STAFF
PROFILE

Dr. Theodoros Theodorou
Collaborating Acad. Staff

Dr. Theodoros Theodorou

Department
DL - Education
Post
Email
dledu.tt at frederick.ac.cy
Short CV

Dr T. Theodorou holds a BA in Education Sciences from the University of Cyprus, an MA in Educational Leadership and Innovation from the University of Warwick as well as a PhD in Educational Leadership and Policy from the Open University Cyprus. He has worked as Collaborative Academic Staff at the Open University Cyprus (2014-2017), and, since 2017, he has joined Frederick University in 2017 as a Collaborative Academic Staff in the School of Education and Social Sciences in the programme “MA in Education Administration”. He is trained in distance learning teaching delivery and has significant relevant experience. He has published in international and local scientific journals and has presented his work in conferences, both in Cyprus as well as abroad. His research interests mainly focus on decentralization in education, school leadership, management of change and strategic planning, teachers’ professional development, as well as teachers’ and school assessment.

 

Ο Δρ Θ. Θεοδώρου κατέχει πτυχίο Επιστημών της Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Καινοτομία από το University of Warwick, καθώς και διδακτορικό τίτλο στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει εργαστεί ως μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (2014-2017), ενώ από το 2017 αποτελεί μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διοίκηση Σχολικών Μονάδων» της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Frederick. Είναι εκπαιδευμένος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και κατέχει σημαντική σχετική εμπειρία. Έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή και τοπικά επιστημονικά περιοδικά, καθώς και παρουσιάσεις σε συνέδρια, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως στην αποκέντρωση στον χώρο της εκπαίδευσης, τη σχολική ηγεσία, τη διαχείριση της αλλαγής και τον στρατηγικό σχεδιασμό, την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.

Go back