BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleCOGNITIVE PSYCHOLOGY II
Course Unit CodeCPSY102
Course Unit DetailsBSc Psychology (Required Courses ) -
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να κατανοούν τη λειτουργία γνωστικών ικανοτήτων όπως, η γλώσσα, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, κριτικής σκέψης και νοημοσύνης και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν.
  2. Να κατανοούν και να εξηγούν ότι το γνωστικό σύστημα είναι συνδεδεμένο με τα συναισθήματα και αυτό-ρυθμιστικές διεργασίες.
  3. Να κατανοούν την σχέση νου, συμπεριφοράς και συναισθήματος.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesCPSY101Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Οι βασικές θεματικές ενότητεςτου μαθήματος είναι:

1.    Γλώσσα:

Γλωσσική Επικοινωνία: Προφορική και Γραπτή

Προφορική: Αντίληψη της ομιλίας, Παραγωγή ομιλίας, Αναγνώρισηπροφορικών λέξεων

Γραπτή: Οπτική αναγνώριση λέξεων και ανάγνωση, Ορθογραφία,Δυσκολίες στην ανάγνωση

2.    Κρίση: Κριτική Σκέψη

Ορισμός, Σημασία Κριτικής Σκέψης, Εμπόδια καιΕνισχυτές κριτικής σκέψης

3.    Επίλυση προβλημάτων, Λήψη αποφάσεων

Διαφορετικές Θεωρητικές Απόψεις (η λύση προβλημάτωνως μάθηση μέσω ενίσχυσης, Μορφολογική Ψυχολογία, Θεωρία ΕπεξεργασίαςΠληροφοριών, Αναλογική λύση προβλημάτων)

4. Νοημοσύνη:

Ορισμός, Μέτρηση, Θεωρίες,Τεχνητή νοημοσύνη

5. Γνωστική Λειτουργία,Συγκίνηση και Κίνητρα: Επιδράσεις παραγόντων θυμικού και κινήτρων στηγνωστική λειτουργία κα ιδιαίτερα στη μάθηση (η συγκίνηση ως αποτέλεσμα, η συγκίνηση ως αίτιο).

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Ρούσσος, Λ. Π. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: Οι βασικές Γνωστικές Διεργασίες. Εκδόσεις: ΤΟΠΟΣ.
  • Ρούσσος, Λ. Π. (Επιμ.) (2014). Γνωστική Ψυχολογία: Ανώτερες Γνωστικές Διεργασίες (Συλλογικό). Εκδόσεις: ΤΟΠΟΣ.
  • Eysenck, M. W. (2010). Βασικές Αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας. Εκδόσεις: Gutenberg.
  • Stenberg, J. R. (2011). Γνωστική Ψυχολογία. Εκδόσεις: ΔΙΑΔΡΑΣΗ.
  • Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Αν. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: από την αναπαράσταση της γνώσης στο θυμικό και στη δράση. Εκδόσεις: ΠΕΔΙΟ
  • Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Αν. (2005). Μεταγνωστικές διεργασίες και αυτο-ρύθμιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα / Αθήνα: Πεδίο (από το 2011).
  • Boniin, P. (2012). Ψυχολογία της Γλώσσας: Γνωστική Προσέγγιση της παραγογής των λέξεων. Εκδόσεις: GUTENBERG.
  • Επιστημονικά Περιοδικά: ΝΟΗΣΗ – ετήσιο επιστημονικό περιοδικό για τη γνώση, τη νόηση και τη μάθηση, Journal of Learning and Cognition, International Journal on Learning, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition, Cognition - International Journal of Cognitive Science.
References
    Planned learning activities and teaching methods

    Διάλεξη από τη διδάσκουσα(χρήση Power Point).

    Συζήτηση σε ομάδες και στηνολομέλεια της τάξης.

    Ασκήσεις που προσφέρουν τοέναυσμα για περαιτέρω αναλογισμό.

    Χρήση της ηλεκτρονικήςπλατφόρμας e-learning του Πανεπιστημίου ωςυποστηρικτικού διδακτικού μέσου στο μάθημα.

    Assessment methods and criteria
    Assignments50%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO