Course Details
Course Information Package
Course Unit Title | DECISION MAKING PROCESSES IN COUNSELING | ||||||
Course Unit Code | DGC516 | ||||||
Course Unit Details | |||||||
Number of ECTS credits allocated | 6 | ||||||
Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:
| ||||||
Mode of Delivery | Face-to-face | ||||||
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE | ||||
Recommended optional program components | Α. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Αθηνών (2007) - Συμβουλευτικός οδηγός (Ε.Π. ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ), Αθήνα, εκδ. Πανεπιστήμιο Αθηνών. Chimienti, G. - Τριλίβα, Σ. (2002). - Ανακάλυψη, αυτογνωσία, αυτοκυριαρχία, αυτοεκτίμηση. Συναισθηματική και κοινωνική επιδεξιότητα. Ένα εγχειρίδιο τεχνικών. Αθήνα, Πατάκης. Coleman, D. (1996). H συναισθηματική νοημοσύνη. Γιατί το EQ είναι πιο σημαντικό από το IQ. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Coleman, D. (1999). Η συναισθηματική νοημοσύνη στο χώρο της εργασίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Kahney, H. (1997, 2η έκδ.). Λύση προβλημάτων - (μετ. - επιμ. Π. Λ. Ρούσσος). Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. Καλογήρου, Κ. (1987, 2η έκδ.). Μάθηση - άσκηση για λήψη αποφάσεων: επαγγελματική διαπαιδαγώγηση, Αθήνα, Δημ. Ν. Παπαδήμα. Κασσωτάκης, Μ. (2002). Η πληροφόρηση για τις σπουδές και τα επαγγέλματα και η μεθοδολογία της. Στο Μ. Κασσωτάκης (επιμ.). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη (σ.σ. 276-314). Αθήνα: Τυπωθήτω Σιδηροπούλου-Δημακάκου, (2008). Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Λήψης Εκπαιδευτικών και Επαγγελματικών Αποφάσεων. Κέντρο Έρευνας και Αξιολόγησης στην Επαγγελματική Συμβουλευτική, Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Β. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Buck, R. (1984). The communication of emotion. New York: Guilford. Burns, R. (1982). Self-concept development and education. London: Holt, Rinehart and Winston.27 Gardner, H. (1993). Multiple intelligences. The theory in practice. New York: Basic Books. Hattie, J. (1992). Self concept. Hillsdale, N.J.: Lawrence Elbaum. LeDoux, J. (1996). The emotional Brain. New York: Simon and Schuster. Oppenheimer, L. (1990). The self-concept: European perspectives on its developments, aspects and applications. Berlin: Springer-Verlag. Stevens, R. (1996). Understanding the self. London: Sage. | ||||||
Course Contents | Η λήψη αποφάσεων αποτελεί μια σύνθετη αλλά και εξελικτική - αναπτυξιακή διαδικασία με την οποία το άτομο μαθαίνει, μέσω της αξιοποίησης και ανάπτυξης των δεξιοτήτων του, να παίρνει αποφάσεις που αφορούν στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές του επιλογές, με τρόπο ώριμο και ικανοποιητικό. Η διαδικασία λήψης απόφασης ακολουθεί μια συγκεκριμένη πορεία κατά την οποία το άτομο αρχικά θέτει στόχους και συγκεντρώνει πληροφορίες, σκέφτεται τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν και τις αξιολογεί, και, στη συνέχεια, συσχετίζοντας όλα τα παραπάνω, επιλέγει τη λύση που είναι προσφορότερη. Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός συμβάλλει σε μια μεγάλη απόφαση ζωής για τα παιδιά μας την απόφαση που αφορά το μέλλον που θα χαράξουν για τον εαυτό τους και για την κοινωνία γενικότερα. Η επίτευξη αυτού του σκοπού επιχειρείται μέσα από τους τέσσερις, διεθνώς καθιερωμένους, στόχους του Σ.Ε.Π., οι οποίοι είναι: Αυτογνωσία (Αυτοαντίληψη), Πληροφόρηση, Λήψη Απόφασης. Μετάβαση. Το μάθημα αυτό πραγματεύεται τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Ενότητες: 1. Αυτοαντίληψη, Αυτοεκτίμηση, Αυτογνωσία : Παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή τους και η σπουδαιότητά τους. 2. Παράγοντες κοινωνικοποίησης και η επίδρασή τους στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης και στη λήψη αποφάσεων 3. Πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης με έμφαση στη συναισθηματική νοημοσύνη και τη νοημοσύνη της επιτυχίας. Αυτοαντίληψη και εκπαίδευση. 4. Αυτοαντίληψη και Συμβουλευτική. Δραστηριότητες και ασκήσεις για την προώθηση της αυτοαντίληψης και της συμβουλευτικής. "Μέτρηση" και αξιολόγηση της αυτοαντίληψης. 5. Δεξιότητες στον 21ο αιώνα. Εργασιακές αξίες, λήψη αποφάσεων και Συμβουλευτική. 6. Στρατηγικές λήψης αποφάσεων 7. Δραστηριότητες και βιωματικές ασκήσεις για την προώθηση της αυτοαντίληψης, λήψης αποφάσεων και συμβουλευτικής. | ||||||
Recommended and/or required reading: | |||||||
Textbooks |
| ||||||
References |
| ||||||
Planned learning activities and teaching methods | - Εισηγήσεις - Παρουσιάσεις διαφανειών (ppt) - Ομαδικές ασκήσεις - Συζητήσεις/αναλύσεις εννοιών - Ανάλυση περιπτώσεων - Ατομική εργασία | ||||||
Assessment methods and criteria |
| ||||||
Language of instruction | English | ||||||
Work placement(s) | NO |