Course Details

Course Information Package

Course Unit TitleANTIRACIST – INTERCULTURAL EDUCATION
Course Unit CodeDGC513
Course Unit Details
Number of ECTS credits allocated8
Learning Outcomes of the course unitBy the end of the course, the students should be able to:
  1. Περιγράφουν και να συζητούν για θέματα όπως: Μετανάστευση, μειονοτικές και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
  2. Να κατανούν την ετερότητα και να την αποδέχονται.
  3. Να εξοικειωθούν με την εκπαίδευση που έχει στόχο τη συμπαράσταση των ατόμων που καταπιέζονται, απορρίπτονται από την κυρίαρχη κοινωνική ομάδα στην οποία ανήκουν και η ζωή τους σημαδεύεται από τις διακρίσεις, την εχθρότητα και την εκμετάλλευση από αυτήν.
  4. Να κατανοήσουν τις διαδικασίες συγκρότησης των έμφυλων ταυτοτήτων ως κοινωνικο-πολιτισμικών κατασκευών και να ευαισθητοποιηθούν στους πολιτικούς λόγους που κάνουν επιτακτική την ανάγκη μετασχηματισμού της κοινωνίας σε πιο σύμμετρες ως προς το φύλο μορφές.
  5. Να κατακτήσουν γνώσεις, αυτογνωσία και δεξιότητες για την ενσωμάτωση της οπτικής του φύλου στη συμβουλευτική και επαγγελματική καθοδήγηση.
  6. Να δημιουργήσουν ή να βελτιώσουν ικανότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας (cultural awareness, cultural competence).
  7. Να εντρυφήσουν σε ζητήματα και συνέπειες που προκύπτουν από ένα ενδεχόμενο πολιτισμικό σοκ (cultural shock).
  8. Να εφαρμόσουν μοντέλα εκπαίδευσης με στόχο τον πολιτισμικό αλληλοσεβασμό και τον πολιτισμικό διεθνισμό.
  9. Να κατανοήσουν τις πτυχές και τον ρόλο του/της διαπολιτισμικού/ής συμβούλου.
Mode of DeliveryFace-to-face
PrerequisitesNONECo-requisitesNONE
Recommended optional program componentsNONE
Course Contents-  Μειονοτικές εθνοπολιτισμικές και κοινωνικές ομάδες
-  Διαπολιτισμική αγωγή
-  Πολιτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
-  Η διάσταση του φύλου στη  συμβουλευτική και την επαγγελματική καθοδήγηση: σύντομη θεωρητική επισκόπηση
-  Ασκήσεις ευαισθητοποίησης /δράσεις συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με την οπτική του φύλου
-  Έργο της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής. Ορισμοί, Σκοποί, Στόχοι, Ομάδες Στόχου, Δεξιότητες
Recommended and/or required reading:
Textbooks
  • Banks, J. A. (1998), An introduction to multicultural education, Boston, MA Toronto: Allyn and Bacon
  • Δαμανάκης, Μ. (1989β). «Πολυπολιτισμική και Διαπολιτισμική Αγωγή», Τα Εκπαιδευτικά, τχ. 16, Αθήνα, Εκπαιδευτικός σύνδεσμος, σσ. 75-87.
  • Καλατζή-Αζίζι, Α., Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Βλάχου, Α., (1998). Προκαταλήψεις και Στερεότυπα. Δημιουργία και Αντιμετώπιση. Αθήνα, ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Γ.Γ.Λ.Ε.
  • Κοσμίδου-Hardy, Χ. (1999). «Η συμβολή της αναπτυξιακής Συμβουλευτικής για την προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας: Έμφαση στην κριτική αυτο- γνωσία και κοινωνιο-γνωσία του εκπαιδευτικού».Στο: Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τχ. (50-51),21-57 Αθήνα, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. - Ελληνικά Γράμματα.
  • Κρίβας, Σ.(1999). «Αξίες και ανάπτυξη για τη σταδιοδρομία μέσω της διαπολιτισμικής συμβουλευτικής: η συγκρότηση ενός μοντέλου». Στο: Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, (50-51), 58-65, Αθήνα, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. – Ελληνικά Γράμματα.
  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  • http://www.isotita-epeaek.gr/welcome.htm
References
  • Banks, J. A. (Ed.) (2004), Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Banks, J. A., & Banks, C. A. M. G. (Eds.) (2001). Multicultural education: Issues and perspectives, New York: John Wiley.
  • Banks, J. A. (2001). Cultular Diversity and Education –Foundations,Curriculum
  • Banks, J. A. (1994). Stages of ethnicity, in Multiethnic Education (σσ. 222-231). (3η έκδοση). Boston, MA: Allyn & Bacon
  • Cummins, J. (1999). Ταυτότητες υπό Διαπραγμάτευση-Εκπαίδευση με σκοπό την Ενδυνάμωση σε μια Κοινωνία της Ετερότητας. Μετάφραση: Σ. Αργυρή, εισαγωγή-επιμέλεια: Ε. Σκούρτου, Αθήνα, Gutenberg
  • Pedersen, P., (2000α). A Handbook for developing multicultural awareness: Third edition, Alexandria, VA: American Counseling Association.
  • Pedersen, P., (2000β). Hidden messages in culture-centered counseling: A Triad Training Model, Thousand Oaks, CA: SAGE
  • Pedersen, P.B., Draguns J.G., Lonner W. J. & Trimble J. E., (2002). Counseling across cultures: Fifth edition, Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Ponterotto, J. G., Casas, J. M., Suzuki, L. A., & Alexander, C. M., (2001). Handbook of multicultural counseling: Second edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Γεωργογιάννης, Π., (1997). “Μοντέλα εκπαίδευσης παιδιών μειονοτήτων και μετακινούμενων πληθυσμών. Ειδικές προτάσεις για τις βαλκανικές χώρες”, Εκπαίδευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία, Gutenberg, σσ.125-134.
  • Δαμανάκης, Μ., (1997α). «Αναζήτηση μιας Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα παιδιάτων Μεταναστών στην Ευρώπη». Στο: Η Γλωσσική Εκπαίδευση των ΕλλήνωνΜεταναστών στην Ευρώπη. ΥΠΕΠΘ-Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα, σσ. 33-42.
  • Κανακίδου, Ε. / Παπαγιάννη, Β. (1998). Διαπολιτισμική Αγωγή. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.
  • Φατούρου-Χαρίτου, Μ. (1994). «Συμβουλευτική Γονέων Μεταναστών», Περ. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, τχ. 84-85. Αθήνα, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, σσ.70-86.
Planned learning activities and teaching methodsΔιαλέξεις, Συζητήσεις, Παρουσιάσεις, Γραπτές εργασίες/ μικροέρευνα.
Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του πανεπιστημίου για ανάρτηση των διαλέξεων και εργασιών και για ανοικτές συζητήσεις με τους φοιτητές.
Assessment methods and criteria
Midterm Exam30%
Project20%
Assignments10%
Language of instructionGreek
Work placement(s)NO

 Εκτύπωση  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο