ΕΙΔΗΣΕΙΣ

CARE/SS: Ερευνητικό έργο για τη συμβολή των τεχνών στην προώθηση βιώσιμων κοινωνιών

Την ενίσχυση των τεχνών στον τομέα της εκπαίδευσης προωθεί το Πανεπιστήμιο Frederick μέσα από το έργο Critical ARts Education for Sustainable Societies (CARE/SS), το οποίο συντονίζει.

Το έργο CARE/SS, το οποίο χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, αφορά στην ενίσχυση της συμβολής των τεχνών στην προώθηση βιώσιμων κοινωνιών. Επιπλέον, αναδεικνύει τη σχέση προώθησης της ενεργού πολιτότητας μέσα από τη διαθεματική και διεπιστημονική ενασχόληση με τις κοινωνικά εμπλεκόμενες τέχνες. 

Στο πλαίσιο του έργου, το Πανεπιστήμιο Frederick πραγματοποίησε σεμινάριο που προσφέρθηκε κυρίως προς εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης. Aφού παρακολούθησαν τη σειρά του συναντήσεων του σεμιναρίου, οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί υλοποίησαν κατά το τελευταίο δίμηνο της σχολικής χρονιά 2022-2023 ενότητες μαθημάτων κατά τα οποία μετουσίωσαν τη θεωρία σε πράξη σε ένα πλαίσιο που προώθησε τη συμμετοχή, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.

Το σεμινάριο συνέβαλε στη δημιουργία μιας επαγγελματικής κοινότητας μάθησης γύρω από κοινά ενδιαφέροντα, όπου οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την εφαρμογή των όσων έμαθαν, στα σχολεία τους. Η ικανοποίηση από τα αποτελέσματα της υλοποίησης ήταν έκδηλη στα σχόλιά τους: «Ο εναλλακτικός, πολύ πιο συμμετοχικός τρόπος εργασίας, είτε γίνεται μέσω της μουσικής ή μέσω έργων τέχνης ή θεατρικής αφήγησης, πραγματικά τράβηξε την προσοχή των παιδιών. Η δυνατότητα να δημιουργήσουν μία εγκατάσταση και να προσκαλέσουν όλα τα παιδιά του σχολείου να εμπλακούν στη δραστηριότητα, τα ενθουσίασε. Κατανόησαν και βίωσαν τι σημαίνει πραγματικά κοινωνικά εμπλεκόμενες τέχνες γύρω από θέματα σύγχρονα, όπως αυτό της μετανάστευσης».

Όπως αναφέρει η Δρ Βικτωρία Παύλου, Καθηγήτρια Εικαστικής Αγωγής του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick και επιστημονική υπεύθυνη του έργου: «Δεν μπορώ παρά να ευχαριστήσω τις εκπαιδευτικούς που υλοποίησαν με ζήλο αυτές τις πρωτότυπες ενότητες και έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον, όπως είναι αυτές της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης, της δράσης και της δημιουργικότητας. Οι τέχνες πρόσφεραν στα παιδιά μια πραγματική μετασχηματιστική εμπειρία και ο ρόλος τους θα πρέπει να επανακαθοριστεί στο σχολικό περιβάλλον.»

Εταίροι του έργου CARE/SS είναι το Πανεπιστήμιο Frederick (συντονιστής), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), το Πανεπιστήμιο της Μάλτας, το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Ισπανία) και το Adam Mickiewicz University (Πολωνία).

Previous article icon-grid View all articles Next article