. Αθήνα; Ελληνικά Γράμματα.
- McLeod, J. (2005). Εισαγωγή στη Συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο.
|
References | - Ελληνική :
- Κοσμόπουλος, Α.Β., Μουλαλούδης, Γ. Α. (2003). O Carl Rogers και η προσωποκεντρική θεωρία για την ψυχοθεραπεία και την εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Μαλικιώση-Λοϊζου, Μ. (1999). Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- McLeod, J. (2005). Εισαγωγή στη Συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Παπαδιώτη-Αθανασίου, Β. (2006). Οικογενειακή Συστηματική Θεωρία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Σταλίκας, Α. & Χαμοδράκα, Μ. (2004). Η Ενσυναίσθηση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
- Σταλίκας, Α. (2005). Θεραπευτικές Παρεμβάσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Αγγλική:
- Davis - Pope, D.B., Coleman, Hardin, L.K., MingLiu, W., Toporek, R.L. (2003). Handbook of Counseling and Psychotherapy. California: Sage
- Feltman, C., & Horton I. (2006). The Sage Handbook of Counseling and Psychotherapy. London: Sage
- Yalom, I.D. (1985). The Theory and Practice of Group Psychotherapy. Basic books: A Division of Harper-Collins Publishers.
|
Planned learning activities and teaching methods | Διαλέξεις, Συζητήσεις, Παρουσιάσεις, Γραπτές εργασίες/ μικροέρευνα.
Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του πανεπιστημίου για ανάρτηση των διαλέξεων και εργασιών και για ανοικτές συζητήσεις με τους φοιτητές.
|
Assessment methods and criteria | Midterm Exam | 30% | Project | 20% | Final Exam | 50% |
|
Language of instruction | Greek |
Work placement(s) | NO |