BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleDEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY II
Course Unit CodeDEVE201
Course Unit DetailsBSc Psychology (Required Courses ) -
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να ανακαλoύν στη μνήμη βασικές θεωρίες ανάπτυξης έρευνας στην εξελικτική ψυχολογία.
  2. Να συζητούν τη συμβολή γενετικών-περιβαλλοντικών παραγόντων στην αναπτυξιακή διαδικασία από την παιδική ηλικία μέχρι την ηλικία της νεότητας (χαρακτηριστικά βιοσωματικής, νοητικής, γλωσσικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης).
  3. Να κατανοούν και να συζητούν παλαιότερα και σύγχρονα ερευνητικά πορίσματα σχετικά με την ηθική ανάπτυξη, την ανάπτυξη ταυτότητας, τη διαδικασία κοινωνικοποίησης, τη διαδικασία κατάκτησης γλώσσας.
  4. Να κατανοούν και να συζητούν θέματα που άπτονται της δια βίου ανάπτυξης.
  5. Να εφαρμόζουν τις ψυχολογικές θεωρίες ανάπτυξης για περιγραφή, κατανόηση, πρόγνωση και διαφοροποίηση ανθρώπινης συμπεριφοράς.
  6. Να αναπτύξουν διαθεματική αντίληψη των θεωριών ανάπτυξης, και να είναι σε θέση να αναλύουν τους τρόπους διάδρασης ψυχολογικών, κοινωνικών και βιοσωματικών παραγόντων στην ανάπτυξη,
  7. Να συλλέγουν και να παρουσιάζουν κατά τρόπους δημιουργικούς και χρησιμοποιώντας τη δική του κρίση σχετικά ερευνητικά δεδομένα.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesDEVE101Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

1. Βιοσωματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη στη σχολική ηλικία:Διαφοροποιήσεις και προβλήματα σχετικά με την ομαλή ανάπτυξη.

2. Νοητική ανάπτυξη στη σχολική ηλικία (Piaget), Επεξεργασία πληροφοριών,επιδράσεις στην ανάπτυξη της μνήμης, ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων.

 

3. Ατομικές διαφορές στη νοημοσύνη - Η μέτρηση τηςνοημοσύνης και θέματα πολιτισμικής καταλληλότητας των τεστ νοημοσύνης.

4. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και ανάπτυξη της προσωπικότηταςστη σχολική ηλικία (Erikson).   Η έννοια του εαυτού, παιδικές φιλίες. Ανάπτυξητης ηθικότητας (Κοhlberg, Gilligan)  

5. Κοινωνικοποίηση: Οι επιδράσεις της οικογένειας και τουσχολείου. Ποιότητα σχέσης γονιών παιδιών, συναισθηματικός τόνος στηνοικογένεια. Διαφοροποιήσεις στη δομή και στους ρόλους της σύγχρονηςοικογένειας. Η "κουλτούρα" του σχολείου, σχέσεις με συνομήλικους.

6. Η έννοια της εφηβείας : Βιοσωματικές αλλαγές -σεξουαλικότητα του εφήβου - Ψυχολογικές επιδράσεις της βιοσωματικής ανάπτυξηςστην εφηβεία: Εικόνα του εαυτού και αυτοεκτίμηση

7. Γνωστική ανάπτυξη - αφαιρετική  / κριτική σκέψη (Piaget), Επεξεργασίαπληροφοριών και χαρακτηριστικά της εφηβικής σκέψης. Ανάπτυξη της κοινωνικήςγνώσης, εφηβικός εγωκεντρισμός. Ανάπτυξη πολιτικής σκέψης

8. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του εφήβου, ανάπτυξη της ατομικότητας,της ταυτότητας (Marcia) και της προσωπικότητας.Ανάπτυξη της κοινωνικής γνώσης, εφηβικός εγωκεντρισμός. Ανάπτυξη πολιτικήςσκέψης

9. Εφηβικές φιλίες. Εφηβική Παραβατικότητα. Σχέσεις με τοάλλο φύλο και διαμόρφωση ψυχοσεξουαλικής ταυτότητας. Θέματα εφηβικήςεγκυμοσύνης, λήψης απαγορευμένων ουσιών, βίας, αυτοκτονικότητας.

10.        Βιοσωματική, γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τηνπρώιμη, μέση και ύστερη ενήλικη ζωή.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Cole, M. & Cole, S. R. (2002). Η Ανάπτυξη των Παιδιών, Τόμος Γ’ (Επιμ. Ζ. Παπαληγούρα & Π. Βορριά). Εκδόσεις Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός
  • Craig, G. J., & Baucum, D. (2007). Η ανάπτυξη του ανθρώπου, Τόμος Β΄. Αθήνα: Παπαζήσης
  • Feldman, R.S. (2009). Eξελικτική Ψυχολογία: Δια βίου ανάπτυξη (Επιστημονική Επιμέλεια Ηλίας Γ. Μπεζεβέγκης). Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Lehalle, Η. & Mellier, Δ. (2009). Ψυχολογία της ανάπτυξης. Αθήνα: Πεδίο.
  • Αθήνα: Πεδίο Τάνταρος, Σ. (2004). Ανθρώπινη Ανάπτυξη και Οικογένεια. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Salkind, N. (2006). Εισαγωγή στις θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης.
References
    Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις, Συζήτηση στην τάξη, παρουσιάσεις εργασιών, προβολή DVDμικρής διάρκειας ντοκυμαντέρ)
    Assessment methods and criteria
    Midterm Exam30%
    Written assignment30%
    Final Exam40%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO