Συνήθεις Ερωτήσεις

Διαδικαστικά ζητήματα

Απαιτούνται εξειδικευμένες τεχνολογικές γνώσεις για την εγγραφή σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών;

Η εγγραφή σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών δεν απαιτεί εξειδικευμένες τεχνολογικές γνώσεις αλλά προϋποθέτει τα πιο κάτω:

  • Ηλεκτρονικό υπολογιστή με μεγάφωνα
  • Ευζωνική σύνδεση με το διαδίκτυο (2Mbps+)
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή που σου επιτρέπουν να χρησιμοποιείς εφαρμογές γραφείου (επεξεργαστής κειμένου, λογισμικό παρουσίασης κ.α.), να διαχειρίζεστε αρχεία και να πλοηγείσαι στο διαδίκτυο
  • Κάμερα διαδικτύου για αναβάθμιση της μαθησιακής εμπειρίας

Πότε μπορώ να έχω τους κωδικούς πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου;

Οι κωδικοί πρόσβασης στις διάφορες Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου αποστέλνονται με γραπτό μήνυμα (sms) στο προσωπικό κινητό σου αριθμό μετά την εγγραφή σου στο Πρόγραμμα, και την υπογραφή του Εντύπου Εισδοχής. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε καταχωρημένο σωστά το κινητό σου τηλέφωνο.

Που και πως μπορώ να αξιοποιήσω τους κωδικούς πρόσβασης;

Με τους κωδικούς πρόσβασης μπορείς να έχεις πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ηλεκτρονική πύλη φοίτησης, βιβλιοθήκη, πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης LMS κ.α). Ακολούθησε τους συνδέσμους της κάθε υπηρεσίας και πληκτρολόγησε τους προσωπικούς σου κωδικούς.

Ποια είναι η διαδικασία επιλογής μαθημάτων και εγγραφής στα μαθήματα;

Αφού μελετήσεις τη δομή των μαθημάτων στην οποία μπορείς να έχεις πρόσβαση μέσω της ιστοσελίδας του Πανεπιστημίου και της ηλεκτρονικής πύλης φοίτησης, τότε σε συνεννόηση με τον/την Συντονιστή/τρια του Προγράμματος επιλέγεις τα μαθήματα του εξαμήνου. Η εγγραφή σου στα μαθήματα είναι μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Με την ολοκλήρωση της εγγραφής πρέπει να αποδεχτείς τα μαθήματα μέσω της ηλεκτρονικής πύλης φοίτησης extranet.

Ποια είναι η περίοδος που μπορώ να κάνω αλλαγή σε μάθημα ή να αφήσω ένα μάθημα;

Σύμφωνα με τις διαδικασίες του Πανεπιστημίου Frederick στο διάστημα των δύο πρώτων εβδομάδων από την έναρξη της πρώτης εβδομάδας, μπορείς να αιτηθείς για αλλαγή μαθήματος ενώ στο διάστημα των τριών πρώτων εβδομάδων μπορείς να αιτηθείς για απόσυρση του μαθήματος, πάντοτε σε συνεννόηση με τον/την Συντονιστή/τρια του Προγράμματος Σπουδών και τον λειτουργό της Μονάδας εξ Αποστάσεως. Μπορείς να συμβουλευτείς το ακαδημαϊκό ημερολόγιο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης Lms αλλά και στο παρόν εγχειρίδιο.

Τι θα συμβεί αν θέλω να διακόψω τις σπουδές μου;

Σε περίπτωση που επιθυμείς να αποχωρήσεις από το πανεπιστήμιο απαιτείται η συμπλήρωση του εντύπου Αποχώρησης (Withdrawal Form) και αποστολή του σε λειτουργό της Μονάδας εξ Αποστάσεως Μάθησης. Η Υπηρεσία Διοίκησης εξετάζει το αίτημα και αποφαίνεται για τυχόν χρεώσεις/επιστροφές διδάκτρων. Σημειώνεται ότι δεν απαλλάσσεσαι αυτόματα από την υποχρέωση καταβολής διδάκτρων για μάθημα που δεν παρακολούθησες και για το οποίο δεν κατέθεσες εντός του χρονοδιαγράμματος αίτημα για αποχώρηση.

Ποια είναι η διαδικασία πιστοποίησης εγγράφων;

Η επικύρωση των Ακαδημαϊκών σου προσόντων πρέπει να ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου φοίτησης. Για την επαλήθευση της γνησιότητας των ακαδημαϊκών προσόντων με τα οποία έγινες δεκτός/ή πρέπει να πιστοποιούνται όλα τα έγγραφα από ΚΕΠ όπως επίσης και να κατατίθεται Υπεύθυνη Δήλωση του Νόμου 105.

Θα είναι ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που θα αποκτήσω ισότιμος με αυτούς που αποκτούνται μέσω συμβατικής φοίτησης;

Όλοι οι τίτλοι σπουδών που απονέμει το Πανεπιστήμιο Frederick μετά από φοίτηση σε εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών είναι πλήρως αναγνωρισμένοι και κατοχυρωμένοι και απολαμβάνουν τα ίδια ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προνόμια όπως και οι τίτλοι σπουδών που απονέμονται μέσω σπουδών συμβατικής μάθησης. Τα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών αξιολογούνται και πιστοποιούνται από τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙ.Π.Α.Ε.) της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αναγνωρίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, το Κυπριακό Συμβούλιο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥΣΑΤΣ). Επιπρόσθετα, το Πανεπιστήμιο Frederick έχει αναγνωριστεί από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) της Ελλάδας ως ομοταγές ίδρυμα προς τα Ελληνικά Α.Ε.Ι.

Μπορώ να λάβω μέρος στην τελετή αποφοίτησης; Τι μπορώ να κάνω;

Όλοι οι απόφοιτοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην τελετή αποφοίτησης που πραγματοποιείται μια φορά τον χρόνο στο τέλος της εκάστοτε ακαδημαϊκής χρονιάς (τέλη του μήνα Ιουνίου). Η διαδικασία απαιτεί τη συμπλήρωση αίτησης (η οποία αναρτάται με την ανακοίνωση της τελετής αποφοίτησης) στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου και την αποστολή στο Πανεπιστήμιο έναντι του ανάλογου αντίτιμου.

Είναι απαραίτητη η φυσική μου παρουσία στο Πανεπιστήμιο κατά τη διάρκεια των σπουδών μου;

Η φυσική σου παρουσία στο Πανεπιστήμιο κατά τη διάρκεια των σπουδών σου, δεν κρίνεται απαραίτητη. Βέβαια, είσαι ελεύθερος να οργανώσεις συναντήσεις με τον/την Συντονιστή/τρια σου ή/και οποιοδήποτε άλλο μέλος του προσωπικού υποστήριξης, εδώ στο Πανεπιστήμιο Frederick. Ωστόσο, υπάρχει μια αξιόπιστη και ολοκληρωμένη υποδομή, η οποία επιτρέπει την ηλεκτρονική σου επικοινωνία, τόσο με το ακαδημαϊκό, όσο και με το διοικητικό προσωπικό, μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας.

Σε περίπτωση που χρειάζομαι βεβαίωση (φοίτησης, εξέτασης κ.α.) που πρέπει να απευθυνθώ;

Σε περίπτωση που χρειάζεσαι οποιαδήποτε βεβαίωση ακολούθησε τα πιο κάτω βήματα:

  • Log in στο extranet
  • Στο Student Services επιλέγεις το Student Certificate Request
  • Αφού επιλεχθεί εμφανίζεται η αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού
  • Επιλέγεις την αίτηση που επιθυμείς επιλέγοντας Είδος βεβαίωσης
  • Συμπλήρωσε τα στοιχεία που απαιτούνται και πάτησε request report 

Πλατφόρμες

Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (LMS)

Σε τι χρησιμεύει η ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης Lms;

Μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης Lms μπορείς να έχεις πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του κάθε μαθήματος, πρόσβαση στις πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας, καθώς και διαχείριση των εργασιών σου, ενώ είναι ο χώρος όπου λαμβάνουν χώρα οι τηλεδιασκέψεις.

Ηλεκτρονική πύλη φοίτησης - Extranet

Ποιες πληροφορίες μπορώ να λάβω μέσω της ηλεκτρονικής πύλης φοίτησης extranet;

Μέσα από την ηλεκτρονική πύλη φοίτησης μπορείς να ενημερωθείς για τα μαθήματα σου, το πρόγραμμα των εξετάσεων, την αναλυτική βαθμολογία αλλά και άλλες πληροφορίες που αφορούν στη φοίτησή σου.

Πώς μπορώ να αποδεχτώ τα μαθήματα μου;

Ακολουθώντας τον σύνδεσμο http://extranet.frederick.ac.cy εισέρχεσαι στην ηλεκτρονική πύλη φοίτησης extranet, αμέσως εμφανίζεται ένα εικονίδιο όπου αναγράφονται τα μαθήματα στα οποία έχεις εγγραφεί, μετά από συνεννόηση με τον Συντονιστή του Προγράμματος ή/και λειτουργό της Μονάδας, και τα οποία πρέπει να αποδεχτείς πατώντας την ένδειξη «accept».

Βιβλιοθήκη

Πως μπορώ να έχω πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Frederick;

Η πρόσβαση σε ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις για την υποστήριξη Προγραμμάτων σπουδών υψηλής ποιότητας είναι βασική προϋπόθεση τόσο σε μεταπτυχιακό όσο και σε προπτυχιακό επίπεδο. Για τον σκοπό αυτό, η βιβλιοθήκη είναι συνδρομητής σε µία σειρά από υψηλής ακαδημαϊκής ποιότητας εκδοτικούς οίκους και ακαδημαϊκών συγκεντρωτικών δεδομένων, που παρέχουν ηλεκτρονική πρόσβαση σε επιστημονικά άρθρα και δημοσιεύσεις.

Χρειάζεται να αγοράσω βιβλία κατά τα διάρκεια της φοίτησης μου;

Η πλειοψηφία των βιβλίων παρέχεται σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μάθησης (LMS). Επίσης, έχεις πρόσβαση σε σημειώσεις, άρθρα και ό,τι άλλο θεωρείται αναγκαίο από τον διδάσκοντα. Ενδέχεται όμως σε κάποιες περιπτώσεις να χρειαστεί να αγοράσεις κάποια βιβλία. Ο διδάσκοντάς σου θα σε ενημερώσει σχετικά.

Οικονομικά Ζητήματα

Πού και πώς πληρώνονται τα δίδακτρα;

Η καταβολή των διδάκτρων γίνεται:

  1. με πιστωτική κάρτα μέσω της ηλεκτρονικής πύλης φοίτησης: (http://extranet.frederick.ac.cy) (Payment Details) ή/και απευθείας μέσω της ιστοσελίδας της jcc: (https://www.jccsmart.com/eBills/Welcome/Index/26685032),
  2. μέσω κατάθεσης τραπέζης
  3. με κατάθεση στο ταμείο του Πανεπιστημίου.

Πώς μπορώ να ενημερωθώ για το υπόλοιπο του λογαριασμού μου;

Για το υπόλοιπο του λογαριασμού σου μπορείς να απευθύνεσαι στο ταμείο του Πανεπιστημίου:

Τηλ:+357 22394394, εσωτ. 41210 και ηλεκτρ. Ταχ.: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακαδημαϊκά ζητήματα

Ποιος είναι ο ρόλος του Συντονιστή του Προγράμματος;

Ο Συντονιστής του Προγράμματος είναι αυτός/ή που συντονίζει το Πρόγραμμα, αποδέχεται τους φοιτητές, τους καλωσορίζει και τους ενημερώνει για το Πρόγραμμα. Σε γενικές γραμμές στηρίζει και συμβουλεύει τον κάθε φοιτητή καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησης. Μπορείς να επικοινωνείς μαζί του/της για ακαδημαϊκά θέματα και θέματα που διέπουν τη φοίτησή σου.

Πώς επιτυγχάνεται η επικοινωνία με τον Διδάσκοντα ή το Συντονιστή του Προγράμματος;

Μπορείς να επικοινωνήσεις με το διδάσκοντα Συντονιστή του Προγράμματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μάθησης Lms αλλά και μέσω τηλεφώνου.

Οι τηλε-συναντήσεις είναι υποχρεωτικές;

Όχι, οι τηλε-συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές αλλά οι φοιτητές παροτρύνονται να παρακολουθούν τις τηλε-συναντήσεις σε πραγματικό χρόνο όπου δίνεται η δυνατότητα να απαντηθούν απορίες, ερωτήματα που υπάρχουν ή/και να γίνουν διευκρινήσεις.

Τι θα συμβεί αν προκύψουν κάποιες δυσκολίες ή αν μου δημιουργηθούν απορίες κατά τη διάρκεια των σπουδών μου; Πώς θα μπορώ να εξασφαλίσω υποστήριξη από τους διδάσκοντες μου;

Οι φοιτητές που σπουδάζουν μέσω εξ αποστάσεως μάθησης απολαμβάνουν όλα τα πλεονεκτήματα των φοιτητών που φοιτούν σε συμβατικά προγράμματα σπουδών. Μέσω των συχνών τηλεδιασκέψεων που θα οργανώνονται από τους διδάσκοντες του κάθε μαθήματος θα σου δίνεται η δυνατότητα να επιλύεις απορίες, να αποσαφηνίζεις όρους, να θέτεις ερωτήματα κ.ά. Επιπλέον, κάθε μάθημα διατηρεί τουλάχιστον ένα φόρουμ στο οποίο θα έχεις τη δυνατότητα να δημοσιεύσεις τις δικές σου ερωτήσεις και απορίες που πιθανόν συμμερίζονται και άλλοι συμφοιτητές σου και να λαμβάνεις απαντήσεις τόσο από τον διδάσκοντα του μαθήματος όσο και από τους συμφοιτητές σου. Για άλλα μη ακαδημαϊκά θέματα μπορείς να απευθύνεσαι στη Μονάδα εξ Αποστάσεως Μάθησης.

Στήριξη φοιτητή και άλλες υπηρεσίες

Υπάρχει μέριμνα για τους φοιτητές με ειδικές ανάγκες (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή/και αναπηρίες);

Στο Πανεπιστήμιο Frederick λειτουργεί Συμβουλευτικό Κέντρο το οποίο είναι υπεύθυνο μεταξύ άλλων να συμβουλεύει τους φοιτητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες και να τους ενημερώνει για τις διευκολύνσεις που δικαιούνται. Εάν αντιμετωπίζεις μαθησιακές δυσκολίες οφείλεις να ενημερώσεις απευθείας, το Συμβουλευτικό Κέντρο για να λάβεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αλλά και διευκολύνσεις που δικαιούσαι.

Υπάρχει η δυνατότητα στους εξ αποστάσεως φοιτητές για συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+;

Οι εξ αποστάσεως φοιτητές δικαιούνται τις ίδιες υπηρεσίες όπως και οι υπόλοιποι συμβατικοί φοιτητές του Πανεπιστημίου. Μέσα από το Πρόγραμμα Erasmus+, μπορείτε να εμπλουτίσετε την ακαδημαϊκή σας γνώση στο εξωτερικό, παρακολουθώντας ένα εξάμηνο ή ένα ακαδημαϊκό έτος σε συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο του κλάδου σπουδών σας, με υποτροφία, η οποία καλύπτει τα μεταφορικά και τα έξοδα διαβίωσης αναλόγως του προορισμού. Επίσης, έχετε τη δυνατότητα κινητικότητας για εργασιακή εμπειρία από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο σε οργανισμό της επιλογής σας. Οι απόφοιτοι έχουν την δυνατότητα κινητικότητας με ισχύ μέχρι και 1 χρόνο μετά την αποφοίτησή τους. Σημειώνεται ότι η κινητικότητα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στην χώρα διαμονής σας. Στοιχεία επικοινωνίας: Βαρνάβας Μυτηληναίος Τηλ. +357 22394334, Ηλεκτρ. Ταχ.: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Υπάρχει κάποια στήριξη στους απόφοιτους του Πανεπιστημίου για επαγγελματική συμβουλευτική;

Το Πανεπιστήμιο παρέχει στους φοιτητές και αποφοίτους του επαγγελματική συμβουλευτική σχετικά με πρακτικά θέματα αναζήτησης εργασίας, όπως προετοιμασία ενός δυνατού βιογραφικού σημειώματος και απόκτηση τεχνικών μιας επιτυχημένης συνέντευξης. Επιπλέον, τους πληροφορεί για διαθέσιμες θέσεις πρακτικής άσκησης, μερικής και πλήρους απασχόλησης, καθώς και για υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Στοιχεία επικοινωνίας: Ηλεκτρ. Ταχ.: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">careers@frederick.ac.cy

Εξετάσεις

Πως μπορώ να ενημερωθώ για το πρόγραμμα των εξετάσεων;

Το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου αναρτάται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Frederick http://www.frederick.ac.cy/ αλλά και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης (LMS) http://lms.frederick.ac.cy/login/index.php τουλάχιστον ένα μήνα πριν την περίοδο των τελικών εξετάσεων.

Τι είναι η Β' εξεταστική περίοδος;

Η Β’ Εξεταστική περίοδος είναι η περίοδος όπου δίνεται η δυνατότητα σε φοιτητές που απέτυχαν κατά το χειμερινό και εαρινό εξάμηνο να επαναλάβουν την εξέταση σύμφωνα με τη νομοθεσία του Πανεπιστημίου Frederick. Η Β' εξεταστική περίοδος πραγματοποιείται στα μέσα του Σεπτέμβρη. Η ηλεκτρονική πύλη extranet εμφανίζει κατά πόσο εμπίπτεις στα κριτήρια της Β' εξεταστικής. Περισσότερες πληροφορίες για τη Β’ εξεταστική

Τεχνική Υποστήριξη

Ποιος είναι ο ρόλος της Υπηρεσίας Τεχνικής Υποστήριξης;

Ο ρόλος της Υπηρεσίας Τεχνικής Υποστήριξης είναι να παρέχει οποιαδήποτε τεχνική στήριξη σε τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης (LMS), στην ηλεκτρονική πύλη φοίτησης (extranet), κ.α.

Πότε απευθύνομαι στην Υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης;

Στην Υπηρεσία απευθύνεσαι μόνο όταν αντιμετωπίζεις κάποιο τεχνικό πρόβλημα όπως: δυσκολίες στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής φοίτησης, πρόβλημα με την είσοδο στο δωμάτιο τηλε-συνάντησης, ή με την οπτικογραφημένη τηλε-συνάντηση, τα μικρόφωνα, τις εργασίες κ.ά.

Με ποιους τρόπους μπορώ να επικοινωνήσω με την Υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης;

Η επικοινωνία με την Υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dl-support@frederick. ac.cy ή/και τηλεφωνικώς στο τηλέφωνο: +357 22394444.

Παρόλο που χρησιμοποιώ ηλεκτρονικό υπολογιστή, δεν αισθάνομαι απολύτως ασφαλής να διδαχθώ μέσω εξ

αποστάσεως διδασκαλίας. Θα παρέχεται υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο;

Ασφαλώς και θα υπάρχει υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο Frederick σε αυτό το θέμα! Το Πανεπιστήμιο αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που ενδεχομένως να υπάρχουν αναφορικά με τα τεχνολογικά εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, έχει δημιουργηθεί εισαγωγικό μάθημα (DLICS100) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης, με σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών με τα τεχνολογικά εργαλεία. Επίσης, για τον ίδιο σκοπό έχει δημιουργηθεί ενότητα όπου παραθέτονται αναλυτικά οι διαδικασίες και κανονισμοί του πανεπιστημίου. Εκτός αυτών, κατά την εβδομάδα 0, διοργανώνονται εργαστήρια επιμόρφωσης και εξοικείωσης με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς που διέπουν τη φοίτησή.