Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleSOCIAL AND ETHICAL ISSUES IN HEALTH EDUCATION AND HEALTH PROMOTION
Course Unit CodeHEP551
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Αναγνωρίζουν τους κοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάσταση της υγείας των μελών μιας κοινωνίας (π.χ. κοινωνικές / οικονομικές ανισότητες, πολιτισμικές /θρησκευτικές, διαφορές, ανισότητες φύλου, φτώχεια, ανεργία κ.ά).
  2. Να διακρίνουν τους κοινωνικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τις αντιλήψεις μιας κοινωνίας σε θέματα υγείας και ασθένειας (κουλτούρα, θρησκεία, μορφωτικό επίπεδο).
  3. Να γνωρίζουν ποιους ρόλους διαδραματίζουν και να έχουν άποψη για το ποιους ρόλους θα έπρεπε να διαδραματίζουν στην αγωγή και προαγωγή υγείας διάφοροι φορείς κοινωνικής εξουσίας, πληροφόρησης και δράσης, όπως οι κρατικοί θεσμοί, η τοπική αυτοδιοίκηση, τα ΜΜΕ, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι εθελοντικές οργανώσεις και οι απλοί πολίτες.
  4. Nα συγκρίνουν και να αξιολογούν κριτικά διαφορετικές προσεγγίσεις σε θέματα υγείας και ασθένειας.
  5. Να κατανοούν και να αξιολογούν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους διαφορετικά μοντέλα δημόσιας διοίκησης προσεγγίζουν τα θέματα αγωγής και προαγωγής υγείας.
  6. Να διακρίνουν και να αναλύουν τις ηθικές, αξιολογικές, πραγματολογικές και άλλες παραμέτρους που εμπλέκονται στις διαδικασίες λήψης και εφαρμογής αποφάσεων και να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τη γνώση αυτή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αγωγής και προαγωγής υγείας.
  7. Να διακρίνουν τις κυριότερες, υπαρκτές ή ενδεχόμενες, μορφές διαφθοράς σε σχέση με θέματα υγείας και να αναπτύσσουν τρόπους αντιμετώπισής τους.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

Στο μάθημα θα συζητηθούν, θεμελιώδη ζητήματα κυρίως κοινωνιολογικού, φιλοσοφικού, πολιτικού και διοικητικού χαρακτήρα, όπως:

• οι κοινωνικές πτυχές της υγείας και των αντιλήψεων περί υγείας,

• ο ρόλος του κράτους, της κοινωνίας των πολιτών και άλλων εμπλεκόμενων στην αγωγή και προαγωγή υγείας,

• εναλλακτικά μοντέλα δημόσιας διοίκησης και οι διαφορετικές προσεγγίσεις τους στην αγωγή και προαγωγή υγείας,

• οι παράμετροι των αξιών, των συμφερόντων, της ηθικής και της ισχύος στις διαδικασίες λήψης και εφαρμογής αποφάσεων,

• μορφές διαφθοράς και δεοντολογία στα θέματα υγείας

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Nettleton S. and Gustafsson U. (Editors) (2002). The Sociology of Health and Illness Reader. UK: Polity Press.
References
  • Downie R.S., Tannahill, C., Tannahill A. (1997). Health Promotion Models and Values. Second Edition. UK: Oxford Medical Publications.
  • Habermas J. (1993). Justification and Application. UK.: Polity Press.
  • Φίσερ Ρ., Γιούρη Ο., Πάτον Μ. (2001). Πετυχαίνω τη Συμφωνία. Ελλάδα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • Health Policy and Planning Journal.
Planned learning activities and teaching methods

Πέραν από τις παρουσιάσεις από τον διδάσκοντα, θα χρησιμοποιηθεί ποικιλία διαδραστικών και βιωματικών μεθοδολογιών μάθησης.

Assessment methods and criteria
Assignment20%
Presentation20%
Participation10%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο