BSc in Psychology

Course Information Package

Course Unit TitleAPPLIED PSYCHOLOGY LABORATORY II
Course Unit CodeWPSY401
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated5
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Με την ολοκλήρωση του Εργαστηρίου οι φοιτητές/ριες θα έχουν αποκτήσει ένα σύνολο εμπειριών από το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται επαγγελματικά ένας ψυχολόγος, κυρίως στον παιδικό και εφηβικό πληθυσμό.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

To μάθημα περιλαμβάνει:

·        Βιωματικές ασκήσεις, role – playning

·        Παρακολούθηση περιστατικών σε DVD

·        Παρακολούθηση πραγματικώνσυνεδριών (βιντεοσκοπημένες ή in vivo)

Εκπαίδευση των φοιτητών/ριών σε δομημένα ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
    No specific textbook required
References
  • Christner, R. W., Forrest, E., Morley, J., & Weinstein, E. (2007). Taking cognitive-behavior therapy to school: A school-based mental health approach. Journal of Contemporary Psychotherapy, 37(3), 175-183.
  • Christner, R. W., Stewart, J. L., & Freeman, A. (Eds.). (2007). Handbook of cognitive-behavior group therapy with children and adolescents: Specific settings and presenting problems. Routledge.
  • Mennuti, R. B., Freeman, A., & Christner, R. W. (Eds.). (2006). Cognitive-behavioral interventions in educational settings: A handbook for practice. Psychology Press.
  • Sweeney, D. S., & Homeyer, L. E. (1999). The handbook of group play therapy: How to do it, how it works, whom it's best for. Jossey-Bass.
  • Webster-Stratton, C., Kolpacoff, M., & Hollinsworth, T. (1988). Self-administered videotape therapy for families with conduct-problem children: comparison with two cost-effective treatments and a control group. Journal of consulting and clinical psychology, 56(4), 558.
  • Αγγελοσοπούλου, Α., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2012). Ο Αγχόσαυρος. Οδηγός διαχείριησης συναισθημάτων με γνωσιακές – συμπεριφοριστικές τεχνικές. Αθήνα: Πεδίο
  • Ψύλλου, Ρ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2012). Τα φιλαράκια. Πώς να αντιμετωπίσουμε τα αρνητικά συναισθήματά μας. Αθήνα: Πεδίο
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις, παρουσίαση περιπτώσεων  βιντεοσκοπημένων ή in vivo
Assessment methods and criteria
Report submission50%
Attenandance50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO