Course Unit Title | RESEARCH METHODOLOGY |
Course Unit Code | MCHC112 |
Course Unit Details | MSc Community Health Care (Elective Courses) - |
Number of ECTS credits allocated | 7 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- Εξηγούν έννοιες, αρχές και μεθόδους της επιστημονικής διαδικασίας και έρευνας.
- Προσδιορίζουν τις διαδικασίες ελέγχου της έρευνας και διαμορφώνει μια ερευνητικής πρόταση.
- Χρησιμοποιούν τις κατάλληλες δεξιότητες στις διαδικασίες μέτρησης, συγγραφής ερευνητικού προβλήματος, διατύπωσης ερευνητικών ερωτήσεων και διαμόρφωσης υποθέσεων.
- Περιγράφουν τους τύπους ερευνών και τις φάσεις της έρευνας.
- Προσδιορίζουν τύπους μεταβλητών και μεθόδων παρατήρησης.
- Κατανοούν τη λειτουργία των κλιμάκων μέτρησης και τις έννοιες της αξιοπιστίας και εγκυρότητα στην ποσοτική έρευνα.
- Κατανοούν τη μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνα και τα ηθικά ζητήματα που υπεισέρχονται στην ερευνητική διαδικασία και τους κανόνες που την διέπουν.
- Αναγνωρίζουν τις διάφορες μεθόδους δειγματοληψίας.
- Αναγνωρίζουν τις διάφορες μεθόδους δειγματοληψίας.
- Οργανώνουν και πραγματοποιούν αναζήτηση βιβλιογραφίας, συγγραφή δοκιμίου και συζήτηση αποτελεσμάτων έρευνας.
- Αξιολογούν και συζητούν ερευνητικά δεδομένα.
- Εφαρμόζουν στην πράξη τα αποτελέσματα ερευνών.
|
Mode of Delivery | Face-to-face |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | NONE |
Course Contents | Εισαγωγή στην επιστημονική έρευνα. Πηγές της γνώσης. Η επιστημονική μέθοδος και η παραγωγή νέας γνώσης. Γενίκευση και επαγωγή, Υποθέσεις, Μεταβλητές και Θεωρητικό υπόβαθρο. Η ελεγχόμενη παρατήρηση, η επαλήθευση, η εξάρτηση από τη θεωρία και την παρατήρηση, το κύρος της επαγωγής. Η ερευνητική πρόταση - το ερευνητικό πρωτόκολλο. Επισκόπηση της ερευνητικής διαδικασίας η διανοητική φάση, η φάση σχεδιασμού και προγραμματισμού, η εμπειρική φάση, η αναλυτική φάση, η φάση της διάδοσης των αποτελεσμάτων. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Η Ποσοτική και Ποιοτική ερευνητική μεθοδολογία. Ηθικά ζητήματα και Δεοντολογία της έρευνας. Πληθυσμός και δείγμα. Ανάπτυξη εργαλείου και στάθμιση του. Μέθοδοι συλλογής δεδομένων στην ποσοτική και την ποιοτική έρευνα. Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Ποιοτική έρευνα και ανάλυση παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Ανασκόπηση της βασισμένης σε ερευνητικές αποδείξεις πρακτικής. Εφαρμογή της έρευνας στις Επιστήμες Υγείας.
|
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - “Α. Σαχίνη – Καρδάση¨ Μεθοδολογία έρευνας. Εφαρμογές στο χώρο της υγείας. Εκδοτικός οίκος: Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2005 Β΄επανέκδοση.
|
References | - “DF. Polit, CT. Beck, Nursing Research: Principles and Methods (7th ed.) Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins, 2004
- Haynes B.R., Sachett D., Guyatt G., Tugwell P. (2006). Clinical Epidemiology. How to Do Clinical Practice Research, Lippincott Williams and Wilkins, A Wolters Kluwer Company, New York.
|
Planned learning activities and teaching methods | |
Assessment methods and criteria | Continuous Assessment | 40% | Final Exam | 60% |
|
Language of instruction | English |
Work placement(s) | NO |