Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων (ΜΑ)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων (ΜΑ)

Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων (ΜΑ)
Σχολη Επιστημων Αγωγης και Κοινωνικων Επιστημων

Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων (ΜΑ)

ΠΡΟΦΙΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διάρκεια18 μήνες (Πλήρης Φοίτηση)

Δίδακτρα
€9,000 στο σύνολο της φοίτησης

ΓλώσσαΕλληνική

ΠανεπιστημιούποληΛευκωσία

icon-downloadΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μάθετε περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα

required field
required field
Invalid Input
required field
Τίτλος Σπουδών Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων - Μάστερ (ΜΑ)
Επίπεδο Πιστοποίησης Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Προσφέρεται από Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Φοίτηση Πλήρης ή Μερική

Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών οργανισμών εν γένει έχει πολλαπλασιαστεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο.

Το εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους/τις φοιτητές/τριες με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας και παράλληλα να βοηθήσει τους/τις τωρινούς/ές αλλά και μελλοντικούς/ές εκπαιδευτικούς ηγέτες/ιδες στην προσπάθειά τους για αποτελεσματική διοίκηση και ηγεσία του περιβάλλοντος εργασίας τους, είτε πρόκειται για σχολική μονάδα, είτε για εκπαιδευτικό οργανισμό.

Λαμβάνοντας υπόψη το σημερινό εκπαιδευτικό συγκείμενο μέσα στο οποίο καλείται ο/η ηγέτης/ιδα να εκπληρώσει τον ρόλο του/της, αλλά και τις σύγχρονες προσεγγίσεις και τάσεις στην εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία, το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο των πιο έμπειρων διοικητικών στελεχών όσο και των νέων ή εν δυνάμει διευθυντικών στελεχών, που επιθυμούν να διευρύνουν ή/και να επικαιροποιήσουν το γνωστικό τους υπόβαθρο, αλλά και να έρθουν σε επαφή με σύγχρονες πρακτικές στην εκπαιδευτική ηγεσία.

Τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσα από την παρουσίαση επίκαιρων και σημαντικών ζητημάτων όπως είναι η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, η αποτελεσματική ηγεσία, η αποτελεσματική ομαδική εργασία στην εκπαίδευση, οι σχέσεις τεχνολογίας με την ηγεσία, η λήψη αποφάσεων κ.ά. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του προγράμματος βασίζεται στους πιο κάτω τρεις άξονες:

(α) Παρουσίαση σύγχρονων θεωριών και ερευνητικών αποτελεσμάτων όσον αφορά την αποτελεσματική εκπαιδευτική ηγεσία

(β) Ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των διοικητικών στελεχών ώστε να διαθέτουν μια πληθώρα επιλογών και αντιδράσεων (μέσα και από μοντέλα και στυλ ηγεσίας) σε καταστάσεις που αντιμετωπίζουν

(γ) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για τη θεωρία και πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος στηρίχθηκε επίσης στη δομή και το περιεχόμενο πετυχημένων παρόμοιων προγραμμάτων από πανεπιστήμια στο εξωτερικό, αλλά διατηρεί το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα μέσα από τις εφαρμογές της επιστημονικής γνώσης στο εκπαιδευτικό συγκείμενο του κυπριακού και ευρύτερου ελλαδικού χώρου.

Με το πέρας των σπουδών τους, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

• Έχουν αποκτήσει ένα στέρεο υπόβαθρο στη θεωρία, αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
• Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών και λαμβάνουν σωστές αποφάσεις, ειδικά σε καταστάσεις κρίσης
• Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών εργασίας για το διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό
• Επιλέγουν και εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
• Αναλύουν και αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
• Υποστηρίζουν τις δυνατότητες και τις χρήσεις της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τις αξιοποιούν για την άσκηση του ηγετικού τους έργου
• Αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται αποτελεσματικά με όλους τους δυνητικά εμπλεκόμενους / ενδιαφερόμενους, όπως εκπαιδευτικούς / εκπαιδευτές, γονείς, μαθητές / εκπαιδευόμενους κτλ. για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
• Προωθούν και ενθαρρύνουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών / εκπαιδευτών και λοιπού προσωπικού στις σχολικές μονάδες και στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
• Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Βασικός σκοπός του μεταπτυχιακού προγράμματος στη Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων είναι να προσφερθεί στους φοιτητές και τις φοιτήτριες η δυνατότητα να εξοικειωθούν με το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στις πιο πρόσφατες έρευνες και επιστημονικά δεδομένα. Παράλληλα, οι απόφοιτοι/ες του μεταπτυχιακού έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες, απαραίτητες για την άσκηση του έργου τους, ως διευθυντές/τριες / ηγέτες/ιδες, σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος υποστηρίζονται από ένα στιβαρό επιστημονικό πλαίσιο και μια εργαλειοθήκη για πρακτική εφαρμογή, ώστε να επιτελούν με επιτυχία τον ρόλο τους σε δομές, φορείς και οργανισμούς, όπως:

• Σχολικές μονάδες, δημόσιες και ιδιωτικές, σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης
• Οργανισμούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπως Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας κ.ά.
• Δημόσιους οργανισμούς, ιδρύματα, ημικρατικούς οργανισμούς, μη κυβερνητικές οργανώσεις κ.ά. που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα
• Ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν οργανωμένα Τμήματα Εκπαίδευσης ή Τμήματα/Διευθύνσεις Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού

Επιπλέον, απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να συνεχίσουν σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.

Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.

Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν ή αποδεκτό επαγγελματικό προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.

Η πολύ καλή γνώση της ελληνικής είναι εξαιρετικά σημαντική. Επιπλέον, πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αντίγραφα των διπλωμάτων τους, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές ή επιβλέποντες στο χώρο εργασίας και έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων.

Όποτε η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει αναγκαίο, οι υποψήφιοι ενδέχεται να κληθούν για συνέντευξη.

Αναγνώριση προηγούμενης εκμάθησης και εισαγωγή εισόδου

Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος αξιολογεί τους/τις υποψήφιους/ες φοιτητές/τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, ψηφιακό γραμματισμό, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κλπ. Οι αποφάσεις της Επιτροπής ανακοινώνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με άλλο τρόπο σε όλους τους υποψηφίους.

Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).

Οι φοιτητές/τριες πρέπει να ολοκληρώσουν 90 ECTS από τα μαθήματα του προγράμματος για να πληρούν τις προϋποθέσεις ολοκλήρωσης και αποφοίτησης.

Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες μπορούν να αποφοιτήσουν μόνο εάν ο γενικός τους βαθμός (CGPA) είναι μεγαλύτερο ή ίσος από τα 5.00 στα 10.00.

Υποψήφιοι/ες απόφοιτοι/ες με γενικό χαμηλότερο από 5.00, πιθανόν να χρειαστεί να επαναλάβουν μαθήματα προς βελτίωση της βαθμολογίας τους.
 
Κατηγορία Μαθημάτων
ECTS

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 60 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1EDA051Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας103
2EDA052Αποτελεσματική Ηγεσία 103
3EDA053Μεθοδολογία της Έρευνας103

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No.ΚωδικόςΌνομαECTSΏρες / Εβδ.
1EDA056Εκπαίδευτική Ηγεσία και Τεχνολογία 103
2EDA057Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Αλλαγή 103
3EDA058Διοίκηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση 103
4EDA059Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων 103
5EDA060Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 103
6EDA061Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση 103
7EDA062103
8EDA063103
9EDA064103
10EDA065103
11EDA054Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι203
12EDA055Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ103
Total
90
Εξάμηνα
ECTS
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1EDA051Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας10
2EDA052Αποτελεσματική Ηγεσία 10
3EDA053Μεθοδολογία της Έρευνας10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1EDA054Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι20
2ΜάΘημα Επιλογής10
ΣΥΝΟΛΟ30
No.ΚωδικόςΌνομαECTS
1EDA055Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ10
2ΜάΘημα Επιλογής10
3ΜάΘημα Επιλογής10
ΣΥΝΟΛΟ30
 
 
 
 

Το πρόγραμμα σπουδών υποστηρίζεται από τα ακόλουθα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού:

RankName
ProfessorProf. Areti Panaoura
Associate ProfessorDr. Nicoletta Christodoulou
Associate Professor - Programme Coordinator Dr. Nikleia Eteokleous
Associate ProfessorDr. Chrysanthi Kadji Beltran
Assistant ProfessorDr. Alexandros Argyriadis
Assistant ProfessorDr. Chrysa Nitsiou
Assistant ProfessorDr. Manos Pavlakis
LecturerDr. Nansia Kyriacou
Collaborating Acad. StaffDr. Margarita Christoforidou
Collaborating Acad. StaffDr. Mariantri Kazi
Collaborating Acad. StaffDr. Nikos Keravnos
Collaborating Acad. StaffDr. Andreas Marinos
Collaborating Acad. StaffDr. Anastasia Panayiotou
Collaborating Acad. StaffDr. Marios Panteli
Collaborating Acad. StaffDr. Konstantina Spyriadou
Collaborating Acad. StaffDr. Theodoros Theodorou
contact-us-img

Επικοινωνήστε μαζί μας

Λευκωσία +357 22 394394 Λεμεσός +357 25 730975