BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleINTRODUCTION TO NEUROPSYCHOLOGY
Course Unit CodeNPSY301
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Να εξηγήσουν την ιστορική εξέλιξη της επιστήμης της νευροψυχολογίας
  2. Να περιγράψουν τη βασική οργάνωση του νευρικού συστήματος
  3. Να γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη των διαγνωστικών μεθόδων εξέτασης του νευρικού συστήματος
  4. Να κατανοήσουν τη λειτουργική νευροανατομία του ανθρώπινου εγκεφάλου
  5. Να γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες (π.χ. μνήμη, γλώσσα, εκτελεστικές λειτουργίες) και των κυριότερων σχετικών λειτουργιών.
  6. Να κατανοήσουν τους μηχανισμούς που εμπλέκονται στις ανώτερες γνωστικές λειτουργίες
  7. Να επεξηγούν τους τρόπους με τους οποίους η οργάνωση του εγκεφάλου επιδρά στη ψυχική δραστηριότητα
  8. Να αναλύουν τη νευροψυχολογία των ανώτερων συμπεριφοριακών λειτουργιών όπως τη γλώσσα, συναίσθημα, γνώση και συνείδηση.
  9. Να κατανοούν τη συμπτωματολογία που παράγεται μετά από βλάβες του εγκεφάλου.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesBPSY101Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course ContentsΕισαγωγή - Ιστορικήεξέλιξη της Νευροψυχολογίας. Η λειτουργική οργάνωση του εγκεφάλου και ψυχικήδραστηριότητα, Μέθοδοι μελέτης του εγκεφάλου, Η ανάλυση συνδρόμου και ησυστηματική οργάνωση των ψυχολογικών διαδικασιών, Αλληλεπίδραση μεταξύ τωντρίων κύριων λειτουργικών μονάδων του εγκεφάλου, Συνθετικές διανοητικέςδραστηριότητες και η εγκεφαλική οργάνωση- αντίληψη, κίνηση, δράση, προσοχή,μνήμη, ομιλία, σκέψη, Τοπικές εγκεφαλικές βλάβες και εντοπισμός των λειτουργιών,Νευροψυχολογία, αξιολόγηση και διάγνωση,
Recommended and/or required reading:
Textbooks
    No specific textbook required
References
  • Martin G.N., (2010). Νευροψυχολογία: εγκέφαλος και συμπεριφορά, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Επιμέλεια στη ελληνικά: N. Μαραθεύτης, εκδόσεις Παρίκος.
  • Darby D., Walsh K., (2007). Νευροψυχολογία, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Ν. Καλφάκης, Κ. Πόταγας, Εκδόσεις Παρισιάνου, 2007.
  • Johnstone B., Stonnington H.H., (2006). Γνωστική αποκατάσταση νευροψυχολογικών διαταραχών, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Λ. Μεσσήνης, Α. Καστελλάκης, Εκδόσεις Φιλομάθεια.
  • Λούρια, Α.Π. (1999). Η λειτουργία του εγκεφάλου. Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • Kandel, E.R., Schwartz, J.H., & Jessell, T.M. (2011). Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά. Μετάφραση: Χ. Καζλαρής, Α. Καραμανλίδης, Γ.Χ. Παπαδόπουλος. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
  • Kandel, E.R., Schwartz, J.H., & Jessell, T.M. (2011). Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά. Μετάφραση: Χ. Καζλαρής, Α. Καραμανλίδης, Γ.Χ. Παπαδόπουλος. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
  • Kandel, E.R., Schwartz, J.H., & Jessell, T.M. (2011). Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά. Μετάφραση: Χ. Καζλαρής, Α. Καραμανλίδης, Γ.Χ. Παπαδόπουλος. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
  • Kandel, E.R., Schwartz, J.H., & Jessell, T.M. (2011). Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά. Μετάφραση: Χ. Καζλαρής, Α. Καραμανλίδης, Γ.Χ. Παπαδόπουλος. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
  • Code C, Wallesch CW, Joanette Y, Roch Lecours A (Eds). (2005) Classic cases in neuropsychology. Taylor & Francis.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις,παρουσίαση περιπτώσεων, συζητήσεις (Επεξεργασίαυλικού με συμμετοχή των φοιτητών, χρήση οπτικό-ακουστικών μέσων
Assessment methods and criteria
Midterm Exam30%
Project/Presentation20%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO