Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleTEACHING STRATEGIES AND ACTIVE EDUCATIONAL TECHNIQUES IN ADULT EDUCATION
Course Unit CodeADE104
Course Unit DetailsMEd Adult Education (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Αναπτύξουν ικανότητες ταξινόμησης και ανάλυσης διδακτικών στρατηγικών
  2. Αναγνωρίζουν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές
  3. Κατανοούν το ρόλο του εκπαιδευτή και του ενήλικα μαθητή κατά τη διδακτική διαδικασία ανάλογα με τη χρήση και αξιοποίηση διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.
  4. Σχεδιάζουν μκροδιδασκαλία
  5. Αποκτήσουν δεξιότητες Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  6. Έρθουν σε επαφή με τα μοντέλα Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  7. Κατανοούν το εύρος των διδακτικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία και μάθηση
  8. Χρησιμοποιούν τη γνώση και σχετικές θεωρίες Εκπαίδευσης Ενηλίκων στη μαθησιακή διαδικασία
  9. Αξιολογούν, να σχεδιάζουν εργαλεία αξιολόγησης και να λαμβάνουν διορθωτικά μέτρα σε συνάρτηση με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε συνάρτηση με τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
  10. Εξοικειωθούν με ένα εύρος εκπαιδευτικών τεχνικών και μέσων
  11. Εφαρμόζουν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη διδασκαλία τους
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesADE103Co-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents
Στο πλαίσιο του μαθήματος δίδεται η προσέγγιση των στρατηγικών διδασκαλίας, των διάφορων ενεργητικών  εκπαιδευτικών τεχνικών που ενεργοποιούν τον ενήλικά εκπαιδευόμενο,  και η ανάλυση και σχεδιασμός μιας μικρόδιδασκαλίας. Καλύπτονται  επίσης βασικές αρχές της Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (όπως για παράδειγμα τη διάγνωση αναγκών, ο  σχεδιασμός, η παραγωγή, η υλοποίηση και αξιολόγηση). Ενδεικτικές ενότητες είναι οι ακόλουθες:
-Τα χαρακτηριστικά του ενήλικα εκπαιδευόμενου και οι προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης
-Η παραδοσιακή διδασκαλία και ο ρόλος του εκπαιδευτή
-Η διερευνητική διδασκαλία και ο ρόλος του εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου.
-Η δόμηση της ομάδας και η συνεργατική προσέγγιση στη διερεύνηση, το συλλογισμό και τον αναστοχασμό. 
-Μορφές και τεχνικές επικοινωνίας
-Διδακτικά στιλ και μαθησιακά στιλ.
-Η αξιοποίηση του κύκλου της μάθησης
-Εκπαιδευτικές τεχνικές και ο συνδυασμός τους. Παράγοντες που συνυπολογίζονται στη διαμόρφωση του κατάλληλου διδακτικού περιβάλλοντος μάθησης. 
-Σχεδιασμός διδασκαλίας. Στόχοι, διδακτικά εργαλεία, αξιολόγηση.
-Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων: η διερεύνηση των αναγκών, οι ιδιαιτερότητες της ομάδας, η δόμηση του σκοπού και των στόχων. Δείκτες επιτυχίας του εκπαιδευόμενου και δείκτες επάρκειας του επάρκειας του εκπαιδευτή. Διδακτικές πρακτικές. 
-Αξιολόγηση των παραμέτρων που λαμβάνονται υπόψη στην ανάπτυξη προγράμματος: χρόνος, χώρος, μαθησιακά εργαλεία, οι φορείς ανάπτυξης και υλοποίησης του προγράμματος. 
-Υποστήριξη του προγράμματος και αναθεώρηση.  
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Apple, M. W. (2005). The other side of the hidden curriculum: Correspondence theories and the labor process. Interchange, 11(3), 5-22.
  • Brockett, R. (2015). Teaching Adults: A Practical Guide for New Teachers San Francisco: Jossey Bass.
  • Brookfield, S. (2013). Powerful Techniques for Teaching Adults San Francisco, Calif.: Jossey-Bass.
  • Brooks, D.( 2012) Tips for Teaching Adult Students, Magna Publications http://www.facultyfocus.com/articles/effective-teaching-strategies/tips-for-teaching-adult-students/
  • Caffarella, R. S. and Daffron, S. (2013). Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide. 3rd ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Cervero, R. M. and Wilson, A. L. (1994) Planning responsibly for adult education: A guide to negotiating power and interests. San Francisco: Jossey–Bass.
  • Cervero, R. M. and Wilson, A. L. (2006). Working the planning table: Negotiating democratically for adult, continuing, and workplace education. San Francisco: Jossey–Bass.
  • Chatzidimou, K. (2011). Microteaching, a ‘middle-aged’ educational innovation: still in fashion?. The Future of Education Conference Proceedings 2011 (pp. 306-310). Milan: Simonelli Editore.
  • Chatzidimou, K. (2013). Microteaching in Teacher Education through the Students’ Perspective. In: P.M. Pumilia-Gnarini, E. Favaron, E. Pacetti, J. Bishop & L. Guerra (eds.), Handbook of Research on Didactic Strategies and Technologies for Education: Incorporating Advancements (pp. 620-631). Hershey PA: IGI Global.
  • Courau, S. (2000). Τα βασικά εργαλεία του Εκπαιδευτή Ενηλίκων.Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Jones, C., Reichard, C., & Mokhtari, K. (2003). Are students’ learning styles discipline specific? Community College Journal of Research and Practice, 27 (2), 363-375
  • Hope, S.D.(2013) Discussion as a bridge: Strategies that engage adolescent and adult learning styles in the postsecondary classroom Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 13, No. 1, February 2013, pp. 68 – 76.
  • McIlrath, D., & Huitt, W. (1995, December). The teaching-learning process: A discussion of models. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. http://www.edpsycinteractive.org/papers/modeltch.html
  • Perkins, D. (1994) The Intelligent Eye: Learning to Think by Looking an Art. The Getty Education Institute for the Arts. Los Angeles, California.
  • Post, H., (2010) Teaching Adults: What Every Trainer Needs to Know About Adult Learning Styles, http://www.fastfamilysupport.org/fasttraining/Other/teachingadults-whattrainersneedtoknow.pdf
References
    Planned learning activities and teaching methodsΣυνάντηση, συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, μελέτη παράλληλων κειμένων.
    Assessment methods and criteria
    Written reports40%
    Microteaching plan/Presentation10%
    Final Exam50%
    Language of instructionGreek
    Work placement(s)NO

     Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο