Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleRESEARCH IN HEALTH EDUCATION AND HEALTH PROMOTION
Course Unit CodeHEP552
Course Unit DetailsMSc Health Education and Health Promotion (Required Courses) -
Number of ECTS credits allocated10
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Δικαιολογούν το ρόλο και τη σημασία της έρευνας στον τομέα της Υγείας και ειδικότερα της Προαγωγής Υγείας στο χώρο της εκπαίδευσης.
  2. Διακρίνουν τις βασικές φιλοσοφικές κατευθύνσεις της έρευνας και τις επιδράσεις τους.
  3. Σχεδιάζουν έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη τους νομικούς περιορισμούς και τα θέματα ηθικής δεοντολογίας από πλευράς του ερευνητή.
  4. Διατυπώνουν ένα πρόβλημα, θέτουν τα ερευνητικά ερωτήματα, επιλέγουν τις κατάλληλες βιβλιογραφικές πηγές και δομούν τις πληροφορίες που συλλέγουν σε επιστημονικό κείμενο.
  5. Επιλέγουν το κατάλληλο εργαλείο συλλογής δεδομένων λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και τους περιορισμούς του κάθε εργαλείου και ελέγχουν την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των εργαλείων.
  6. Επιλέγουν το κατάλληλο δείγμα για την έρευνά τους και επιλέγουν τις κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης των ποσοτικών δεδομένων, χρησιμοποιώντας βασικούς δείκτες στατιστικής και κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι:
- Τι είναι επιστήμη. Τι είναι έρευνα. Είδη έρευνας. Φιλοσοφική βάση και αρχές διαφόρων μορφών έρευνας και ειδικότερα κοινωνικής έρευνας. Ποσοτική έρευνα, ποιοτική έρευνα καιτριγωνοποίησή τους. Μελέτη περίπτωσης και έρευνα δράσης.
- Ηθικά και νομικά ζητήματα κατά τη διεξαγωγή έρευνας. Σεβασμός προσωπικών δεδομένων.
- Στάδια διεξαγωγής έρευνας. Καθορισμός προβλήματος, βιβλιογραφική ανασκόπηση, υποθέσεις, ερευνητικά ερωτήματα, αναγκαιότητα και σημασία της έρευνας.
- Δειγματοληψία.Αντιπροσωπευτικότητα δείγματος.
- Μέσα συλλογής δεδομένων. Κριτήρια επιλογής εργαλείου. Μέθοδος της τριγωνοποίησης των εργαλείων.
- Ετοιμασία ερωτηματολογίου. Εγκυρότητα και Αξιοπιστία.
- Είδη συνέντευξης, διεξαγωγή συνέντευξης. Εγκυρότητα και αξιοπιστία.
- Μελέτη περίπτωσης και έρευνα δράσης.
- Στατιστική ανάλυση με τη χρήση του SPSS (περιγραφική στατιστική, συντελεστής συσχέτισης, παραγοντική ανάλυση, σύγκριση μέσων όρων), του προγράμματος R και των EQS, MPlus (επιβεβαιωτική ανάλυση και δυναμικά μοντέλα ανάπτυξης).
- Δομή και περιεχόμενο μιας ερευνητικής αναφοράς.
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Cottrell, R. & McKenzie, J. (2011). Health promotion and education research methods. USA: Jones & Bartlett.
  • Bowers, M. (2011). Θεμελιώδεις Έννοιες στη Βιοστατιστική: Εισαγωγή για Επαγγελματίες Υγείας (μετάφραση Ν. Μίτλετον). Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδη.
References
  • Babbie, E. (2004). The practice of social research. Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
  • Bartholomew, L., Parcel, G., Kok, G. & Gottlieb, N. (2006). Planning Health Promotion Programs: An intervention mapping approach. San Francisco: Jossey Bass.
  • Crosby, R.A., DiClemente, R.J. & Salazar, L.F. (Eds.). (2006). Research methods in health promotion. San Francisco: Jossey Bass
  • DiLorio, C. (2006). Measurement in Health Behavior: Methods for Research and Evaluation. USA: Jossey Bass.
  • Glanz, K., Rimer, B. & Wiswanath, K. (2008). Health behavior and health education: theory, research and practice. San Francisco: Jossey Bass.
  • Goodson, P. (2010). Theory in health promotion research and practice. USA: Jones & Bartlett.
  • Sheinfeld-Gorin, S. & Arnold, J. (2006). Health Promotion in Practice. USA: Jossey Bass.
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. California: Sage.
  • Ulin, P.R., Robinson, E.T., & Tolley, E.E. (2005). Qualitative methods in public health: a field guide for applied research. San Francisco: Jossey Bass.
  • Journals: American Journal of Health Behavior, Health Education Quarterly, Health Education Journal, Journal of Health Education, Health Education Research
Planned learning activities and teaching methods Πριν από κάθε συνάντηση θα καλούνται οι φοιτητές να μελετούν επιστημονικά κείμενα που πραγματεύονται το υπό συζήτηση θέμα. Στη συνάντηση θα γίνεται θεωρητική παρουσίαση του θέματος θα ανατίθεται ομαδική πρακτική εργασία στην τάξη η οποία θα συζητείται στη συνέχεια. Οι πρακτικές αυτές εργασίες θα έχουν τη μορφή κριτικής σε ερευνητικές προσεγγίσεις που θα παρουσιάζονται ή θα έχουν μελετήσει οι φοιτητές και τη μορφή επίλυσης προβλήματος σε μία κατάσταση που θα τους παρουσιάζεται και θα καλούνται να προτείνουν λύσεις. Οι καταστάσεις αυτές μπορούν να αφορούν στο σύνολο ενός συγκεκριμένου πληθυσμού ή τη μελέτη κάποιας ειδικής περίπτωσης. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην κριτική προσέγγιση της διερεύνησης θεμάτων στο μακρο-επίπεδοκαι στην ανάπτυξη ερευνών δράσης στο μικρο-επίπεδο. Μετά το τέλος της συνάντησης οι φοιτητές θα καλούνται να μελετήσουν πρόσθετα επιστημονικά κείμενα και να ανταλλάξουν διαδικτυακά απόψεις σε σχέση με συγκεκριμένα θέματα που θα αφορούν στο υπόμελέτη θέμα.

Assessment methods and criteria
Critical analysis of a scientific article20%
Class participation and group activities10%
Development of a research project30%
Final Exam40%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο