Course Unit Title | ANTIRACIST – INTERCULTURAL EDUCATION |
Course Unit Code | DGC513 |
Course Unit Details | |
Number of ECTS credits allocated | 8 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- Περιγράφουν και να συζητούν για θέματα όπως: Μετανάστευση, μειονοτικές και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
- Να κατανούν την ετερότητα και να την αποδέχονται.
- Να εξοικειωθούν με την εκπαίδευση που έχει στόχο τη συμπαράσταση των ατόμων που καταπιέζονται, απορρίπτονται από την κυρίαρχη κοινωνική ομάδα στην οποία ανήκουν και η ζωή τους σημαδεύεται από τις διακρίσεις, την εχθρότητα και την εκμετάλλευση από αυτήν.
- Να κατανοήσουν τις διαδικασίες συγκρότησης των έμφυλων ταυτοτήτων ως κοινωνικο-πολιτισμικών κατασκευών και να ευαισθητοποιηθούν στους πολιτικούς λόγους που κάνουν επιτακτική την ανάγκη μετασχηματισμού της κοινωνίας σε πιο σύμμετρες ως προς το φύλο μορφές.
- Να κατακτήσουν γνώσεις, αυτογνωσία και δεξιότητες για την ενσωμάτωση της οπτικής του φύλου στη συμβουλευτική και επαγγελματική καθοδήγηση.
- Να δημιουργήσουν ή να βελτιώσουν ικανότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας (cultural awareness, cultural competence).
- Να εντρυφήσουν σε ζητήματα και συνέπειες που προκύπτουν από ένα ενδεχόμενο πολιτισμικό σοκ (cultural shock).
- Να εφαρμόσουν μοντέλα εκπαίδευσης με στόχο τον πολιτισμικό αλληλοσεβασμό και τον πολιτισμικό διεθνισμό.
- Να κατανοήσουν τις πτυχές και τον ρόλο του/της διαπολιτισμικού/ής συμβούλου.
|
Mode of Delivery | Face-to-face |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | NONE |
Course Contents | - Μειονοτικές εθνοπολιτισμικές και κοινωνικές ομάδες
- Διαπολιτισμική αγωγή
- Πολιτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- Η διάσταση του φύλου στη συμβουλευτική και την επαγγελματική καθοδήγηση: σύντομη θεωρητική επισκόπηση
- Ασκήσεις ευαισθητοποίησης /δράσεις συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με την οπτική του φύλου
- Έργο της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής. Ορισμοί, Σκοποί, Στόχοι, Ομάδες Στόχου, Δεξιότητες |
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - Banks, J. A. (1998), An introduction to multicultural education, Boston, MA Toronto: Allyn and Bacon
- Δαμανάκης, Μ. (1989β). «Πολυπολιτισμική και Διαπολιτισμική Αγωγή», Τα Εκπαιδευτικά, τχ. 16, Αθήνα, Εκπαιδευτικός σύνδεσμος, σσ. 75-87.
- Καλατζή-Αζίζι, Α., Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Βλάχου, Α., (1998). Προκαταλήψεις και Στερεότυπα. Δημιουργία και Αντιμετώπιση. Αθήνα, ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Γ.Γ.Λ.Ε.
- Κοσμίδου-Hardy, Χ. (1999). «Η συμβολή της αναπτυξιακής Συμβουλευτικής για την προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας: Έμφαση στην κριτική αυτο- γνωσία και κοινωνιο-γνωσία του εκπαιδευτικού».Στο: Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τχ. (50-51),21-57 Αθήνα, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. - Ελληνικά Γράμματα.
- Κρίβας, Σ.(1999). «Αξίες και ανάπτυξη για τη σταδιοδρομία μέσω της διαπολιτισμικής συμβουλευτικής: η συγκρότηση ενός μοντέλου». Στο: Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, (50-51), 58-65, Αθήνα, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. – Ελληνικά Γράμματα.
- ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- http://www.isotita-epeaek.gr/welcome.htm
|
References | - Banks, J. A. (Ed.) (2004), Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives, San Francisco: Jossey-Bass.
- Banks, J. A., & Banks, C. A. M. G. (Eds.) (2001). Multicultural education: Issues and perspectives, New York: John Wiley.
- Banks, J. A. (2001). Cultular Diversity and Education –Foundations,Curriculum
- Banks, J. A. (1994). Stages of ethnicity, in Multiethnic Education (σσ. 222-231). (3η έκδοση). Boston, MA: Allyn & Bacon
- Cummins, J. (1999). Ταυτότητες υπό Διαπραγμάτευση-Εκπαίδευση με σκοπό την Ενδυνάμωση σε μια Κοινωνία της Ετερότητας. Μετάφραση: Σ. Αργυρή, εισαγωγή-επιμέλεια: Ε. Σκούρτου, Αθήνα, Gutenberg
- Pedersen, P., (2000α). A Handbook for developing multicultural awareness: Third edition, Alexandria, VA: American Counseling Association.
- Pedersen, P., (2000β). Hidden messages in culture-centered counseling: A Triad Training Model, Thousand Oaks, CA: SAGE
- Pedersen, P.B., Draguns J.G., Lonner W. J. & Trimble J. E., (2002). Counseling across cultures: Fifth edition, Thousand Oaks, CA: SAGE.
- Ponterotto, J. G., Casas, J. M., Suzuki, L. A., & Alexander, C. M., (2001). Handbook of multicultural counseling: Second edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
- Γεωργογιάννης, Π., (1997). “Μοντέλα εκπαίδευσης παιδιών μειονοτήτων και μετακινούμενων πληθυσμών. Ειδικές προτάσεις για τις βαλκανικές χώρες”, Εκπαίδευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία, Gutenberg, σσ.125-134.
- Δαμανάκης, Μ., (1997α). «Αναζήτηση μιας Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα παιδιάτων Μεταναστών στην Ευρώπη». Στο: Η Γλωσσική Εκπαίδευση των ΕλλήνωνΜεταναστών στην Ευρώπη. ΥΠΕΠΘ-Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα, σσ. 33-42.
- Κανακίδου, Ε. / Παπαγιάννη, Β. (1998). Διαπολιτισμική Αγωγή. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.
- Φατούρου-Χαρίτου, Μ. (1994). «Συμβουλευτική Γονέων Μεταναστών», Περ. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, τχ. 84-85. Αθήνα, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, σσ.70-86.
|
Planned learning activities and teaching methods | Διαλέξεις, Συζητήσεις, Παρουσιάσεις, Γραπτές εργασίες/ μικροέρευνα.
Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του πανεπιστημίου για ανάρτηση των διαλέξεων και εργασιών και για ανοικτές συζητήσεις με τους φοιτητές. |
Assessment methods and criteria | Midterm Exam | 30% | Project | 20% | Assignments | 10% |
|
Language of instruction | Greek |
Work placement(s) | NO |