Course Details
Course Information Package
Course Unit Title | RESEARCH METHODOLOGY |
Course Unit Code | DLMHM526 |
Course Unit Details | MSc Health Management (Distance Learning) (Required Courses) - |
Number of ECTS credits allocated | 5 |
| Learning Outcomes of the course unit | By the end of the course, the students should be able to:- Understand the basic principles of research methodology.
- Authored their postgraduate dissertations
- Importing data from studies in the statistical package IBM SPSS.
- Carry out basic analyzes the statistical package IBM SPSS.
|
Mode of Delivery | Distance Learning |
Prerequisites | NONE | Co-requisites | NONE |
Recommended optional program components | NONE |
Course Contents | • Developed the basic principles of research methodology.
• Presenter a concise and useful guide writing graduate theses.
• Developed the basic principles of analysis of data from epidemiological studies.
• Used in IBM SPSS statistical package for analyzing epidemiological data. |
Recommended and/or required reading: |
Textbooks | - Guide specifications and procedures for submission and assessment of the dissertation
- Γαλάνης Π. Μεθοδολογία ανάλυσης δεδομένων στις επιστήμες υγείας. Εφαρμογές με το IBM SPSS Statistics. Broken Hill Publishers LTD, Λευκωσία, 2014, 1-40.
|
References | - Γαλάνης Π. Βασικές αρχές συγγραφής ερευνητικών άρθρων. Αρχ Ελλ Ιατρ 2014, 31:97-107.
- Γαλάνης Π. Βιβλιογραφικές παραπομπές. Νοσηλευτική 2013, 52:253-260.
- Γαλάνης Π. Γράφοντας τον τίτλο και την περίληψη ενός ερευνητικού άρθρου. Αρχ Ελλ Ιατρ 2013, 30:734-741.
- Γαλάνης Π. Βασικές αρχές συγγραφής επιστημονικών κειμένων. Νοσηλευτική 2012, 51:242-252.
- Γαλάνης Π. Μονομεταβλητή ανάλυση επιδημιολογικών δεδομένων. Αρχ Ελλ Ιατρ 2014, 31:221-243.
- Γαλάνης Π. Στατιστικές μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων. Αρχ Ελλ Ιατρ 2009, 26:699-711.
- Γαλάνης Π. Αποχαιρετώντας τις τιμές p και καλωσορίζοντας τα διαστήματα εμπιστοσύνης στην ανάλυση δεδομένων. Νοσηλευτική 2010, 49:11-25.
- Γαλάνης Π. Διαχείριση μεταβλητών και δεδομένων στις επιδημιολογικές μελέτες. Νοσηλευτική 2011, 50:132-146.
|
Planned learning activities and teaching methods | |
Assessment methods and criteria | Assignments | 40% | Final Exam | 60% |
|
Language of instruction | Greek |
Work placement(s) | NO |
Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο