Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Εξ αποστασεως

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Εξ αποστασεως

Ειδική Εκπαίδευση (MEd)

ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διάρκεια18 μήνες χωρίς πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση) ή
24 μήνες με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)

Δίδακτρα
€6,075 για 90 ECTS ή €7,425 για 110 ECTS

ΓλώσσαΕλληνική

ΠανεπιστημιούποληN/A

icon-downloadΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μάθετε περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα

required field
required field
Invalid Input
required field
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση (MEd)
Επίπεδο Πιστοποίησης Mεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Προσφέρεται από Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Φοίτηση Εξ Αποστάσεως

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, οι φοιτήτριες/τες αναμένεται να έχουν εμβαθύνει σε μία πλειάδα διαστάσεων που άπτονται του επιστημονικού πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, αναμένεται να είναι σε θέση να:

• Εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σε θέματα που άπτονται, μεταξύ άλλων: στην κατανόηση της αναπηρίας στα διαφορετικά θεωρητικά ερμηνευτικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, στις διαφορετικές εκπαιδευτικές φιλοσοφίες αναφορικά με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην ιστορική και θεσμική εξέλιξη του πεδίου της Ειδικής Αγωγής και τις σύγχρονες προσεγγίσεις γύρο από την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των διεθνών τάσεων στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία, στο σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη γνώση των δομών και της λειτουργίας σχολικών περιβαλλόντων για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στη διαφοροποίηση στη διδασκαλία.
• Γνωρίζουν και να είναι σε θέση να εφαρμόζουν εναλλακτικά μοντέλα και αποκτηθείσες δεξιότητες κατά τη διαχείριση πολυσύνθετων προκλήσεων και καθημερινών προβλημάτων στην πράξη, π.χ. στην αξιολόγηση μαθητών, στην οργάνωση και διαχείριση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας κ.ά.
• Να προβαίνουν σε κριτική ανάλυση διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την ενίσχυση της μάθησης και της συμμετοχής μαθητών που αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών δυσκολίες.
• Διευρύνουν τις γνώσεις τους και να είναι σε θέση να τις εφαρμόζουν αναφορικά με τα διαφορετικά πλαίσια διδασκαλίας, τα διδακτικά μοντέλα συνεργατικής διδασκαλίας και, ακόμη, να κατακτήσουν δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλους ειδικούς και γονείς ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
• Είναι σε θέση να διενεργούν με αποτελεσματικότητα και ευαισθησία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα σε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.
• Έχουν άριστη γνώση των χαρακτηριστικών και του μαθησιακού προφίλ παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχουν γνώση των αιτιολογικών παράγοντων, των διαγνωστικών κριτηρίων και της επίδρασης των πιο συχνών διαταραχών/ αναπηριών και άλλων δυσκολιών στην εκπαίδευση των παιδιών αυτών.
• Κατακτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις σε βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας της έρευνας και, ειδικότερα, της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, όντας σε θέση να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν και να διεξάγουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα, εξάγοντας έγκυρα επιστημονικά πορίσματα.
• Αποκτήσουν δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης τάξεων μεικτών ικανοτήτων, εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και δεξιότητες αποτελεσματικής συνεργασίας με επαγγελματίες (εκπαιδευτικούς και άλλους) του πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.

Το εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Ειδική Εκπαίδευση έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους/τις φοιτητές/τριες με το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σε θέματα του επιστημονικού πεδίου της Ειδικής και Ενιαίας/Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, ώστε οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος να μπορούν να εργαστούν ως παραγωγικά στελέχη στον τομέα αυτό, ως εκπαιδευτικοί – καθώς και εξειδικευμένοι επαγγελματίες που ασχολούνται με παροχή υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – με εξειδικευμένες γνώσεις και εφόδια, ώστε και να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πραγματικότητας.

Για το σκοπό αυτό, το πρόγραμμα προσφέρει ένα ισχυρό θεωρητικό, μεθοδολογικό και πρακτικό υπόβαθρο στο αντικείμενο της Ειδικής και Ενιαίας/ Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, με στόχο την άρτια κατάρτισή τους για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων προκλήσεων του επαγγέλματος του/ της ειδικού/κής εκπαιδευτικού, καθώς και άλλων συναφών επαγγελμάτων που περιστρέφονται γύρω από την υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (προσχολική, δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) εκπαίδευσης, καθώς και σε κάθε άτομο που ασχολείται με την εκπαίδευση και υποστήριξη ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους (π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι, νοσηλευτές κλπ.).

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας για όλους τους μαθητές. Συνεπώς, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να εργοδοτηθούν ως ειδικοί εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, να προσφέρουν υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να απασχοληθούν σε δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς / ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την υποστήριξη ατόμων με αναπηρία. Δεδομένης της επιστημονικής κατάρτισης που προσφέρεται στο επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών, οι απόφοιτοι/τες μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών.

Τα κριτήρια και η διαδικασία εισδοχής στο πρόγραμμα καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς καθώς και στον Κανονισμό Σπουδών Εξ Αποστάσεως του Πανεπιστημίου Frederick.

Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους, συνοδευόμενη από όλα τα απαιτούμενα σχετικά έγγραφα, όπως αντίγραφα πτυχίων, αναλυτικές βαθμολογίες, μία συστατική επιστολή από καθηγητή/ρια ή και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας, και τουλάχιστον ακόμη ένα άτομο επικοινωνίας (καθηγητή/ρια ή/και προϊστάμενο/η στο χώρο εργασίας – όνομα/επώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας), από το οποίο μπορεί να ζητηθεί η υποβολή μίας ακόμη συστατικής επιστολής, και τέλος, έκθεση ερευνητικού ενδιαφέροντος. Η επιτροπή του προγράμματος δύναται να ζητήσει προσωπική συνέντευξη, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Αναγνώριση προηγούμενης φοίτησης και μεταφοράς μαθημάτων

Ειδικότερες προϋποθέσεις:
• Κατοχή πτυχιακού τίτλου σπουδών (προαπαιτούμενου για διορισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα).
• Γνώση της Ελληνικής γλώσσας (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ελληνομάθειας Επίπεδο Γ1).
• Καλή γνώση της Αγγλικής ή άλλης επίσημης διεθνούς γλώσσας (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας Επίπεδο Γ1).
• Βασικός ψηφιακός εγγραμματισμός.
• Δυνατότητα πρόσβασης και αξιοποίησης δυνατοτήτων της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
• Η εκπαιδευτική πείρα θεωρείται πλεονέκτημα, αλλά όχι απαραίτητη.

Οι φοιτητές/τριες ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και τους απονέμεται ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ΜEd στην Ειδική Εκπαίδευση, όταν έχουν συμπληρώσει με επιτυχία 110 ECTS, συμπεριλαμβανομένης της πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης, (ή 90 ECTS, χωρίς την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης) σύμφωνα με τη δομή του προγράμματος.
 
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 50 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPEN501Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα103
2DLSPEN502Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα103
3DLSPEN503Μεθοδολογία της Έρευνας 103
4DLSPEN504Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 103
5DLSPEN505Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση103

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPEN506Αισθητηριακές Διαταραχές103
2DLSPEN507Δυσκολίες Μάθησης και Προβλήματα Συμπεριφοράς103
3DLSPEN508Σύγχρονα θέματα στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση103
4DLSPEN509Διαπολιτισμική και Ενιαία Εκπαίδευση103
5DLSPEN510Μουσική στην Ειδική Εκπαίδευση 103
6DLSPEN511Η Τέχνη ως θεραπευτικό μέσο στην ειδική εκπαίδευση103
7DLSPEN512Εξελικτική Ψυχολογία103
8DLSPEN513Παιδί με ειδικές ανάγκες, Ενήλικας με ειδικές ανάγκες: Από το σχολείο στην κοινωνία103
9DLSPEN514AΜεταπτυχιακή Διατριβή A MΕΡΟΣ103
10DLSPEN514BΜεταπτυχιακή Διατριβή Β MΕΡΟΣ203

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1DLSPEN515AΠρακτική Άσκηση Α103
2DLSPEN515BΠρακτική Άσκηση Β103
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPEN501Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα10
2DLSPEN502Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα10
3DLSPEN503Μεθοδολογία της Έρευνας 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPEN504Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 10
2DLSPEN505Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση10
3Μαθήματα Επιλογής 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1Μαθήματα Επιλογής 10
2Μαθήματα Επιλογής 10
3Μαθήματα Επιλογής 10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1DLSPEN515AΠρακτική Άσκηση Α10
2DLSPEN515BΠρακτική Άσκηση Β10
ΣΥΝΟΛΟ30
 
 
 
 

Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:

RankName
ProfessorProf. Areti Panaoura
Associate ProfessorDr. Stavros Parlalis
Associate ProfessorDr. Maria Vasiliadou
Assistant ProfessorDr. Nataly Loizidou Ieridou
Assistant Professor - Programme Coordinator Dr. Olga Lyra
Assistant ProfessorDr. Chrysa Nitsiou
LecturerDr. Foteini Economidou Kranou
LecturerDr. Louiza Ioannidou
Visiting Professor/Collaborating Acad. StaffDr. Anastasia Alevriadou
Visiting Professor/Collaborating Acad. StaffDr. Chrysoula Maggafa
Visiting LecturerDr. Georgia Maki Panaoura
Visiting Lecturer/Collaborating Acad. StaffDr. Agathi Argyriadi
Visiting Lecturer/Collaborating Acad. StaffDr. Giorgina Athanasiou
Collaborating Acad. StaffDr. Sofia Anastasiadou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Athanasekou
Collaborating Acad. StaffDr. Pinelopi Alexia Avagianou
Collaborating Acad. StaffDr. Evgenios Avgerinos
Collaborating Acad. StaffDr. Charalambos Avgousti
Collaborating Acad. StaffDr. Georgios Botsas
Collaborating Acad. StaffDr. Stella Danou
Collaborating Acad. StaffDr. Ioanna Dimitriadou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Dimitropoulou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Efstratopoulou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria Georgiadi
Collaborating Acad. StaffDr. Sophia Giazitzidou
Collaborating Acad. StaffDr. Georgia Iatraki
Collaborating Acad. StaffDr. Theodoros Kastanias
Collaborating Acad. StaffDr. Dimitra Katsarou
Collaborating Acad. StaffDr. Stefanos Koutras
Collaborating Acad. StaffDr. Georgia Markea
Collaborating Acad. StaffDr. Tryfon Mavropalias
Collaborating Acad. StaffDr. Andrianos Moutavelis
Collaborating Acad. StaffDr. Kallistheni Neocleous
Collaborating Acad. StaffDr. Sousanna-Maria Nikolaou
Collaborating Acad. StaffDr. Ioannis Noulis
Collaborating Acad. StaffDr. Konstantinos Mi Ntinas
Collaborating Acad. StaffDr. Theodora Papazoglou
Collaborating Acad. StaffDr. Apostolia Pastra
Collaborating Acad. StaffDr. Stefanos Plexousakis
Collaborating Acad. StaffDr. Vasiliki Pliogkou
Collaborating Acad. StaffDr. Stavroula Polychronopoulou Zac
Collaborating Acad. StaffDr. Agoritsa Psyllou
Collaborating Acad. StaffDr. Eleni Rachanioti
Collaborating Acad. StaffDr. Elli Samara
Collaborating Acad. StaffDr. Eleni Samsari
Collaborating Acad. StaffDr. Lambrini Seremeti
Collaborating Acad. StaffDr. Spyridon Soulis Georgios
Collaborating Acad. StaffDr. Aikaterini Sousamidou
Collaborating Acad. StaffDr. Nayia Stylianidou
Collaborating Acad. StaffDr. Stylianos Stylianou
Collaborating Acad. StaffDr. Antigoni Stylianou Parpunas
Collaborating Acad. StaffDr. Dimitra Tombrou
Collaborating Acad. StaffDr. Ilias Vasileiadis
Collaborating Acad. StaffMs. Korina Vasileiou
Collaborating Acad. StaffDr. Maria N Zafiropoulou
contact-us-img

Επικονωνήστε μαζί μας

Λευκωσία +357 22 394394 Λεμεσός +357 25 730975