“Ιστορίες να ονειρεύεσαι...!” για 9η φορά στο Πανεπιστήμιο Fredrick

Στη δημιουργική αξιοποίηση λογοτεχνικών βιβλίων στο σχολείο αφιερώθηκε η 9η Ημερίδα Παιδικής Λογοτεχνίας με θέμα: “Ιστορίες να ονειρεύεσαι...!” που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Frederick. Η Ημερίδα διοργανώθηκε από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick, το Βιβλιοπωλείο Rivergate, την Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Διδασκάλων Π.Ο.Ε.Δ και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού Νεανικού Βιβλίου.

Πέντε ξεχωριστοί συγγραφείς, ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος, η Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου, ο Νικόλας Ανδρικόπουλος, η Αγγελική Δαρλάση και η Άντρη Αντωνίου, που έχουν επενδύσει το ταλέντο τους στη συγγραφή παιδικής λογοτεχνίας, ξενάγησαν τους Κύπριους εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς και φοιτητές του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick, στις δημιουργικές τους διαδρομές, ξεκλειδώνοντας τα μυστικά τους.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Πρόεδρος του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Frederick κ. Νατάσσα Φρειδερίκου, η Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick Δρ Βικτωρία Παύλου εκ μέρους του Πρύτανη του Πανεπιστημίου, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Διδασκάλων (Π.Ο.Ε.Δ) κ. Φίλιος Φυλακτού, ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Παιδικού Νεανικού Βιβλίου κ. Κώστας Κατσώνης και η κ. Αίγλη Τούμπα, ιδιοκτήτρια του Βιβλιοπωλείου Rivergate.     

Μετά τους χαιρετισμούς ακολούθησε μια δημιουργική συζήτηση, με τους πέντε καταξιωμένους συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας να αναλύουν το θέμα της ημερίδας δίνοντας ο καθένας μια μικρή μόνο γεύση για τον τρόπο αξιοποίησης των λογοτεχνικών βιβλίων στο σχολείο.

Στη συνέχεια, πραγματοποιηθήκαν βιωματικά εργαστήρια από τους συγγραφείς. Τα εργαστήρια αυτά αποτελούνταν από θεωρητικό και βιωματικό μέρος και ως στόχο είχαν την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα που αφορούν τρόπους προσέγγισης βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας και την παιδαγωγική αξιοποίησή τους. Μέσα από τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν, οι συγγραφείς ανέδειξαν τους δρόμους μέσα από τους οποίους η παιδική λογοτεχνία μπορεί να γίνει σημαντικό συστατικό της μαθησιακής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Στα εργαστήρια αναλύθηκαν μεταξύ άλλων, θέματα όπως η καθιέρωση του θεσμού της επίσκεψης συγγραφέων στα σχολεία και τα οφέλη των παιδιών, η συνέργεια μεταξύ της ζωγραφικής και της λογοτεχνίας για την προετοιμασία ενός βιβλίου, η ενσυναίσθηση των παιδιών και η φιλαναγωνσία, η δημιουργική ανάγνωση ως οδηγός μιας δημιουργικής θεατρικής δράσης και ο τρόπος με τον οποίο μεταδίδεται στους μαθητές η αγάπη για τη λογοτεχνία.