BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleCOGNITIVE PSYCHOLOGY I
Course Unit CodeCPSY101
Course Unit DetailsBSc Psychology (Required Courses ) -
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Διακρίνουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της γνωστικής ψυχολογίας σε σχέση με τη μάθηση και τη νόηση.
  2. Συζητούν πως οι άνθρωποι σκέφτονται και μαθαίνουν, διερευνώντας βασικά θεωρητικά ζητήματα γνωστικής ψυχολογίας.
  3. Αναπτύξουν κριτική σκέψη και να χρησιμοποιούν επιστημονικό συλλογισμό για να αξιολογούν διαφορετικές θεωρητικές απόψεις.
  4. Κατανοούν τη λειτουργία των σημαντικότερων γνωστικών ικανοτήτων, όπως, η αντίληψη, η μνήμη, η λογική, και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι:

1.      Γνωστικήεπιστήμη: Εισαγωγή στην επιστήμη του Νου

Αντικείμενο, ιστορία και μέθοδοι της γνωστικής ψυχολογίας

Η φυσιολογία των γνωστικών διεργασιών

Η σχέση μεταξύ εγκεφάλου και νου

2.      Προσεγγίσειςστη Γνωστική Ψυχολογία

Πειραματική γνωστική ψυχολογία

Γνωστική νευροψυχολογία

Υπολογιστική γνωσιακή επιστήμη

Γνωσιακή νευροεπιστήμη

3.      Αντίληψη

Νοερή Αναπαράσταση,

Όραση και οπτική αντίληψη, Οπτικές πλάνες,

Αντίληψη χωρίς επίγνωση,

Οι άλλες αισθήσεις.

4.      Μνήμη

Βασικοί όροι και λειτουργίες

Η δομή της μνήμης

Αυτοβιογραφική μνήμη

Νευροβιολογία της μνήμης

Λήθη και μνημονικές αστοχίες

5.      Συλλογιστική

Βασικές έννοιες και στοιχεία Λογικής

Παραγωγή: η σκέψη ως λογική συναγωγή συμπερασμάτων

Ψυχολογικές θεωρίες συλλογιστικής

Επαγωγική συλλογιστική: η σκέψη ως διαδικασία ελέγχου υποθέσεων

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Ρούσσος, Λ. Π. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: Οι βασικές Γνωστικές Διεργασίες. Εκδόσεις: ΤΟΠΟΣ.
  • Ρούσσος, Λ. Π. (Επιμ.) (2014). Γνωστική Ψυχολογία: Ανώτερες Γνωστικές Διεργασίες (Συλλογικό). Εκδόσεις: ΤΟΠΟΣ.
  • Eysenck, M. W. (2010). Βασικές Αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας. Εκδόσεις: Gutenberg.
  • Stenberg, J. R. (2011). Γνωστική Ψυχολογία. Εκδόσεις: ΔΙΑΔΡΑΣΗ
  • Μπαμπελεκου, Z. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: Μοντέλα Μνήμης. Εκδόσεις: GUTENBERG.
  • Κολιάδης, Ε. Α. (2012). Γνωστική Ψυχολογία, Γνωστική Νευροεπιστήμη και Εκπαιδευτική Πράξη, Τόμος Δ΄. Αυτοέκδοση.
  • Βοσνιάδου, Σ. (2004). Γνωσιακή Επιστήμη: Η νέα επιστήμη του νου. Εκδόσεις: Gutenberg.
  • Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Αν. (1997). Ψυχολογία της σκέψης. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα / Αθήνα: Πεδίο (από το 2011)
  • Επιστημονικά Περιοδικά: ΝΟΗΣΗ – ετήσιο επιστημονικό περιοδικό για τη γνώση, τη νόηση και τη μάθηση, Journal of Learning and Cognition, International Journal on Learning, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition, Cognition - International Journal of Cognitive Science.
References
    Planned learning activities and teaching methods

    Διάλεξη από τη διδάσκουσα(χρήση Power Point).

    Συζήτηση σε ομάδες και στηνολομέλεια της τάξης.

    Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning του Πανεπιστημίου ως υποστηρικτικού διδακτικού μέσου στο μάθημα.
    Assessment methods and criteria
    Assignments50%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO