Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleSKILLS AND TECHNIQUES OF COUNSELING: THE METHODOLOGY OF COUNSELING INTERVIEW
Course Unit CodeDGC502
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated8
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Μπορούν να κατανοούν και να αναλύουν τις θεωρίες της συμβουλευτικής συνέντευξης, τις μορφές της καθώς και τη σημασία της συνέντευξης ως ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών. Ανάλυση των κοινωνικοπολιτιστικών στοιχείων που συμμετέχουν κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων με εξυπηρετούμενους,
  2. Μπορούν να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες και τεχνικές συμβουλευτικής και να μπορούν να αναγνωρίζουν πώς το προσωπικό τους στυλ, οι προηγούμενες εμπειρίες και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους, μπορεί να επηρεάσει την επικοινωνία τους με άλλους.
  3. Κατανοούν τις βασικές αρχές για διάγνωση του προβλήματος, καθορισμό στόχων, δημιουργία εναλλακτικών λύσεων, επιλογή και εφαρμογή ενός σχεδίου δράσης και αξιολόγηση της διαδικασίας.
  4. Αναπτύξουν δεξιότητες εφαρμογής γνώσεων στη πράξη: να συμμετέχουν σε role plays όπου θα αναμένεται από τους σπουδαστές να εφαρμόζουν τις τεχνικές που διδάσκονται, να ασκούν κριτική και αυτοκριτική σε συνεντεύξεις και role plays των ιδίων και των συμφοιτητών τους.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents

1. Η Συμβουλευτική Συνέντευξη: ορισμός της συμβουλευτικής συνέντευξης και χαρακτηριστικά της, ο ρόλος της συνέντευξης στη συμβουλευτική, στάδια της συνέντευξης, το περιβάλλον της συνέντευξης και η πρώτη συνάντηση.

2. Δεξιότητες Συμβουλευτικής Συνέντευξης – Είδη Ερωτήσεων (ανοιχτές, κλειστές, καθοδηγητικές, διευκρινιστικές κ.α.) Τεχνικές συνέντευξης: Αντανάκλαση, ανατροφοδότηση, διασαφήνιση, περίληψη, αντιμετώπιση, ανατροφοδότηση, εστίαση, επαναφορά, περίληψη.

3. Προϋποθέσεις και εμπόδια για επιτυχημένη συνέντευξη.

4. Ζητήματα που σχετίζονται με την αντίδραση και τους φόβους του πελάτη στη συμβουλευτική διαδικασία.

5. Εξειδικευμένες δεξιότητες και ειδικοί πληθυσμοί: Συνέντευξη με ειδικές πληθυσμιακές ομάδες: παιδιά, οικογένειες/ ομάδες, μειονότητες.

6. Τερματισμός συνέντευξης και βασικές δεξιότητες στην τελευταία συνέντευξη.

7. Μελέτες περιπτώσεων - πρακτική εφαρμογή.

Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Ivey, A.E. & Gluckstern, N.B. (1999). Συμβουλευτική: βασικές δεξιότητες επιρροής. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Κλεφτάρας, Γ. (2009). Πολιτισμική και Διαπολιτισμική συμβουλευτική. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Σταλίκας, Α. (2011). Θεραπευτικές παρεμβάσεις. Αθήνα: Τόπος.
References
  • Breakwell, G. (1995). H συνέντευξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
  • Ivey, A.E., Gluckstern, N.B., Bradford Ivey, M. (1996). Συμβουλευτική Μέθοδος Πρακτικής Προσέγγισης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Nathan, R. & Hill, L. (2006). Επαγγελματική Συμβουλευτική: Η συμβουλευτική προσέγγιση της επαγγελματικής επιλογής και σταδιοδρομίας. (Δ. Σιδηροπούλου-Δημακάκου, μετάφραση - επιστημονική επιμέλεια). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Feltham, C., & Horton, I. (2006). The Sage Handbook of Counseling and Psychotherapy. London: Sage
  • Hargie, D.W. (ed.). (1993). The Handbook of Communication Skills. London: Routledge
  • Herr, E.L., Cramer, S. H., & Niles, S.G. (2004). Career Guidance and Counseling through the Life Span (6th edition). Pearson Education, Inc.
  • Locke, D.C., Myers, J.E., & Herr, E.L. (2001). The Handbook of counseling. Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Egan, G. (1998). The skilled helper. A problem-management approach to helping. NY: Brooks/Cole.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις-Ανάλυση θεωρητικού υλικού
Συζητήσεις (Επεξεργασία υλικού με συμμετοχή των φοιτητών)
Μελέτες περιπτώσεων και ασκήσεις στην τάξη
Περιλήψεις διαλέξεων και παρουσιάσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα
Υπόδηση Ρόλων
Assessment methods and criteria
Midterm Exam30%
Experiential exercises/Role play20%
Final Exam50%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο