Μια συζήτηση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Frederick με τον Γ. Μπαμπινιώτη

Κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει ως στόχο την ποιοτική διδασκαλία και την ανάπτυξη της έρευνας. Το Πανεπιστήμιο Frederick έχει θέσει ως επιπρόσθετο στόχο, ως όραμά του την πολύμορφη και συστηματική αξιοποίηση της μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης για ενίσχυση όχι μόνον των μαθησιακών επιτευγμάτων των φοιτητών του αλλά ακόμη, αν όχι κυρίως, για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, ως νέων ανθρώπων και ως νέων επιστημόνων. Πολύ περισσότερο σήμερα παρά ποτέ η κοινωνία στο μικροεπίπεδό της και η ανθρωπότητα στο μακροεπίπεδό της χρειάζεται νέους επιστήμονες με κρίση και ευρυμάθεια που ξεπερνά τα στεγανά της υπερβολικής εξειδίκευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick έδωσε, την εβδομάδα που μας πέρασε, τη δυνατότητα στους προπτυχιακούς φοιτητές των προγραμμάτων του στις Επιστήμες της Αγωγής στη Λεμεσό, να συζητήσουν θέματα διδασκαλίας της γλώσσας με τον Επίτιμο Διδάκτορα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick, Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μπαμπινιώτη.

Η συζήτηση έγινε στους χώρους του Πανεπιστημίου, σε ένα άνετο, φιλικό περιβάλλον που έδωσε τη δυνατότητα κατάθεσης προβληματισμών από πλευράς των φοιτητών, ελεύθερης συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων με τον καταξιωμένο Γλωσσολόγο Καθηγητή. Και κινήθηκε ελεύθερα από το ζήτημα της ιστορικής ορθογραφίας έως τον γλωσσικό σεξισμό κι από τις σχολικές γραμματικές έως τις αναμνήσεις του Γ. Μπαμπινιώτη ως πανεπιστημιακού δασκάλου.

Η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ρίτα Παναούρα, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα φοιτητικά χρόνια των νέων ανθρώπων είναι τα πιο όμορφα, τα πιο δημιουργικά, τα πιο ενεργητικά, όταν το πανεπιστήμιο τους δίνει τα εφόδια και τις ευκαιρίες να ερευνήσουν, να μελετήσουν, να προβληματιστούν, να γευτούν τη χαρά της αναζήτησης. Και ακριβώς γι’ αυτό, μεγάλο ζητούμενο από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι να δίνει ερεθίσματα· εκείνα που έχουμε κάθε λόγο να ελπίζουμε ότι θα ενεργοποιήσουν την προδιάθεση του νέου ανθρώπου στον προβληματισμό, την αμφισβήτηση και την κριτική σκέψη».